Vraagje - over elektriek probleem W200
Hallo allemaal, het volgende is aan de hand;
Toen ik mijn W200 kocht bleek een van de vorige eigenaren nogal met de bedrading gerommeld te hebben. ik heb een nieuwe draad getrokken om de radio in te bouwen. sindsdien is het probleem dat zodra ik de lichten aandoe een relais (het middelste waarschijnlijk) gaat knipperen,mijn radio valt uit en de lichten knipperen (zowel achter als voor) als ik de lichen uitdoe is het relais stil en doet de radio het weer....
maar nu is het volgende ook nog aan de hand, ik reed op de snelweg, vallen ineens mijn metertjes van het dashbord uit, en ook de richtingaangever doet het niet meer! iemand bekend met dit probleem? kennen jullie iemand die handig is met elektriek liefst omgeving amsterdam die mij misschien kan helpen tegen vergoeding? ik heb er nl. weinig ervaring mee.
alvast dank,groeten carmen
Toen ik mijn W200 kocht bleek een van de vorige eigenaren nogal met de bedrading gerommeld te hebben. ik heb een nieuwe draad getrokken om de radio in te bouwen. sindsdien is het probleem dat zodra ik de lichten aandoe een relais (het middelste waarschijnlijk) gaat knipperen,mijn radio valt uit en de lichten knipperen (zowel achter als voor) als ik de lichen uitdoe is het relais stil en doet de radio het weer....
maar nu is het volgende ook nog aan de hand, ik reed op de snelweg, vallen ineens mijn metertjes van het dashbord uit, en ook de richtingaangever doet het niet meer! iemand bekend met dit probleem? kennen jullie iemand die handig is met elektriek liefst omgeving amsterdam die mij misschien kan helpen tegen vergoeding? ik heb er nl. weinig ervaring mee.
alvast dank,groeten carmen
57er Chrysler New Yorker
73er Dodge Polara
77er Dodge W200
73er Dodge Polara
77er Dodge W200
missdodge
je moet nooit een radio aan sluiten op een draad in je dodge als het goed is zit er aand e binnenkant van je dodge maar 9 volt en geen 12 of 13
dus als je het goed wil doen moet je een draad op zoeken die wel 12 volt geeft en die kan je vinden in je zekeringkastje daar zitten twee zekerringen die niet gebreukt worden.
als je echt hulp nodig heb wil ik best eens komen kijken
ik hoor het wel
chris
je moet nooit een radio aan sluiten op een draad in je dodge als het goed is zit er aand e binnenkant van je dodge maar 9 volt en geen 12 of 13
dus als je het goed wil doen moet je een draad op zoeken die wel 12 volt geeft en die kan je vinden in je zekeringkastje daar zitten twee zekerringen die niet gebreukt worden.
als je echt hulp nodig heb wil ik best eens komen kijken
ik hoor het wel
chris
Bedankt alvast voor de adviezen. de radio is aangesloten door iemand die het al vaker gedaan had. die doet het trouwens wel gewoon (tot ik mijn lichten aandoe...) er is 1 zekering in het zekeringkastje die niet werkt, daarvoor heeft 1 van de vorige eigenaren een andere verbinding gelegd ergens...
maar het andere probleem, ineens uitvallen van metertjes en richtingwijzers, ik heb al met Jan (koetje) gepraat daarover, die had een soortgelijk probleem, bij hem was het de stroomverdeler achterop het dashbord. Nu krijg ik van de onderdelendealer te horen dat dat niet bestaat?dat die alleen bij de motor zit?
heeft iemand soortgelijke problemen gehad? groetjes carmen
maar het andere probleem, ineens uitvallen van metertjes en richtingwijzers, ik heb al met Jan (koetje) gepraat daarover, die had een soortgelijk probleem, bij hem was het de stroomverdeler achterop het dashbord. Nu krijg ik van de onderdelendealer te horen dat dat niet bestaat?dat die alleen bij de motor zit?
heeft iemand soortgelijke problemen gehad? groetjes carmen
57er Chrysler New Yorker
73er Dodge Polara
77er Dodge W200
73er Dodge Polara
77er Dodge W200
-
- Berichten: 71
- Lid geworden op: 05 mar 2005 23:38
- Locatie: Losser
Die stroomverdeler (spanningsregelaar )achterop het dashbord bestaad wel, ik heb zelf sinds kort een nieuwe.
De zekering die niet werkt is die niet toevallig van je radio?
Op het stroomschema van je Dodge Boek staat hoe je die weer kan aansluiten.
De zekering die niet werkt is die niet toevallig van je radio?
Op het stroomschema van je Dodge Boek staat hoe je die weer kan aansluiten.
Velen hebben mond genoeg om andermans werk te kraken, zelden hand genoeg dat beter te maken.
Zoals Jouri al zei, die regelaar is gewoon nieuw nog te krijgen.. Even een andere leverancier zoeken.
Wat betreft je licht probleem:
Je zegt dat je er last van hebt sinds de radio is aangesloten, haal die draad vd radio weer even los en kijk of je het probleem nog steeds hebt.
Ik hebt het ook eens gehad en het relais bleef maar klikken en de lampen gingen aan en uit.
Er bleek in een lampenfittinkje modder te zitten en zorgde voor kortsluiting.
Succes!
Wat betreft je licht probleem:
Je zegt dat je er last van hebt sinds de radio is aangesloten, haal die draad vd radio weer even los en kijk of je het probleem nog steeds hebt.
Ik hebt het ook eens gehad en het relais bleef maar klikken en de lampen gingen aan en uit.
Er bleek in een lampenfittinkje modder te zitten en zorgde voor kortsluiting.
Succes!
Zekering is idd van de radio...
Goed... vandaag getest, beetje gerommeld,doen die lichten het ineens weer wel,en de metertjes ook... los kontaktje dus waarschijnlijk. voor de zekerheid de radio eruit gehaald, want het blijft zo dat die uitvalt zodra ik de lichten aandoe....
En wat nu weer:
start ik hem, blijft die startmotor maar doorgaan, 2 keer een backfire, krijg hem niet tot stoppen, kan het sleuteltje ronddraaien en zelfs uit het contact halen maar die startmotor blijft maar gaan!!! uiteindelijk de minpool losgetrokken maar zodra ik daar weer kontakt mee maak begint de startmotor weer......
het zit waarschijnlijk dus in het contactslot. moet ik nu het hele stuurhuis losmaken? iemand tips???????
bedankt en fijn weekend,
gaan er trouwens nog mensen naar big daddy's?
ik ga wel even,met de polara dan....... :p
groetjes carmen
Goed... vandaag getest, beetje gerommeld,doen die lichten het ineens weer wel,en de metertjes ook... los kontaktje dus waarschijnlijk. voor de zekerheid de radio eruit gehaald, want het blijft zo dat die uitvalt zodra ik de lichten aandoe....
En wat nu weer:
start ik hem, blijft die startmotor maar doorgaan, 2 keer een backfire, krijg hem niet tot stoppen, kan het sleuteltje ronddraaien en zelfs uit het contact halen maar die startmotor blijft maar gaan!!! uiteindelijk de minpool losgetrokken maar zodra ik daar weer kontakt mee maak begint de startmotor weer......
het zit waarschijnlijk dus in het contactslot. moet ik nu het hele stuurhuis losmaken? iemand tips???????
bedankt en fijn weekend,
gaan er trouwens nog mensen naar big daddy's?
ik ga wel even,met de polara dan....... :p
groetjes carmen
57er Chrysler New Yorker
73er Dodge Polara
77er Dodge W200
73er Dodge Polara
77er Dodge W200
-
- Berichten: 61
- Lid geworden op: 16 jan 2005 21:26
- Locatie: nieuwegein
ja ben ff bij big daddy's geweest hahamissdodge schreef:Zekering is idd van de radio...
Goed... vandaag getest, beetje gerommeld,doen die lichten het ineens weer wel,en de metertjes ook... los kontaktje dus waarschijnlijk. voor de zekerheid de radio eruit gehaald, want het blijft zo dat die uitvalt zodra ik de lichten aandoe....
En wat nu weer:
start ik hem, blijft die startmotor maar doorgaan, 2 keer een backfire, krijg hem niet tot stoppen, kan het sleuteltje ronddraaien en zelfs uit het contact halen maar die startmotor blijft maar gaan!!! uiteindelijk de minpool losgetrokken maar zodra ik daar weer kontakt mee maak begint de startmotor weer......![]()
het zit waarschijnlijk dus in het contactslot. moet ik nu het hele stuurhuis losmaken? iemand tips???????
bedankt en fijn weekend,
gaan er trouwens nog mensen naar big daddy's?
ik ga wel even,met de polara dan....... :p
groetjes carmen
maar die spanningsregelaar heb ik nog wel
enuh je contactslot kan je eruit halen door eerst je stuur te demonteren en geloof ook je richingaanwijzerdinges
en dan moet je een palletje indrukken en dan kan je zo je contact slot eruit halen dus je stuurhuis kan blijven zitten hoor.
maar zou het probleem niet in je startrelais zitten
die zit op je binnenkant zijscherm
probeer ff zachtjes met een hamertje een tikkie te geven
em dam mog is proberen
dan weet je net ff wat meer en scheeld het misschien weer een hoop gekl...t
Hi,
tik gegeven op startrelais, alles weer aangesloten, starthulp en YESSSS nu blijft de startmotor niet door gaan.... alleen wat blijkt... gigantische rook ontwikkeling...
Bij de "backfire" van gisteren de hele knalpot opgeblazen!!! :p hele lengterichting opengeblazen... :laugh: het geluid is wel leuk nu trouwens :D
tik gegeven op startrelais, alles weer aangesloten, starthulp en YESSSS nu blijft de startmotor niet door gaan.... alleen wat blijkt... gigantische rook ontwikkeling...
Bij de "backfire" van gisteren de hele knalpot opgeblazen!!! :p hele lengterichting opengeblazen... :laugh: het geluid is wel leuk nu trouwens :D
57er Chrysler New Yorker
73er Dodge Polara
77er Dodge W200
73er Dodge Polara
77er Dodge W200
-
- Berichten: 61
- Lid geworden op: 16 jan 2005 21:26
- Locatie: nieuwegein
oke kijkaan scheeld weer een stuurhuis operatiemissdodge schreef:Hi,
tik gegeven op startrelais, alles weer aangesloten, starthulp en YESSSS nu blijft de startmotor niet door gaan.... alleen wat blijkt... gigantische rook ontwikkeling...
Bij de "backfire" van gisteren de hele knalpot opgeblazen!!! :p hele lengterichting opengeblazen... :laugh: het geluid is wel leuk nu trouwens :D
ik heb ook zon startrelais nog wel liggen or
en misschien de uitlaat ook nog wel maar dan zou ik ff moeten kijken
groeten
Dat zou fijn zijn! waar kom je vandaan? wat wil je ervoor hebben? stuur me even een pm! groetjesdodgefanaat1985 schreef:oke kijkaan scheeld weer een stuurhuis operatie
ik heb ook zon startrelais nog wel liggen or
en misschien de uitlaat ook nog wel maar dan zou ik ff moeten kijken
groeten
57er Chrysler New Yorker
73er Dodge Polara
77er Dodge W200
73er Dodge Polara
77er Dodge W200
Ok mensen... alles werkt weer,probleem met het dashbord opgelost (waarschijnlijk was het het zekeringetje rechtsboven dat niet goed aansloot) maak een testrit, na 20 minuten snelweg hoor ik iets vreemds onder mijn auto, alsof er iets losschiet... ik rijd voorzichtig naar huis (als ik meer gas geef dan gaat ie schudden/trillen), kijk daar onder de auto,het enige wat me opvalt is dat ik een stukje van het huis van de automaat mis..
(screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>is dit normaal??

57er Chrysler New Yorker
73er Dodge Polara
77er Dodge W200
73er Dodge Polara
77er Dodge W200
-
- Site Admin
- Berichten: 564
- Lid geworden op: 07 nov 2001 23:19
- Locatie: Daarlerveen (Ov)
- Contacteer:
Hm,
je zou haast zeggen dat een bout van de flexplate is losgeschoten en zich door het bakhuis heeft geboord. Haal de dunne beschermingsplaat even los (eerst startermotor loshalen, dan de kleine boutjes aan de beschermingsplaat.)
Controleer of alle boutjes er nog in zitten, en controleer of de flexplate niet is gescheurd.
De vier boutjes die de flexplate aan de koppelomvormer vastzetten zijn makkelijk te controleren, de andere zitten dicht bij de as van de motor.
Gezien de schade en wat je beschrijft denk ik dat je hier de meeste kans maakt.
Suc6
je zou haast zeggen dat een bout van de flexplate is losgeschoten en zich door het bakhuis heeft geboord. Haal de dunne beschermingsplaat even los (eerst startermotor loshalen, dan de kleine boutjes aan de beschermingsplaat.)
Controleer of alle boutjes er nog in zitten, en controleer of de flexplate niet is gescheurd.
De vier boutjes die de flexplate aan de koppelomvormer vastzetten zijn makkelijk te controleren, de andere zitten dicht bij de as van de motor.
Gezien de schade en wat je beschrijft denk ik dat je hier de meeste kans maakt.
Suc6
'77 W200 Standard / 318ci V8 / 2-bbl
'85 B250 VAN 360ci V8 / 4bbl Quadrajet
'85 D350 Crewcab Longbed 3" Body Lift / 360ci V8 / 4-bbl Quadrajet
'85 B250 VAN 360ci V8 / 4bbl Quadrajet
'85 D350 Crewcab Longbed 3" Body Lift / 360ci V8 / 4-bbl Quadrajet