wat heb jij aan je dodge gedaan vandaag? - of mee gedaan?
Re: wat heb jij aan je dodge gedaan vandaag? - of mee gedaan?
Bij TransM geweest om de boel goed te laten doen (bedankt Martin) en tegelijk een deskundige indruk krijgen van de bak. Nu een nieuwe diepe carterpan met aftapplug onder de bak zitten en een oliekoeler meegenomen die ik t.z.t. inbouw. Zou de levensduur van m'n bigblock 727 (ligt 440 voor) nog wat moeten verlengen :-) Naast uiteraard olie en filter ververst, rembanden afgesteld en oliedruk iets verhoogd. Bak zou er nog even tegen moeten kunnen, maar wat eruit kwam duidde in elk geval op super onderhoud. Not dus, maar dat was inmiddels na allerlei gevonden zaken al wel heel erg duidelijk
Moet nu eerst z.s.m. nog kanteling diff goed maken: nu te ver voorover nadat ik standaard W200 blokken eronder heb gezet. Deze as had alleen dunne plaat, voor dik (ca. 7mm ofzo) en achter dun, de boel eerst opmeten qua kanteling en zien of ik beide platen om kan draaien, dan weer meten etc. etc.
Dashboard moet ik nog eens iets netters én werkends voor maken, daar is ooit wat voor in elkaar geflanst. Oh, als iemand nog de kap van de stuurkolom heeft liggen waar de indicator met PRND21 op zit, graag!!! Daar hebben ze ooit de kap van een handbak stuurkolom opgezet omdat je anders niet alle meters zag.... Zuggg. Tussendoor zoek ik ook een goede bank met gordels: er zijn ooit Viper kuipstoelen met harnasgordels ingezet. Ondanks dat ze best goed zitten, vind ik een bank er beter uitzien en zit het ook hoger met prettiger hoek voor je enkel op het gas. Het schijnt populair te zijn, W200's met kuipstoelen: mijn vorige ooit had dat ook al en daar toen ook een bank ingezet. Zat een stuk beter en kon ik beide zoons tegelijk meenemen. Toen waren ze nog zo uit slopers bij van Dam te halen, tegenwoordig iets minder simpel te vinden tenzij volledig aan gort.
En voor de rest is er nog zoooooveel te verbeteren, dat is het voordeel als er van alles niet helemaal goed is. Of was dat nou andersom....
Henk, foto's toevoegen werkt dus ditmaal zomaar!! Misschien door gebruik nieuwe laptop met Win10, problemen poosje terug waren met PC met Win7.
Voorbeeldje: vaste voorontsteking stond op bijkans 40 graden omdat de vacuüm vervroeger vast zat. Tja, dat heet geloof ik symptoombestrijding. Maar ook dat werkt weer goed (single fuel LPG op ca. 18 graden voorontsteking) en loopt daardoor ook beter én iets zuiniger (alles is ernstig relatief).Moet nu eerst z.s.m. nog kanteling diff goed maken: nu te ver voorover nadat ik standaard W200 blokken eronder heb gezet. Deze as had alleen dunne plaat, voor dik (ca. 7mm ofzo) en achter dun, de boel eerst opmeten qua kanteling en zien of ik beide platen om kan draaien, dan weer meten etc. etc.
Dashboard moet ik nog eens iets netters én werkends voor maken, daar is ooit wat voor in elkaar geflanst. Oh, als iemand nog de kap van de stuurkolom heeft liggen waar de indicator met PRND21 op zit, graag!!! Daar hebben ze ooit de kap van een handbak stuurkolom opgezet omdat je anders niet alle meters zag.... Zuggg. Tussendoor zoek ik ook een goede bank met gordels: er zijn ooit Viper kuipstoelen met harnasgordels ingezet. Ondanks dat ze best goed zitten, vind ik een bank er beter uitzien en zit het ook hoger met prettiger hoek voor je enkel op het gas. Het schijnt populair te zijn, W200's met kuipstoelen: mijn vorige ooit had dat ook al en daar toen ook een bank ingezet. Zat een stuk beter en kon ik beide zoons tegelijk meenemen. Toen waren ze nog zo uit slopers bij van Dam te halen, tegenwoordig iets minder simpel te vinden tenzij volledig aan gort.
En voor de rest is er nog zoooooveel te verbeteren, dat is het voordeel als er van alles niet helemaal goed is. Of was dat nou andersom....
Henk, foto's toevoegen werkt dus ditmaal zomaar!! Misschien door gebruik nieuwe laptop met Win10, problemen poosje terug waren met PC met Win7.
V8's ex: Camaro, Cobra 427 (repl. met Ford 428CJ ), Dodge W200 V8 318 nu Dodge W200(kent.+alle nummers maar 2WD en 5-bouts assen a la D150) V8 440. En ooit andere heel leuke non-V8 auto's als WRX (nu weer trouwens).
Re: wat heb jij aan je dodge gedaan vandaag? - of mee gedaan?
Hoi Jan,
Fijn dat ie het weer goed doet.
Kan erover meepraten, die van mij rijd nu ook helemaal perfect.
Heerlijk genieten en veel
Diepere carterpan, heeft dat voordelen ?
Is dat beter voor de automaatbak ?
Fijn dat foto plaatsen nu wel wil.
Want een foto zegt meer dan 1000 woorden
Fijn dat ie het weer goed doet.
Kan erover meepraten, die van mij rijd nu ook helemaal perfect.
Heerlijk genieten en veel
Diepere carterpan, heeft dat voordelen ?
Is dat beter voor de automaatbak ?
Fijn dat foto plaatsen nu wel wil.
Want een foto zegt meer dan 1000 woorden
Groetjes Henk_W200 https://www.wee200.nl
Re: wat heb jij aan je dodge gedaan vandaag? - of mee gedaan?
Hoi Henk,
Perfect is deze nog lang niet, maar wel alweer een stukje beter (positieve insteek) ter verhoging van de geniet-factor van een dikke V8 Zo goed als die van jou wordt 'ie nooit (althans niet bij mij), want jij heb hem inmiddels zo ongeveer toch bijkans alles al vervangen en verbeterd. Blijft heel imposant met een schat aan info op je website vastgelegd!
Zeker is de grotere carterpan een voordeel: de grotere hoeveelheid olie maakt dat je olie koeler blijft (hetzelfde idee als grotere radiator: volume). En doordat hij lager komt, een fractie meer koeling van de wind onder de auto door denk ik. Daarvoor dus ook extra nog die transmissie oliekoeler meegenomen die op klein frame voor de radiateur komt. Die hoort dan veel mee te helpen om de olie koeler te houden. En die koelere olie schijnt nogal wat beter te zijn voor de levensduur van de bak. Kan me ook goed voorstellen dat de olie bij echt hoge temperaturen best op z'n falie krijgt en versneld verouderd, dat idee. Beetje hetzelfde als met de motorolie, waar je soms (zoals ik bij mijn Cobra indertijd deed) ook een apart oliekoelertje (en ook diepe carterpannen) voor kunt gebruiken met zelfde effecten. Het effect is nog groter onder zware belasting en al doet die van mij daar niet bepaald aan, is een verlenging van de levensduur mij wel wat waard. 't Is tenslotte allemaal al ruim 40 jaar oud... Nou is een revisie van de bak heel goed te doen qua materialen (dan feitelijk een nieuwe bak), maar dat kost ook fors (ook prima bij TransM). Vandaar dat ik dit wel een heel zinvolle investering vond, ondanks dat ik waarschijnlijk nooit zwaar geladen door terreinen of in de bergen zal rijden e.d.
Groeten,
Jan
Perfect is deze nog lang niet, maar wel alweer een stukje beter (positieve insteek) ter verhoging van de geniet-factor van een dikke V8 Zo goed als die van jou wordt 'ie nooit (althans niet bij mij), want jij heb hem inmiddels zo ongeveer toch bijkans alles al vervangen en verbeterd. Blijft heel imposant met een schat aan info op je website vastgelegd!
Zeker is de grotere carterpan een voordeel: de grotere hoeveelheid olie maakt dat je olie koeler blijft (hetzelfde idee als grotere radiator: volume). En doordat hij lager komt, een fractie meer koeling van de wind onder de auto door denk ik. Daarvoor dus ook extra nog die transmissie oliekoeler meegenomen die op klein frame voor de radiateur komt. Die hoort dan veel mee te helpen om de olie koeler te houden. En die koelere olie schijnt nogal wat beter te zijn voor de levensduur van de bak. Kan me ook goed voorstellen dat de olie bij echt hoge temperaturen best op z'n falie krijgt en versneld verouderd, dat idee. Beetje hetzelfde als met de motorolie, waar je soms (zoals ik bij mijn Cobra indertijd deed) ook een apart oliekoelertje (en ook diepe carterpannen) voor kunt gebruiken met zelfde effecten. Het effect is nog groter onder zware belasting en al doet die van mij daar niet bepaald aan, is een verlenging van de levensduur mij wel wat waard. 't Is tenslotte allemaal al ruim 40 jaar oud... Nou is een revisie van de bak heel goed te doen qua materialen (dan feitelijk een nieuwe bak), maar dat kost ook fors (ook prima bij TransM). Vandaar dat ik dit wel een heel zinvolle investering vond, ondanks dat ik waarschijnlijk nooit zwaar geladen door terreinen of in de bergen zal rijden e.d.
Groeten,
Jan
V8's ex: Camaro, Cobra 427 (repl. met Ford 428CJ ), Dodge W200 V8 318 nu Dodge W200(kent.+alle nummers maar 2WD en 5-bouts assen a la D150) V8 440. En ooit andere heel leuke non-V8 auto's als WRX (nu weer trouwens).
Re: wat heb jij aan je dodge gedaan vandaag? - of mee gedaan?
2de inventarisatie gedaan en diverse klein klusjes:
W200
-sunviser verwijderd
-Div bekabeling verwijderd
-Spiegels verwijderd
-blijkt dat de linker cabine steunen wat aandacht nodig hebben zie onder :)
-accu opgeladen want die zal ik een tijdje niet nodig hebben
-scheur in koelwaterflens gezien bovenop het blok (hopelijk metaal, kan ik hem lassen)
Klushok
-elec verder met aanleggen
-begin perslucht ringleiding :)
-Werkplaatskraan in elkaar gelego't :)
Zit nog een load werk aan de hobby ruimte, maar das wel leuk voor de afwisseling af en toe .
W200
-sunviser verwijderd
-Div bekabeling verwijderd
-Spiegels verwijderd
-blijkt dat de linker cabine steunen wat aandacht nodig hebben zie onder :)
-accu opgeladen want die zal ik een tijdje niet nodig hebben
-scheur in koelwaterflens gezien bovenop het blok (hopelijk metaal, kan ik hem lassen)
Klushok
-elec verder met aanleggen
-begin perslucht ringleiding :)
-Werkplaatskraan in elkaar gelego't :)
Zit nog een load werk aan de hobby ruimte, maar das wel leuk voor de afwisseling af en toe .
Re: wat heb jij aan je dodge gedaan vandaag? - of mee gedaan?
Een vracht stalen dakpan platen opgehaald in Zaandam, en gelijk maar weer is bij de snackbar bij pont Buitenhuizen een Oma's kroketje gescoord!
Lekker hoorrrr! Met Zaanse mosterd!
Lekker hoorrrr! Met Zaanse mosterd!
Re: wat heb jij aan je dodge gedaan vandaag? - of mee gedaan?
Van de week een vrachtje chevy weggebracht, hing zo ruim 3,5 ton aan de haak, hij trok t zonder moeite
IMG-20190620-WA0008 by Jaap Berens, on Flickr
IMG-20190620-WA0008 by Jaap Berens, on Flickr
Jaap
'76 W200 440 V8
'76 W200 440 V8
Re: wat heb jij aan je dodge gedaan vandaag? - of mee gedaan?
Mooie combinatie
Groetjes Henk_W200 https://www.wee200.nl
Re: wat heb jij aan je dodge gedaan vandaag? - of mee gedaan?
remklauwen gedemonteerd en speling lager gechecked....lijkt allemaal dik in orde.
Zuigers zijn wel een beetje lomp behandeld in het verleden, hier bestel ik nieuwe voor + revisie setje remklauwen
zuigers zijn een soort kunstof, ook weer nieuw voor mij...schijnt beter te zijn voor de (slechtere) warmteoverdacht naar de vloeistof
....zal ik de klauwen sportief rood maken?
Zuigers zijn wel een beetje lomp behandeld in het verleden, hier bestel ik nieuwe voor + revisie setje remklauwen
zuigers zijn een soort kunstof, ook weer nieuw voor mij...schijnt beter te zijn voor de (slechtere) warmteoverdacht naar de vloeistof
....zal ik de klauwen sportief rood maken?
Re: wat heb jij aan je dodge gedaan vandaag? - of mee gedaan?
Het zijn jouw klauwen!
Re: wat heb jij aan je dodge gedaan vandaag? - of mee gedaan?
alweer 13 jaar terug heb ik ze aangepakt, maar dan groen
https://www.wee200.nl/w200_tips/remklauw/remklauw.htm
wel handig mijn homepage
Als ik rem zit ik nog steeds met mijn neus tegen het voorraam
https://www.wee200.nl/w200_tips/remklauw/remklauw.htm
wel handig mijn homepage
Als ik rem zit ik nog steeds met mijn neus tegen het voorraam
Groetjes Henk_W200 https://www.wee200.nl
Re: wat heb jij aan je dodge gedaan vandaag? - of mee gedaan?
Henk_W200 schreef: ↑04 jul 2019 20:00 alweer 13 jaar terug heb ik ze aangepakt, maar dan groen
https://www.wee200.nl/w200_tips/remklauw/remklauw.htm
wel handig mijn homepage
Als ik rem zit ik nog steeds met mijn neus tegen het voorraam
Over remblokken gesproken.
Interessant om te zien hoe ze gemaakt worden die remblokken die er voor zorgen dat we (mits op tijd bediend) weer tot stilstand komen.
Re: wat heb jij aan je dodge gedaan vandaag? - of mee gedaan?
leuk om te zien hoe remblokken worden gemaakt
Groetjes Henk_W200 https://www.wee200.nl
Re: wat heb jij aan je dodge gedaan vandaag? - of mee gedaan?
Achteras en diffs uit elkaar gehaald om te kijken wat er besteld moet worden..
Achterdiff lichte krassen op planeet tandwielen ziet er naar mijn mening nog wel goed uit, speling pigon tandwiel 1mm oid voor de rest lijkt er erg weinig speling in te zitten.
Nog het handboek maar eens op naslaan om de spelingen te meten...
Klein beetje schilfertjes in de olie maar dat kan bij het openmaken erin zijn gekomen.
Achterdiff: Voordiff is een ander verhaal, veel speling op planeetwieltjes en geen mooie slijtage in het midden van de tandwielen,
Koeklaag aan de binnenkant...keer verbrand geweest ofzo...olie zag er nog wel ok uit.
Denk dat ik hier maar een rebuild setje voor meebestel
Voordiff:
Iemand ervaring met hoeveel speling je nog probleemloos kan rijden?
achtertrommels/lagersschoenen etc ziet er vrij goed uitAchterdiff lichte krassen op planeet tandwielen ziet er naar mijn mening nog wel goed uit, speling pigon tandwiel 1mm oid voor de rest lijkt er erg weinig speling in te zitten.
Nog het handboek maar eens op naslaan om de spelingen te meten...
Klein beetje schilfertjes in de olie maar dat kan bij het openmaken erin zijn gekomen.
Achterdiff: Voordiff is een ander verhaal, veel speling op planeetwieltjes en geen mooie slijtage in het midden van de tandwielen,
Koeklaag aan de binnenkant...keer verbrand geweest ofzo...olie zag er nog wel ok uit.
Denk dat ik hier maar een rebuild setje voor meebestel
Voordiff:
Iemand ervaring met hoeveel speling je nog probleemloos kan rijden?