Welkom op www.bloed.link

Het forum voor de Dodge W200 en D200
Veel informatie en leuke tips

start alleen in N, soms helemaal niet

joyrider

Bericht door joyrider »

Hallo,

Ik heb het probleem dat ik alleen in de N stand kan starten. soms helemaal niet. Een enkele keer lukt P wel. nu ligt het volgens mij aan de beveiligings switch die ervoor zorgt dat je niet kan starten in de versnelling.
Ik heb even het stangenwerk gevolgd maar kom er niet direct uit. Volgens mij moet dit (irritante probleem) makkelijk te verhelpen zijn

Waar zit die switch precies en hoe moet ik deze afstellen...?

merci.
Gerhart

Bericht door Gerhart »

Inderdaad goeie kans dat het je schakelaar is.
Nadeel is dat je die niet kunt afstellen; vervangen is de enige optie.
Hij zit aan de linkse kant on de versnellingsbak; zie foto.
Bijlagen
schakelaar.JPG
(0 Bytes) 770 keer gedownload
Gerhart
Robbie

Bericht door Robbie »

Een soortgelijk probleem met ik hoop voor jou de oplossing Linkje
JanDodge

Bericht door JanDodge »

Joyrider

ik heb het zelfde gehad.
Kontroleer het stangenstelsel op speling.
Deze verhelpen,dan schakelhendel in P zetten en proberen te starten.
Dit doe je ook in N,start hij niet ,dan moet het hendel op de autm.bak worden afgesteld(zie voorgaande foto)

gr JAN
joyrider

Bericht door joyrider »

Oke mensen, super.

Ook wel duidelijk met dat verhaal van doorverbinden. ga morgen maar eens aan de gang. ik houd jullie op de hoogte.
joyrider

Bericht door joyrider »

Van-de-weeeek (zat ik in de discotheek....) de switch doorgemeten en was ok. gelukkig lag het niet aan de halve-maanvorimge tooltje. Wel zat de steker verbinding vol met olie dus dat ff schoongemaakt volgespoten met contactspray. zowiezo constateerde ik ook dat de switch in P net niet goed stond. dus het stangenwerk ff afgesteld. gelijk ff rembanden meegenomen. nieuw filter eronder pakking en dichtschroeven...(theoretische uitleg) want de praktijk was dat de laatste bout niet vast wilde (gewoon vast) draai hem erweer uit en zat er alu tussen het draad van de bout! MATIG en natuurlijk geen tap set met amerikaanse maten. dus maar een M10 van gemaakt/metrisch. Niet al te vast gedraaid, hopelijk is het voldoende zo.
Plaats reactie