Welkom op www.bloed.link

Het forum voor de Dodge W200 en D200
Veel informatie en leuke tips

Blauwe oldtimerplaten - hoe te krijgen?

Algemeen , dit moet je zien , off topic , test forum
-V8-
Berichten: 70
Lid geworden op: 22 okt 2006 12:08
Locatie: Ommen

Bericht door -V8- »

Ik heb op mijn 1977 W200 geen 18.2 vermelding op het kenteken staan. Maar omdat ik het verrek om met die foeilelijke GAIK-platen rond te rijden, wil ik dit even regelen.

Maar eigenlijk wil ik dan gelijk van het bedrijfswagen kenteken af, en er een oldtimerkenteken op zetten.
Dus 01-YB-01 bijvoorbeeld.

Wie kent de procedure hiervoor? En wat zijn de kosten?
Wat zijn de regeltjes?

Theoretisch past er natuurlijk wel een GAIK-plaat op, alleen voor is het wat krap tussen de lier. Checken ze dit nog?

Ik heb al een mailtje naar de RDW gestuurd, maar dat schiet nog niet erg op.
Life's great with a V8
Afbeelding
Brutus
Berichten: 320
Lid geworden op: 09 jun 2003 00:25
Locatie: Kruisland
Contacteer:

Bericht door Brutus »

Ik heb dit ook nagevraagd bij de RDW maar kreeg te horen dat dit niet mogelijk is als je eenmaal van de vervloekte gele platen heb (bedrijfswagen) dan kan je dit niet meer veranderen. Mocht je het toch voor elkaar krijgen dan hoor ik dat graag dan ga ik die bewuste medewerker een terug bellen..
Succes ermee.
Ton
Berichten: 549
Lid geworden op: 05 jul 2002 00:28
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Ton »

-V8- schreef:Theoretisch past er natuurlijk wel een GAIK-plaat op, alleen voor is het wat krap tussen de lier. Checken ze dit nog?
Yep, dit checken ze..
Sunbird
Berichten: 25
Lid geworden op: 19 sep 2006 16:52
Locatie: Vroomshoop

Bericht door Sunbird »

laat je toch gewoon een paar blauwe platen maken.
alleen even de gelen er op doen bij de apk.
JJF Naus
Berichten: 123
Lid geworden op: 17 mei 2001 13:50
Locatie: Utrecht

Bericht door JJF Naus »

Hier moet je even opletten. Als je nieuwe gele platen laat maken moet je een hoekje (met reg. nr) van je oude platen inleveren. Ik weet niet of deze regel ook opgaat bij blauwe platen. Ook hier geldt: bezint eer gij begint...

Jax.
Get a life... Get a Dodge...

* 1976 Dodge W200, 318 ci (semi-daily)
* 1977 Ford Ranchero GT 500, 351 ci (semi-daily)
* 2010 John Deere X110, 18.5 hp (lawn-weekly)
-V8-
Berichten: 70
Lid geworden op: 22 okt 2006 12:08
Locatie: Ommen

Bericht door -V8- »

JJF Naus schreef:Hier moet je even opletten. Als je nieuwe gele platen laat maken moet je een hoekje (met reg. nr) van je oude platen inleveren. Ik weet niet of deze regel ook opgaat bij blauwe platen. Ook hier geldt: bezint eer gij begint...

Jax.

Aan 18.2g en b platen is wel aan te komen.
Zelfde als voor aanhanger-kenteken: veel bedrijven willen dan ook het kenteken zien:

Hier bijvoorbeeld kun je ze zo bestellen, en worden ze opgestuurd. Ik denk dat ik dat maar doe, hoewel ze verschrikkelijk duur zijn.

http://www.wittekentekenplaat.nl/shopdi ... oducts.asp

Nou alleen nog even afwachten of de RDW zo moeilijk doet over 18.2 op kenteken. Heb wel verhalen gehoord dat ze er gelijk mee accoord gingen, hangt beetje van de keurmeester af denk ik.

P.S. blauwe platen worden afgegeven naar de hand van eerste toelating, doe moet voor 01-01-1978 zijn.
Volgens mij ben je dus niet extra strafbaar of je nu met kleine gele of met kleine blauwe platen rondrijdt, mits de eerste toelating dus klopt.




Edited By -V8- on 1212012145
Life's great with a V8
Afbeelding
-V8-
Berichten: 70
Lid geworden op: 22 okt 2006 12:08
Locatie: Ommen

Bericht door -V8- »

Brutus schreef:Ik heb dit ook nagevraagd bij de RDW maar kreeg te horen dat dit niet mogelijk is als je eenmaal van de vervloekte gele platen heb (bedrijfswagen) dan kan je dit niet meer veranderen. Mocht je het toch voor elkaar krijgen dan hoor ik dat graag dan ga ik die bewuste medewerker een terug bellen..
Succes ermee.
Nu ik er over nadenk:

ik heb ook nog een Chevrolet Impala lijkwagen, en die stond vroeger ook op bedrijfswagenkenteken.
Die heeft een van de vorige eigenaars toen wel op oldtimerkenteken gekregen. Dus het moet wel kunnen.
Enige verschil is dat die origineel nieuw in Nederland is afgeleverd, en de Dodge in 95 ofzo. Maar ik heb op die Chevy wel een Y-kenteken.

Die reed toe trouwens ook gewoon rond met blauwe bedrijfswagen kentekens, alleen stond er wel 18.2 op het kenteken.
Ik heb twee blauwe platen besteld, kijken hoelang het goed gaat...
Life's great with a V8
Afbeelding
bastian
Berichten: 911
Lid geworden op: 04 sep 2007 22:14
Locatie: barlo

Bericht door bastian »

ik meende ook dat de gele platen in 1978 ingevoerd zijn tesamen met type goedkeuring . De cijfer code was toen voor bedrijfswagens 00-00-VB. Mijn persoonlijke bedrijfswagen kenteken uit 1976 is 45-17-NB. En verder meende ik dat het BE kenteken voor ingevoerde auto s niet meer is en daar ook weer iets anders voor in de plaats is .
Brutus
Berichten: 320
Lid geworden op: 09 jun 2003 00:25
Locatie: Kruisland
Contacteer:

Bericht door Brutus »

Volgens de RDW kan het wel blauwe platen ipv gele op een oldtimer. maarrrrrrr uitzonderingen zijn bedrijfswagens, en als je dus je dodge op bedrijfswagen hebt staan dan lukt het niet. Of je hem om kan laten zetten naar gewoon kenteken of oldtimer kenteken weet ik niet.
Bommel
Berichten: 306
Lid geworden op: 27 okt 2005 09:25
Locatie: Kessel
Contacteer:

Bericht door Bommel »

Mijn dodge staat ook op bedrijfswagen kenteken.
Toch zou ik graag van die kleinere gele kenteken platen erop willen hebben, hoe gaat dat in z'n werk dan??
JAN/DODGE
Berichten: 337
Lid geworden op: 12 jan 2008 11:17

Bericht door JAN/DODGE »

Gewoon aanvragen bij de RDW
Na goedkeuring,krijg je een aantekening op je kenteken
gr Jan

Wie achter de kudde aanloopt,loopt altijd in de STRONT.
Rooienaar
Berichten: 3
Lid geworden op: 06 apr 2008 17:16
Locatie: Sint-Oedenrode

Bericht door Rooienaar »

Maar dan ben je wel een aantal tientallen euro's kwijt en is het niet zeker of dit goedgekeurd wordt.
Ik heb zelf gewoon een paar blauwe 18.2 platen laten maken bij een automaterialen zaak. Of ik nou de gele 18.2 of de blauwe versie heb, het mag geen van beide niet zonder vermelding.
Sunbird
Berichten: 25
Lid geworden op: 19 sep 2006 16:52
Locatie: Vroomshoop

Bericht door Sunbird »

JJF Naus schreef:Hier moet je even opletten. Als je nieuwe gele platen laat maken moet je een hoekje (met reg. nr) van je oude platen inleveren. Ik weet niet of deze regel ook opgaat bij blauwe platen. Ook hier geldt: bezint eer gij begint...

Jax.
Klopt maar ik heb blauwe platen zonder reg.nr.
Daarom moet ik bij de keuring ook de geleplaten er weer op doen. Officeel mag het niet. De gele platen hoef je dan niet in te leveren.
Jon
Berichten: 66
Lid geworden op: 12 okt 2007 09:33
Locatie: Achterhøk
Contacteer:

Bericht door Jon »

Maar zijn die nieuwe blauwe platen in de oude donker blauwe kleur of zijn die in dezelfde kleur als de taxiplaten maar dan met witte letters? Ik heb namelijk onlangs een blauwe kenteken plaat met NORMAAL op de voorbumper geplaatst. Als ik dan blauwe kentekenplaten heb, lijkt dat natuurlijk wel mooier.

Groet, Jon.
Gas d'r bi-j en deurdonderen...
Rooienaar
Berichten: 3
Lid geworden op: 06 apr 2008 17:16
Locatie: Sint-Oedenrode

Bericht door Rooienaar »

De oude donkere blauwe kleur.
Plaats reactie