Welkom op www.bloed.link

Het forum voor de Dodge W200 en D200
Veel informatie en leuke tips

Speed Switch - Wat is een Speed switch

Algemeen , dit moet je zien , off topic , test forum
104-1059420457

Bericht door 104-1059420457 »

1:Ik heb sinds kort een W200. In de " ballast resistor" zitten 4 aansluitingen. Een kant lijkt naar de bobine te gaan en de andere kant is doorgeknipt. Volgens de Haynes manual gaat deze naar een Speed switch.
Kan iemand me vertellen wat dat is??

2:Deze W200 is een ambulance geweest. Het schijnt dat er een 5.9 liter blok in zit. Kan iemand me specs. geven van het blok (318 of 360 V8), of vertellen waar ik dat kan vinden. Op het blok zelf vind ik namelijk niets van een ID plaatje of zo
Ton
Berichten: 549
Lid geworden op: 05 jul 2002 00:28
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Ton »

Met je eerste vraag kan ik je niet helpen maar met je tweede waarschijnlijk wel... :D

Op je linkerkant van je blok zitten dikke letters en nr.'s
met linkerkant bedoel ik aan de bestuurderskant.

Het zijn uit stekende cijfers...dus een soort van braille...
Daar staat of 318 of 360 of 400 enz....

Ton
AquaFobia
Berichten: 102
Lid geworden op: 05 dec 2002 21:52
Locatie: IJsselstein
Contacteer:

Bericht door AquaFobia »

Zoals Ton inderdaad al zei, aan de linkerkant van je blok staat een serienummer, onder je uitlaatspruitstuk, maar boven je startmotor als ik het goed heb.

In dit serienummer zit het type verwerkt, volgens mij heb je een aantal nummers, dan een spatie en dan het type.
Staat er 318 dan is het een 5.2, 360 is 5.9.
gr,
Ronald

[

'76 Dodge W200
'80 Dodge Ramcharger 100 AD

<=- AquaFobia - I don't fear water, really, I don't. -=>
Rienk
Berichten: 239
Lid geworden op: 12 feb 2001 16:59
Locatie: Heerenveen-NL
Contacteer:

Bericht door Rienk »

Die speedswitch is wat kromachtig. Het werkt ietsies anders: Tijdens starten krijgt de ontstekingsunit de volle 12V, en als de motor één keer loopt, en je de leutel los laat staat de 12 V op de ballastresistor(s), en krijgt de unit wat minder (ergens tussen de 6 en 9V dacht ik). Dan houdt ie het wat langer vol...
104-1059420457

Bericht door 104-1059420457 »

Rienk schreef:Die speedswitch is wat kromachtig. Het werkt ietsies anders: Tijdens starten krijgt de ontstekingsunit de volle 12V, en als de motor één keer loopt, en je de leutel los laat staat de 12 V op de ballastresistor(s), en krijgt de unit wat minder (ergens tussen de 6 en 9V dacht ik). Dan houdt ie het wat langer vol...
Ok, ik begrijp het , denk ik, maar die speed switch zit er helemaal niet in. Hij start verder goed.
Heb ik dat ding dan nodig???
Huigie
Berichten: 180
Lid geworden op: 23 aug 2002 15:18
Locatie: Donkerbroek

Bericht door Huigie »

die speedswitch heb je niet nodig,weet niet wat die precies doet maar op onze auto's word die niet aangesloten.
fino
Berichten: 19
Lid geworden op: 26 sep 2001 12:00
Locatie: Heemskerk

Bericht door fino »

hoi,

zie deze foto waarop je duidelijk kan zien waaraan je een 360 (5.9 ltr) kan herkennen. Inderdaad links onder de twee achterste bougies.

fino
Bijlagen
360.JPG
360.JPG (0 Bytes) 2694 keer bekeken
Sarcasm is just one more service that I offer.
Nico
Berichten: 157
Lid geworden op: 04 feb 2002 05:43
Locatie: Amsterdam

Bericht door Nico »

Speed Switch zit in je contactschakelaar,dus gewoon waar je contactsleutel inzit. De switch zorgt ervoor dat de ontsteking tijdens het starten 12 volt krijgt,en als de motor loopt weer terug valt naar +/- 9 volt

Nico.
Een dag niet geDodget,is een dag niet geleefd !!!

Bignick
Plaats reactie