1:Ik heb sinds kort een W200. In de " ballast resistor" zitten 4 aansluitingen. Een kant lijkt naar de bobine te gaan en de andere kant is doorgeknipt. Volgens de Haynes manual gaat deze naar een Speed switch.
Kan iemand me vertellen wat dat is??
2:Deze W200 is een ambulance geweest. Het schijnt dat er een 5.9 liter blok in zit. Kan iemand me specs. geven van het blok (318 of 360 V8), of vertellen waar ik dat kan vinden. Op het blok zelf vind ik namelijk niets van een ID plaatje of zo
Speed Switch - Wat is een Speed switch
Zoals Ton inderdaad al zei, aan de linkerkant van je blok staat een serienummer, onder je uitlaatspruitstuk, maar boven je startmotor als ik het goed heb.
In dit serienummer zit het type verwerkt, volgens mij heb je een aantal nummers, dan een spatie en dan het type.
Staat er 318 dan is het een 5.2, 360 is 5.9.
In dit serienummer zit het type verwerkt, volgens mij heb je een aantal nummers, dan een spatie en dan het type.
Staat er 318 dan is het een 5.2, 360 is 5.9.
gr,
Ronald
[
'76 Dodge W200
'80 Dodge Ramcharger 100 AD
<=- AquaFobia - I don't fear water, really, I don't. -=>
Ronald
[
'76 Dodge W200
'80 Dodge Ramcharger 100 AD
<=- AquaFobia - I don't fear water, really, I don't. -=>
Die speedswitch is wat kromachtig. Het werkt ietsies anders: Tijdens starten krijgt de ontstekingsunit de volle 12V, en als de motor één keer loopt, en je de leutel los laat staat de 12 V op de ballastresistor(s), en krijgt de unit wat minder (ergens tussen de 6 en 9V dacht ik). Dan houdt ie het wat langer vol...
Ok, ik begrijp het , denk ik, maar die speed switch zit er helemaal niet in. Hij start verder goed.Rienk schreef:Die speedswitch is wat kromachtig. Het werkt ietsies anders: Tijdens starten krijgt de ontstekingsunit de volle 12V, en als de motor één keer loopt, en je de leutel los laat staat de 12 V op de ballastresistor(s), en krijgt de unit wat minder (ergens tussen de 6 en 9V dacht ik). Dan houdt ie het wat langer vol...
Heb ik dat ding dan nodig???