tips automaat+tussenbak wisselen
- tap alle olie uit beide bakken af (scheelt weer een kilo of 10)
- zorg dat je de motor aan de achterkant ondersteunt (anders = stroomverdeler geplet)
- maak de flexplate los van de koppelomvormer (anders = flexplate krom)
- laat de versnellingsbak en tussenbak aan elkaar zitten
- laat de dwarsbalk aan de tussenbak vastzitten en maak 'm los van het chassis
- als je de krik onder de dwarsbalk zet, zijn ze redelijk in evenwicht
- ga niet aan de tussenbak tillen; die is loeizwaar en niet alleen te tillen
- de versnellingsbak kun je net alleen tillen
- KOOP EEN GOED HANDBOEK EN LEES HET VOORDAT JE BEGINT
- zorg dat je de motor aan de achterkant ondersteunt (anders = stroomverdeler geplet)
- maak de flexplate los van de koppelomvormer (anders = flexplate krom)
- laat de versnellingsbak en tussenbak aan elkaar zitten
- laat de dwarsbalk aan de tussenbak vastzitten en maak 'm los van het chassis
- als je de krik onder de dwarsbalk zet, zijn ze redelijk in evenwicht
- ga niet aan de tussenbak tillen; die is loeizwaar en niet alleen te tillen
- de versnellingsbak kun je net alleen tillen
- KOOP EEN GOED HANDBOEK EN LEES HET VOORDAT JE BEGINT
Gerhart
Dodgers ik heb een probleem.
Er is 1 bout, waarmee de koppelomvormer aan de flexplaat vastzit, losgelopen. (ondanks loctite)
Deze bout is met de starterkrans mee gelopen en heeft een gedeelte van de startmotor aan gort geholpen. De deeltjes die afgebroken zijn, inclusief de bout liggen nu achter de koppelomvormer, waar je lastig bijkomt. Inmiddels heb ik alles achter de koppelomvormer eruit weten te vissen. Echter ben ik er nu achter dat het losgelopen boutje het balanceergewicht van de koppelomvormer heeft afgeslagen. Dus als ik hem nu start, bij een bepaalt toerental trilt alles zowat.
Hoe krijg ik nu makkelijk en snel de koppelomvormer ertussenuit? Want ik moet dit gewicht er weer op lassen.
Er is 1 bout, waarmee de koppelomvormer aan de flexplaat vastzit, losgelopen. (ondanks loctite)
Deze bout is met de starterkrans mee gelopen en heeft een gedeelte van de startmotor aan gort geholpen. De deeltjes die afgebroken zijn, inclusief de bout liggen nu achter de koppelomvormer, waar je lastig bijkomt. Inmiddels heb ik alles achter de koppelomvormer eruit weten te vissen. Echter ben ik er nu achter dat het losgelopen boutje het balanceergewicht van de koppelomvormer heeft afgeslagen. Dus als ik hem nu start, bij een bepaalt toerental trilt alles zowat.
Hoe krijg ik nu makkelijk en snel de koppelomvormer ertussenuit? Want ik moet dit gewicht er weer op lassen.
Ben er zelf mee bezig om de automaat te demonteren aangezien er een andere starterkrans/koppelomvormer nodig is.
Tip: als je de koelleidingen (ATF) losdraait van de automaat houdt dan ook even het tussen- / koppelstukje vast. zo voorkom je dat je de leiding zelf torst.
Is bijna klaar om eronderuit te komen. Paar vraagjes:
- Qua merken is alleen de flexplate t.o.v. de starterkrans?
Dus dat komt zich niet zo heel precies.
- de vulbuis van de ATF zit los maar is er nog niet af, die kun je er vanaf trekken (omhoog) neem ik aan?
Heeft wat weerstand.
- Manual: pagina 129 punt 19: "attach a small c-clamp to the edge of the bellhousing..." wat voor maatje moet ik dan aan denken? of zou een slangklem ook kunnen?
bvd. groet,
Nawt.
Tip: als je de koelleidingen (ATF) losdraait van de automaat houdt dan ook even het tussen- / koppelstukje vast. zo voorkom je dat je de leiding zelf torst.
Is bijna klaar om eronderuit te komen. Paar vraagjes:
- Qua merken is alleen de flexplate t.o.v. de starterkrans?
Dus dat komt zich niet zo heel precies.
- de vulbuis van de ATF zit los maar is er nog niet af, die kun je er vanaf trekken (omhoog) neem ik aan?
Heeft wat weerstand.
- Manual: pagina 129 punt 19: "attach a small c-clamp to the edge of the bellhousing..." wat voor maatje moet ik dan aan denken? of zou een slangklem ook kunnen?
bvd. groet,
Nawt.
@Nawt
Ik weet niet precies wat er nog meer bij staat, maar ik denk dat die C Clip gebruikt word om de koppelomvormer vast in de bak te laten zitten. kan ook met een metalen striipje met een gat erin, even bijbuigen zodst hij goed tegen de koppelomvormer duwd, en dan vastmaken.
natuurlijk alleen nodig als je de koppelomvormer laat zitten (Als het niet per se nodig is, ALTIJD laten zitten en vastzetten met een plaatje)
Ik weet niet precies wat er nog meer bij staat, maar ik denk dat die C Clip gebruikt word om de koppelomvormer vast in de bak te laten zitten. kan ook met een metalen striipje met een gat erin, even bijbuigen zodst hij goed tegen de koppelomvormer duwd, en dan vastmaken.
natuurlijk alleen nodig als je de koppelomvormer laat zitten (Als het niet per se nodig is, ALTIJD laten zitten en vastzetten met een plaatje)