Verschil RAM - W/D200
-
- Berichten: 564
- Lid geworden op: 08 okt 2002 15:43
- Locatie: Dorp aan de Maas Borgharen
- Contacteer:
Het verschil tussen een Ram van nu en een W/D uit 1976/77 is een hoopje roest waar je u tegen zegt :D
Grapje nou nee niet direct het verschil tussen een W en een D ligt erin dat een D aan de voorkant veerpoten heeft en niet vierwiel aangedreven is
Een W is continu vierwiel aangedreven en heeft een tussenbak waardoor je de mogelijkheid hebt om hoog of laag te rijden dwz je kunt in hi-loc rijden als de ondergrond maar meegeeft bv zand,kiezel,gras maar geen asfalt.
In Lo- loc kun je het beste rijden in zwaar terrein bv tegen steile hellingen en blubber
Het verschil met een Ram van 1996 en een W of D is dat deze auto's qua comfort alles te bieden hebben wat je van een Amerikaan kunt verwachten.
Mijn daily driver is een Ram 1500 4wd 5.9 L uit 1996 en loopt op LPG 1 op 5 en mijn W200 5.2 L uit 1976 ook op lpg draait 1 op 3.5.
Ik rij in alle twee de auto's heel graag en met plezier alleen voor het modderen vindt ik het te jammer om de Ram te gebruiken.
Grapje nou nee niet direct het verschil tussen een W en een D ligt erin dat een D aan de voorkant veerpoten heeft en niet vierwiel aangedreven is
Een W is continu vierwiel aangedreven en heeft een tussenbak waardoor je de mogelijkheid hebt om hoog of laag te rijden dwz je kunt in hi-loc rijden als de ondergrond maar meegeeft bv zand,kiezel,gras maar geen asfalt.
In Lo- loc kun je het beste rijden in zwaar terrein bv tegen steile hellingen en blubber
Het verschil met een Ram van 1996 en een W of D is dat deze auto's qua comfort alles te bieden hebben wat je van een Amerikaan kunt verwachten.
Mijn daily driver is een Ram 1500 4wd 5.9 L uit 1996 en loopt op LPG 1 op 5 en mijn W200 5.2 L uit 1976 ook op lpg draait 1 op 3.5.
Ik rij in alle twee de auto's heel graag en met plezier alleen voor het modderen vindt ik het te jammer om de Ram te gebruiken.
- Bijlagen
-
- wonk_1.JPG (0 Bytes) 3240 keer bekeken
Waar een wil is is een weg, waar geen weg is is een Dodge.
Als iemand een schrijf fout vindt, dan mag hij ze houden.
Buy a hybride....................... We need the gas

Als iemand een schrijf fout vindt, dan mag hij ze houden.
Buy a hybride....................... We need the gas

De Ramcharger is simpel gezegd de dichte "stationcar" en de D/W is de "pick-up" uitvoering (open laadbak).
De Ramcharger heeft ook een carosserie uit één stuk terwijl de pick-up een cabine en laadbak heeft die losstaan van elkaar.
Het chassis van beide auto's lijkt erg op elkaar, maar de Ramcharger is er alleen in één wielbasis; de pick-up in meerdere; ook één die net zo lang is als de Ramcharger (dit is de kortste pick-up uitvoering).
De Ramcharger heeft ook een carosserie uit één stuk terwijl de pick-up een cabine en laadbak heeft die losstaan van elkaar.
Het chassis van beide auto's lijkt erg op elkaar, maar de Ramcharger is er alleen in één wielbasis; de pick-up in meerdere; ook één die net zo lang is als de Ramcharger (dit is de kortste pick-up uitvoering).
Gerhart
-
- Site Admin
- Berichten: 564
- Lid geworden op: 07 nov 2001 23:19
- Locatie: Daarlerveen (Ov)
- Contacteer:
In ieder geval vanaf 1985, zie foto, dit is de achterkant van mijn D350
(screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>

'77 W200 Standard / 318ci V8 / 2-bbl
'85 B250 VAN 360ci V8 / 4bbl Quadrajet
'85 D350 Crewcab Longbed 3" Body Lift / 360ci V8 / 4-bbl Quadrajet
'85 B250 VAN 360ci V8 / 4bbl Quadrajet
'85 D350 Crewcab Longbed 3" Body Lift / 360ci V8 / 4-bbl Quadrajet
BabyJoe schreef:Ja, ik bedoelde voor dezelfde leeftijd. Dus, Ram bestond niet, maar heette Ramcharger, en was de overdekte koetswerk versie. Laadbak is W/D. Zijn er andere versies?
In het amerikaanse leger zijn er wel andere 'versies' geweest gebaseerd op een W200 / D200.
Een standaard W200 legeruitvoering word aangeduid als M880.
Zie het lijstje hieronder voor de overige modellen:
M880 - Dodge Division Model.
M881 - M880 fitted with additional 60-amp 24-volt generator.
M882 - M881 fitted with communications equipment.
M883 - M881 fitted with slide-in shelter kit.
M884 - M880 fitted with 100-amp 24-volt generator and slide-in shelter kit with tie-downs.
M886 - Ambulance model based on M880.
M887 - Maintenance body based on M880.
M888 - Telephone maintenance body based on M880.
M890 - 2-wheel drive version of the M880.
M891 - M890 fitted with additional 60-amp 24-volt generator.
M892 - M890 fitted with additional 60-amp 24-volt generator and communications kit.
M893 - 2-wheel drive ambulance version.
bron = http://www.powerwagonparts.net/
Dit is volgens mij een M887/M888 (Maintenance body) :

En hier een M886 (Ambulance) :


Groenten,
Dundy
Ik ben niet bijgelovig, want dat brengt ongeluk.
Juist... en daarnaast is er natuurlijk ook nog de CrewCab uitvoering (4 deurs) :
(screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>
en de ClubCab (2 deurs + extra bagageruimte) :
(screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>

en de ClubCab (2 deurs + extra bagageruimte) :
Ik ben niet bijgelovig, want dat brengt ongeluk.
Als laatste...
De "stepside" bakken : "Warlock" en "Little Red Express"
(screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>
(screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>
De "stepside" bakken : "Warlock" en "Little Red Express"
Ik ben niet bijgelovig, want dat brengt ongeluk.