Welkom op www.bloed.link

Het forum voor de Dodge W200 en D200
Veel informatie en leuke tips

SIDE-BAR - WIE?

jean-paul

Bericht door jean-paul »

wie heeft er op zijn dodge side-bars zitten en kan ff een fotootje laten zien om te laten zien hoe ze gemonteerd zitten? ik wil het graag deze week maken, want mijn baas is nu op vakantie :bier:
:welder:
berry

Bericht door berry »

hey
ik heb er wel ooit gezien op een nieuw model dodge en die zaten op de dorpel geschroefd.
dit waren side-bars die uit de "fabriek" kwamen dus geen zelf gemaakte.
toen ik mijn dodge kocht zaten er ook side-bars op en die waren op het chassis gelast (zelfs over het chassisnummer heen).
maar waar wil je ze voor gebruiken? als opstap kan je ze op de dorpel monteren maar als hi-jack steun zul je iets sterkers moeten verzinnen.

groet berry

p.s. zorg ervoor dat je baas niet meeleest!
Dodge W200 318
Harley Davidson Nighttrain
Mercedes-benz Vito
115-1133382370

Bericht door 115-1133382370 »

die lopen met een t-stuk naar de chassis balk toe...en zitten daar met een plaat opgemonteert
76-1137704520

Bericht door 76-1137704520 »

Als je me even uit wil leggen hoe ik foto's moet plaatsen, zal ik ze er op zetten. Is voor mij de eerste keer !!:blush:
country4all
Contacteer:

Bericht door country4all »

LUNA schreef:Als je me even uit wil leggen hoe ik foto's moet plaatsen, zal ik ze er op zetten. Is voor mij de eerste keer !!:blush:
Zo dus welkom Kevin.
gr Jan
Bijlagen
kevin3.jpg
kevin3.jpg (7.59 KiB) 4242 keer bekeken
Waar een wil is is een weg, waar geen weg is is een Dodge.
Als iemand een schrijf fout vindt, dan mag hij ze houden.

Buy a hybride....................... We need the gas
Afbeelding
Robbie

Bericht door Robbie »

jean-paul

Bericht door jean-paul »

Thanks heb ik in ieder geval wat te doen vanavond!
Jean-paul
Bassie
Contacteer:

Bericht door Bassie »

euh worden hier nu gaten geboord in het chassis??? :rock:

LET OP: er mag niet zomaar gaten geboord worden in het chassis, daar heeft de stevigheid zeer aan te leiden ,
denk ik vermeld het even, wat je me er mee doet zal me worst zijn, maar dan weet je het even ook aan het chassis lassen gelden regels!!!
trouwens laat je even zien hoe het word???
Alweer zo'n bumper kleever VOOR me!!!
"Kale"

Bericht door "Kale" »

robdodge schreef:Ik zal Kale effe voor wezen :D

http://www.chaosboyz.nl/rubriek/ervaring/ervaring49.htm
Thanx............
76-1137704520

country4all schreef:
LUNA schreef:Als je me even uit wil leggen hoe ik foto's moet plaatsen, zal ik ze er op zetten. Is voor mij de eerste keer !!:blush:
Zo dus welkom Kevin.
gr Jan
Hoezo Kevin ? Heet niet zo ! Maar effe zonder gein, als ik foto's wil plaatsen, vraagt hij image URL, wat moet ik dan ingeven ??

Overigens Bassie, je mag inderdaad niet zomaar boren of lassen aan het chassis. De balken zijn van getrokken staal, wat inhoudt dat als je hieraan last, de draagsterkte zeker beinvloedt wordt. Dit omdat je balk als het ware gaat gloeien en hij hierdoor verzwakt wordt. Dit lijkt mij inderdaad ook niet aan te raden.

Gaten boren verzwakt echter niet het chassis direct, echter de hoeveelheid materiaal die krachten op kan vangen, wordt minder. Dit zou dan ook mijn voorkeur hebben, bovendien versterk je dan als het ware het chassis weer met platen, waarop je je side-bars monteert.

En de grootste reden om ze vast te zetten met bouten : bij de keuring stellen ze geen vragen. Als je tegen je chassis aan gaat lassen, ziet iedere keurmeester dat het niet origineel is. Met bouten komt het nog professioneel over.

Groeten, Frank[/color]
Bassie
Contacteer:

Bericht door Bassie »

LUNA schreef:
country4all schreef:
Zo dus welkom Kevin.
gr Jan
Hoezo Kevin ? Heet niet zo ! Maar effe zonder gein, als ik foto's wil plaatsen, vraagt hij image URL, wat moet ik dan ingeven ??

Overigens Bassie, je mag inderdaad niet zomaar boren of lassen aan het chassis. De balken zijn van getrokken staal, wat inhoudt dat als je hieraan last, de draagsterkte zeker beinvloedt wordt. Dit omdat je balk als het ware gaat gloeien en hij hierdoor verzwakt wordt. Dit lijkt mij inderdaad ook niet aan te raden.

Gaten boren verzwakt echter niet het chassis direct, echter de hoeveelheid materiaal die krachten op kan vangen, wordt minder. Dit zou dan ook mijn voorkeur hebben, bovendien versterk je dan als het ware het chassis weer met platen, waarop je je side-bars monteert.

En de grootste reden om ze vast te zetten met bouten : bij de keuring stellen ze geen vragen. Als je tegen je chassis aan gaat lassen, ziet iedere keurmeester dat het niet origineel is. Met bouten komt het nog professioneel over.

Groeten, Frank[/color]
ben het helemaal met je eens
Alweer zo'n bumper kleever VOOR me!!!
dundy

Bericht door dundy »

Heej Frank,

>>Image URL :
Daar moet je dus de link naar de internetpagina aangeven waar je foto staat.
Bijvoorbeeld: http://www.mijnfotopagina.nl/foto1.jpg
Er zijn een aantal internetsites waar je gratis je foto's kunt neerzetten, bijvoorbeeld: photobucket.com. (op deze site staat een stappenplan hoe je je foto's kunt uploaden)
Veel succes ermee.

Juist, sorrie heren voor dit off-topic dingetje...

Groeten,
Danny

Edited By dundy on 1138783561
Ik ben niet bijgelovig, want dat brengt ongeluk.
Arno
Contacteer:

Bericht door Arno »

Bij mijn Dodge W150 zitten er ook sitebars onder!
zie foto hoe ze vast aan het frame zitten!
Bijlagen
sitebar2.jpg
sitebar2.jpg (8.62 KiB) 4242 keer bekeken
DTB member 612
Dodge W150 115-inch wheelbase
Dodge W200 Wrecker (for sale)
Arno
Contacteer:

Bericht door Arno »

zo als je ziet zit hij gewoon met 4 bouten om het frame vast geklemd en uit ervaring weet ik dat het stivig genooeg is dat de dodge er mee opgetilt kan worden :D
(by de way er zit bij mij ook overal rubber tussen om de lak niet te beschadigen)
Oja bijna vergeten deze Dodge heeft 3inch body lift!

Edited By Arno on 1138818736
Bijlagen
sitebar1.jpg
(40.37 KiB) 1418 keer gedownload
DTB member 612
Dodge W150 115-inch wheelbase
Dodge W200 Wrecker (for sale)
76-1137704520

Nou bedankt, weet ik ook weer hoe dat werkt !!

Foto's als volgt :
Zijn van een side bar origineel van chevy ( ja, je moet het ergens van maken he, zijn die bakken toch nog ergens goed voor ) Passend gemaakt op de W200, echter nog niet gemonteerd.

Veel succes ermee,

groeten

Afbeelding (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>
Afbeelding (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>
Plaats reactie