Welkom op www.bloed.link

Het forum voor de Dodge W200 en D200
Veel informatie en leuke tips

DMX Module 442 - Hij doet niks

aranaformae
Berichten: 6
Lid geworden op: 13 mei 2005 21:29

Bericht door aranaformae »

goedendag,

Ik heb vandaag de dmx module ontvangen alleen als ik deze aansluit doet hij helemaal niks gaat geen lampje branden of niks.

moet ik nog een externe voeding aansluiten als ik usb gebruik?
in de handleiding staat van niet.

mvg
aranaformae
Berichten: 6
Lid geworden op: 13 mei 2005 21:29

Bericht door aranaformae »

ik heb het schema liggen volgen en ik zie dat J2 waarschijnlijk verkeerd is gesoldeerd dat hij de externe voeding pakt ipv van de usb.

nou maakt dit niet zoveel uit maar nou kon ik nog niet aan de slag omdat ik nu eerst een voeding ergens moet opduikelen.
of moet omsolderen.

(is het niet handiger om een springjumpertje gebruiken? ) dan is er makkelijker te schakelen tussen.)
Tonnie Wittenaar2
Site Admin
Berichten: 70
Lid geworden op: 14 feb 2005 23:02
Locatie: Daarlerveen
Contacteer:

Bericht door Tonnie Wittenaar2 »

De module is geconfigureerd met een externe voeding om standalone gebruik mogelijk te maken, als je hem via USB wilt voeden dan moet je de soldeerjumper bij de spanningsregelaar omzetten, maar tevens het backlight ontkoppelen van het display. Anders trekt e.e.a. teveel stroom voor je USB poort.
Dit ontkoppelen kun je doen door het 10 ohm weerstandje te verwijderen.
aranaformae
Berichten: 6
Lid geworden op: 13 mei 2005 21:29

Bericht door aranaformae »

Ok bedankt ik had dit al ongeveer uitgevogeld , maar ik ga hem toch op externe voeding gebruiken maar toch bedankt
Devotion
Berichten: 6
Lid geworden op: 20 feb 2005 01:18

Bericht door Devotion »

Met welke software kun je eigenlijk een programma in deze module zetten zodat je deze later stand alone kunt laten draaien ?

En je kunt dus als ik het goed begrijp gewoon een programma schrijven in stappen die je dan in de module zet en die kun je weer stand alone laten afspelen ?
En is er nog een maximum aantal stappen wat ik in de module kan zetten ?
Tonnie Wittenaar2
Site Admin
Berichten: 70
Lid geworden op: 14 feb 2005 23:02
Locatie: Daarlerveen
Contacteer:

Bericht door Tonnie Wittenaar2 »

Het programma heet DMXConfigurator, hiermee kun je scenes en stappen maken en daarna uploaden naar de controller.
Tevens is de fadetijd en de wachttijd instelbaar.

Het programma is te downloaden op de Support pagina




Edited By Tonnie Wittenaar on 1116655459
Devotion
Berichten: 6
Lid geworden op: 20 feb 2005 01:18

Bericht door Devotion »

Wat geeft het display eigenlijk voor toegevoegde waarde bij de DMX44x modules ? Wat wordt hier bijvoorbeeld op weergegeven ? Welke programma er draait ofzo ?
Tonnie Wittenaar2
Site Admin
Berichten: 70
Lid geworden op: 14 feb 2005 23:02
Locatie: Daarlerveen
Contacteer:

Bericht door Tonnie Wittenaar2 »

Je kunt door de scenes bladeren en dan door middel ban de enter toets de scene starten.
De scenes kun je dus namen geven via DMXConfigurator, deze info verschijnt dan ook op het display.
Devotion
Berichten: 6
Lid geworden op: 20 feb 2005 01:18

Bericht door Devotion »

En dan had ik nog een vraag:
Hoe groot is het geheugen van de DMX44x modules ?
Want dat kan ik nergens in de manual terug vinden.
Zodat ik weet aan welke beperking ik zit met mijn programma's

Ik heb namelijk al verschillende programma's geschreven voor erop maar ik wil graag weten aan welk maximum ik zit kwa geheugen.
Tonnie Wittenaar2
Site Admin
Berichten: 70
Lid geworden op: 14 feb 2005 23:02
Locatie: Daarlerveen
Contacteer:

Bericht door Tonnie Wittenaar2 »

Er zit 32k geheugen op, dit is goed voor enkele honderden scenes/stappen.
Maar e.e.a. is afhankelijk hoeveel DMX waarden je wijzigd.
Een voorbeeld:
10 scenes met elk 10 stappen en 10 DMX kanalen aangestuurd = 1697 bytes
aranaformae
Berichten: 6
Lid geworden op: 13 mei 2005 21:29

Bericht door aranaformae »

ik was gisteren bezig met mijn nieuwe dmx module alleen ik kreeg via freestyler niks aangestuurd via andere programmaatjes wel zoals op de download pagina staan. dus nou is mijn vraag waar kan dit aan liggen dat freestyler niet werkt?
Tonnie Wittenaar2
Site Admin
Berichten: 70
Lid geworden op: 14 feb 2005 23:02
Locatie: Daarlerveen
Contacteer:

Bericht door Tonnie Wittenaar2 »

Hoi,

Heb je wel de juiste interface geselecteerd? Er wordt namelijk nogal eens de fout gemaakt dat men voor USB-DMX512 interface kiest. Dit is dus onjuist.
Je moet kiezen voor de DMX4ALL interface, en de juiste compoort kun je vinden door bij de hardware in je configuratiescherm te kijken.

Daarna Freestyler opnieuw opstarten, fixtures toevoegen en dan moet het allemaal werken.
aranaformae
Berichten: 6
Lid geworden op: 13 mei 2005 21:29

Bericht door aranaformae »

ik had al dmx4all gekozen maar ik zal de poort nog eens nakijken maar deze heb ik hoogstwaarschijnlijk al goed staan omdat die andere programmaatjes ook allemaal dezelfde poort gebruiken ( "com1") maar ik zal dit controleren
bedankt
aranaformae
Berichten: 6
Lid geworden op: 13 mei 2005 21:29

Bericht door aranaformae »

ik heb het probleem al gevonden de driver was niet helemaal goed geinstaleerd maar toch bedankt.
Plaats reactie