Welkom op www.bloed.link

Het forum voor de Dodge W200 en D200
Veel informatie en leuke tips

uiteindelijk dan toch die blauwe envelop in de bus

Algemeen , dit moet je zien , off topic , test forum
bastian

uiteindelijk dan toch die blauwe envelop in de bus

Bericht door bastian »

Jawel t is zover , de belastingdienst weet je ook in t buitenland te vinden , sinds mei vorig jaar woon ik in belgie en daar viel deze week de blauwe envelop in de bus betreffende de oldtimer belasting : 120 € per jaar , gaarne voor 20 mei as betalen anders valt u buiten de vrijstelling en gaat u t oude tarief betalen , nog minder is dat je in de winter niet mag rijden , juist dan heb ik m nodig :(
dodgew200v8

Re: uiteindelijk dan toch die blauwe envelop in de bus

Bericht door dodgew200v8 »

Wat betaal je dan als je juist wilt door rijden op C ?
5.9L CUMMINS 6BT W200
6" Suspension lift skyjacker
6" Bodylift
Superswampers

Phil
bastian

Bericht door bastian »

120€ pj voor zowel de dodge op gas als de 50ton saurer vrachtwagen op diesel maar dit heb ik ook al in mijn eerste bericht geschreven
dodgew200v8

Nee denk dat je me verkeerd begrijpt :mrgreen: Bedoel hoeveel moet je anders betalen als je de winter door rijd ? Dus gewoon 12 maand rijden. In plaats 9 maand.

Want dat ben ik namelijk wel verplan als ik hem naar vrijdag op C heb staan... Zal denk rond de 30/40 euro per maand zijn zoals de rest van de nieuwee pickups ?

Gr Phil
5.9L CUMMINS 6BT W200
6" Bodylift
Superswampers

Phil
bastian

Bericht door bastian »

Ach zo , dat is een goeie vraag , zo in die drie wintermaanden een er af komen door gewoon een extra kwartaal te betalen zal ik er wel niet mee af komen , dat betekent dan gewoon het jaar tarief betalen volgens mij was dat iets van 540 € per jaar , maar voor de juiste tarieven kun je gewoon op de mrb pagina van de belastingdienst terecht , in de jaren 90 heb ik ook nog belasting betaald voor t ding , dat was toen fl 180 per kwartaal
bastian

Bericht door bastian »

Gefeliciteerd trouwens met je c rijbewijs
dodgew200v8

Hoi Bastian,

Ik zal eens gaan opzoeken.
Ben nog bezig ermee met het rijbewijs, zal niet meer lang duren, vrijdag moet ik na de rdw voor controlle van de nummers en brief van crysler laten zien.

Gr Phil
5.9L CUMMINS 6BT W200
6" Bodylift
Superswampers

Phil
bastian

Bericht door bastian »

Hallo Phil heb je de orginele papieren van chrysler usa gekregen? als dat zo is dan heb je ook een bron waar je de trekgegevens van t voertuig kunt opvragen dat is ook altijd een ritueel om dat op kenteken te krijgen , toch fijn dat ik nu een dodge als vrachtwagen heb (in t verleden zeiden mensen wel eens tegen mij waarom ik m niet laat terug keuren tot 3500kg ) , ook betreft t rijden op gas,, gas tanken in B voor slechts 46 cent , theoretisch loont t zich om met mijn 330 ltr gastanks van de achterhoek naar B te rijden om daar te tanken , laat de NL regering t zich maar bekijken :)
dodgew200v8

Hoi,
Ja heb de papieren uit de usa gekregen, foto's van me tagplaatje was niet voldoende bij de RDW.. Domien van hier, heeft me daarbij ook goed mee geholpen, waar ik hem heel dankbaar voor ben.

Trekhaak gewicht is bij mij 1810kg is voor mij eigenlijk voldoende en heb toch geen vaste trekhaak.. Alleen een noodhaak wat ik dan eronder kan bouten.
Waar mijn Dodge staat gestald is 300m van de belgies pomp waar het 51cent kost.. Mij hoor je ook niet klagen met duren prijzen :mrgreen:

Gr Phil
5.9L CUMMINS 6BT W200
6" Bodylift
Superswampers

Phil
bastian

Bericht door bastian »

dodgew200v8 schreef:Nee denk dat je me verkeerd begrijpt :mrgreen: Bedoel hoeveel moet je anders betalen als je de winter door rijd ? Dus gewoon 12 maand rijden. In plaats 9 maand.

Want dat ben ik namelijk wel verplan als ik hem naar vrijdag op C heb staan... Zal denk rond de 30/40 euro per maand zijn zoals de rest van de nieuwee pickups ?

Gr Phil
hallo phil , heb t even uitgezocht : je betaald dan €143,-- per kwartaal of € 572 per jaar , dit tarief geld namelijk voor euro 0 voertuigen, nieuwe zullen waarcshijnlijk code 5 hebben en betalen iets minder , , met of zonder koppelinrichting is hier geen verschil , (was mijn auto in dit geval een personenauto geweest ja ja het tabel van de belastingdienst kent personenwagens tot 5050 kg dan was ik t lieve sommetje van €6100 per jaar kwijt geweest, gelukkig zat ik in de verkeerde tabel te kijken :lol: )
dodgew200v8

Avond Bas,

Valt nog mee die 143,-. of de keuze voor laag tarief 120,-,,,,maar verdomd 3maand stallen.. Nog effe over na denken wat ik daar mee wil, heb ook nog een dagelijkse diesel waar ik al te veel voor betaal. :roll: 10km woon/werk per dag :oops: :mrgreen:

Gr Phil
5.9L CUMMINS 6BT W200
6" Bodylift
Superswampers

Phil
bastian

Bericht door bastian »

hallo , ik moet daar zelf ook nog over na denken , ik heb nog een internat. 1310 uit 73 maar ik acht de kans zeer klein dat ie tegen dec. :| klaar is .....
bastian

Bericht door bastian »

Hallo aan allen die nog rijden met de dodge , hoe gaat t dadelijk verder ? ik bedoel over een kleine 3 maand ist t december en dan zouden we dus de auto 3 maanden stil moeten zetten, , komt mij niet zo goed uit daar ik mn 4x4 in de winter soms ook goed kan gebruiken , ik zit er aan te denken om toch te gaan rijden maar dan alleen in Belgie en Duitsland , ik moet dan alleen dat kleien stukje naar de grens met D zien te overbruggen ( wie en hoe controlleert men dit?) , de verzekering gaat mijns inziens gewoon door dus daar zou je kunnen rijden , tweede optie is om voor dit kwartaal de gewone motrrijtuigenbelasting te betalen a ca 143,-- euro , kan dit ? of maak je dan slapende honden wakker en ga je voor t hele jaar betalen ?
dodgew200v8

Zou gewoon door rijden.

Ik heb die van mij begin augustus weer ontschorst, en tot heden nog niks gehoord.

Voor in die 3 maand december/jan/feb 143,- betalen dat kan maar dan blijf je wel door betalen, dus gewoon die 572,- per jaar. Dus vanaf maart kan je niet terug naar 120,- voor 9 maand.

Ik zelf weet de keus ook nog steeds niet, is maar de vraag of we wel weer eens een leuke winter krijgen.
Maar als ik het toch doe, schors ik me dagelijkse diesel voor 3 maand en rij ik met de Dodge dagelijks.
Voor me diesel betaal ik al 290,- op 3 maand :|

Geschorst en toch rijden in Duitsland blijft toch een :?: Weet niet of dan de verzekering uit betaald als wat zou gebeuren.
5.9L CUMMINS 6BT W200
6" Bodylift
Superswampers

Phil
bastian

Bericht door bastian »

ok maar moet je je auto dan eigenlijk op 30nov gaan schorsen dan ? ik ging er vanuit dat js niets hoefde te doen ....
Plaats reactie