Blauwe oldtimerplaten - hoe te krijgen?
Ik heb op mijn 1977 W200 geen 18.2 vermelding op het kenteken staan. Maar omdat ik het verrek om met die foeilelijke GAIK-platen rond te rijden, wil ik dit even regelen.
Maar eigenlijk wil ik dan gelijk van het bedrijfswagen kenteken af, en er een oldtimerkenteken op zetten.
Dus 01-YB-01 bijvoorbeeld.
Wie kent de procedure hiervoor? En wat zijn de kosten?
Wat zijn de regeltjes?
Theoretisch past er natuurlijk wel een GAIK-plaat op, alleen voor is het wat krap tussen de lier. Checken ze dit nog?
Ik heb al een mailtje naar de RDW gestuurd, maar dat schiet nog niet erg op.
Maar eigenlijk wil ik dan gelijk van het bedrijfswagen kenteken af, en er een oldtimerkenteken op zetten.
Dus 01-YB-01 bijvoorbeeld.
Wie kent de procedure hiervoor? En wat zijn de kosten?
Wat zijn de regeltjes?
Theoretisch past er natuurlijk wel een GAIK-plaat op, alleen voor is het wat krap tussen de lier. Checken ze dit nog?
Ik heb al een mailtje naar de RDW gestuurd, maar dat schiet nog niet erg op.
Life's great with a V8


Ik heb dit ook nagevraagd bij de RDW maar kreeg te horen dat dit niet mogelijk is als je eenmaal van de vervloekte gele platen heb (bedrijfswagen) dan kan je dit niet meer veranderen. Mocht je het toch voor elkaar krijgen dan hoor ik dat graag dan ga ik die bewuste medewerker een terug bellen..
Succes ermee.
Succes ermee.
Hier moet je even opletten. Als je nieuwe gele platen laat maken moet je een hoekje (met reg. nr) van je oude platen inleveren. Ik weet niet of deze regel ook opgaat bij blauwe platen. Ook hier geldt: bezint eer gij begint...
Jax.
Jax.
Get a life... Get a Dodge...
* 1976 Dodge W200, 318 ci (semi-daily)
* 1977 Ford Ranchero GT 500, 351 ci (semi-daily)
* 2010 John Deere X110, 18.5 hp (lawn-weekly)
* 1976 Dodge W200, 318 ci (semi-daily)
* 1977 Ford Ranchero GT 500, 351 ci (semi-daily)
* 2010 John Deere X110, 18.5 hp (lawn-weekly)
JJF Naus schreef:Hier moet je even opletten. Als je nieuwe gele platen laat maken moet je een hoekje (met reg. nr) van je oude platen inleveren. Ik weet niet of deze regel ook opgaat bij blauwe platen. Ook hier geldt: bezint eer gij begint...
Jax.
Aan 18.2g en b platen is wel aan te komen.
Zelfde als voor aanhanger-kenteken: veel bedrijven willen dan ook het kenteken zien:
Hier bijvoorbeeld kun je ze zo bestellen, en worden ze opgestuurd. Ik denk dat ik dat maar doe, hoewel ze verschrikkelijk duur zijn.
http://www.wittekentekenplaat.nl/shopdi ... oducts.asp
Nou alleen nog even afwachten of de RDW zo moeilijk doet over 18.2 op kenteken. Heb wel verhalen gehoord dat ze er gelijk mee accoord gingen, hangt beetje van de keurmeester af denk ik.
P.S. blauwe platen worden afgegeven naar de hand van eerste toelating, doe moet voor 01-01-1978 zijn.
Volgens mij ben je dus niet extra strafbaar of je nu met kleine gele of met kleine blauwe platen rondrijdt, mits de eerste toelating dus klopt.
Edited By -V8- on 1212012145
Life's great with a V8


Nu ik er over nadenk:Brutus schreef:Ik heb dit ook nagevraagd bij de RDW maar kreeg te horen dat dit niet mogelijk is als je eenmaal van de vervloekte gele platen heb (bedrijfswagen) dan kan je dit niet meer veranderen. Mocht je het toch voor elkaar krijgen dan hoor ik dat graag dan ga ik die bewuste medewerker een terug bellen..
Succes ermee.
ik heb ook nog een Chevrolet Impala lijkwagen, en die stond vroeger ook op bedrijfswagenkenteken.
Die heeft een van de vorige eigenaars toen wel op oldtimerkenteken gekregen. Dus het moet wel kunnen.
Enige verschil is dat die origineel nieuw in Nederland is afgeleverd, en de Dodge in 95 ofzo. Maar ik heb op die Chevy wel een Y-kenteken.
Die reed toe trouwens ook gewoon rond met blauwe bedrijfswagen kentekens, alleen stond er wel 18.2 op het kenteken.
Ik heb twee blauwe platen besteld, kijken hoelang het goed gaat...
Life's great with a V8


ik meende ook dat de gele platen in 1978 ingevoerd zijn tesamen met type goedkeuring . De cijfer code was toen voor bedrijfswagens 00-00-VB. Mijn persoonlijke bedrijfswagen kenteken uit 1976 is 45-17-NB. En verder meende ik dat het BE kenteken voor ingevoerde auto s niet meer is en daar ook weer iets anders voor in de plaats is .
Klopt maar ik heb blauwe platen zonder reg.nr.JJF Naus schreef:Hier moet je even opletten. Als je nieuwe gele platen laat maken moet je een hoekje (met reg. nr) van je oude platen inleveren. Ik weet niet of deze regel ook opgaat bij blauwe platen. Ook hier geldt: bezint eer gij begint...
Jax.
Daarom moet ik bij de keuring ook de geleplaten er weer op doen. Officeel mag het niet. De gele platen hoef je dan niet in te leveren.
Maar zijn die nieuwe blauwe platen in de oude donker blauwe kleur of zijn die in dezelfde kleur als de taxiplaten maar dan met witte letters? Ik heb namelijk onlangs een blauwe kenteken plaat met NORMAAL op de voorbumper geplaatst. Als ik dan blauwe kentekenplaten heb, lijkt dat natuurlijk wel mooier.
Groet, Jon.
Groet, Jon.
Gas d'r bi-j en deurdonderen...