Pagina 1 van 1
Geplaatst: 28 jul 2003 21:45
door 104-1059420457
1:Ik heb sinds kort een W200. In de " ballast resistor" zitten 4 aansluitingen. Een kant lijkt naar de bobine te gaan en de andere kant is doorgeknipt. Volgens de Haynes manual gaat deze naar een Speed switch.
Kan iemand me vertellen wat dat is??
2:Deze W200 is een ambulance geweest. Het schijnt dat er een 5.9 liter blok in zit. Kan iemand me specs. geven van het blok (318 of 360 V8), of vertellen waar ik dat kan vinden. Op het blok zelf vind ik namelijk niets van een ID plaatje of zo
Geplaatst: 28 jul 2003 22:16
door Ton
Met je eerste vraag kan ik je niet helpen maar met je tweede waarschijnlijk wel... :D
Op je linkerkant van je blok zitten dikke letters en nr.'s
met linkerkant bedoel ik aan de bestuurderskant.
Het zijn uit stekende cijfers...dus een soort van braille...
Daar staat of 318 of 360 of 400 enz....
Ton
Geplaatst: 28 jul 2003 23:23
door AquaFobia
Zoals Ton inderdaad al zei, aan de linkerkant van je blok staat een serienummer, onder je uitlaatspruitstuk, maar boven je startmotor als ik het goed heb.
In dit serienummer zit het type verwerkt, volgens mij heb je een aantal nummers, dan een spatie en dan het type.
Staat er 318 dan is het een 5.2, 360 is 5.9.
Geplaatst: 29 jul 2003 00:08
door Rienk
Die speedswitch is wat kromachtig. Het werkt ietsies anders: Tijdens starten krijgt de ontstekingsunit de volle 12V, en als de motor één keer loopt, en je de leutel los laat staat de 12 V op de ballastresistor(s), en krijgt de unit wat minder (ergens tussen de 6 en 9V dacht ik). Dan houdt ie het wat langer vol...
Geplaatst: 29 jul 2003 18:05
door 104-1059420457
Rienk schreef:Die speedswitch is wat kromachtig. Het werkt ietsies anders: Tijdens starten krijgt de ontstekingsunit de volle 12V, en als de motor één keer loopt, en je de leutel los laat staat de 12 V op de ballastresistor(s), en krijgt de unit wat minder (ergens tussen de 6 en 9V dacht ik). Dan houdt ie het wat langer vol...
Ok, ik begrijp het , denk ik, maar die speed switch zit er helemaal niet in. Hij start verder goed.
Heb ik dat ding dan nodig???
Geplaatst: 10 aug 2003 19:43
door Huigie
die speedswitch heb je niet nodig,weet niet wat die precies doet maar op onze auto's word die niet aangesloten.
Geplaatst: 11 aug 2003 20:46
door fino
hoi,
zie deze foto waarop je duidelijk kan zien waaraan je een 360 (5.9 ltr) kan herkennen. Inderdaad links onder de twee achterste bougies.
fino
Geplaatst: 12 aug 2003 04:05
door Nico
Speed Switch zit in je contactschakelaar,dus gewoon waar je contactsleutel inzit. De switch zorgt ervoor dat de ontsteking tijdens het starten 12 volt krijgt,en als de motor loopt weer terug valt naar +/- 9 volt
Nico.