Welkom op www.bloed.link

Het forum voor de Dodge W200 en D200
Veel informatie en leuke tips

Parkeerstand automaat - Parkeerstand werkt niet meer

Common Drivetrain Questions & Answers
Algemene Aandrijflijn Vragen & Antwoorden
Cees van Duin
Berichten: 11
Lid geworden op: 26 mar 2001 13:58
Locatie: Budel-Dorplein

Bericht door Cees van Duin »

Ben zo stom geweest m'n DODGE een keer uit te lenen.
De keuze handel van de loopt soms niet soepel meer heen en weer en in de "P" stand is de bak niet meer geblokkeerd. Verder werkt als de handel maar eenmaal in de "D" staat alles naar behoren.

Wie heeft enig idee wat het kan zijn?

Cees
Cees
"Kale"
Berichten: 490
Lid geworden op: 20 apr 2003 21:13

Bericht door "Kale" »

hmmzzz, 't lijkt erop dat de "lener" 'm een keertje met snelheid in z'n "P" geknalt heeft....
Dit is een mechanische blokering van een genokte ring in je automaat op je as...
In het gunstigste geval is dan een nok of die pal afgebroken of losschoten...
Gerhart
Berichten: 1482
Lid geworden op: 14 mar 2001 19:56
Locatie: Sleeuwijk

Bericht door Gerhart »

Heb even een paar plaatjes bij mekaar gezet zo dat je kunt zien hoe en wat.
Zoals "Kale" al schrijft, waarschijnlijk de pal ("sprag" op de tekening) los of gebroken.
Om dit te repareren moet de staart van de bak er af. Als je een W hebt, dus ook de tussenbak..........
Bijlagen
parking_lock_2.JPG
(0 Bytes) 825 keer gedownload
Gerhart
Cees van Duin
Berichten: 11
Lid geworden op: 26 mar 2001 13:58
Locatie: Budel-Dorplein

Bericht door Cees van Duin »

Bedankt voor de antwoorden.

Weet nu waar ik het moet zoeken.
Blijf alleen nog met de vraag zitten waarom de versnellingshandel soms zo moeilijk heen en weer gaat Soms moet ik hem aan aantal malen met volle kracht heen en weer bewegen voordat hij in de "D" wil.
Ben er inmiddels al weer probleemloos mee op vakantie naar Frankrijk geweest. Moet alleen goed opletten dat ik de voetrem gebruik.
Mag van de doktor niet aan de DODGE sleutelen laat het denk ik voorlopig zo maar.

Cees
Cees
Gerhart
Berichten: 1482
Lid geworden op: 14 mar 2001 19:56
Locatie: Sleeuwijk

Bericht door Gerhart »

Kan ook zijn dat 'ie met grof geweld uit de "park" is getrokken en alles hiermee uit z'n fatsoen heeft getrokken.
Als de auto bijvoorbeeld op een helling staat en alleen de "park" gebruikt wordt, kan het wel eens errug moeilijk zijn om 'm eruit te krijgen. Misschien is de stang losgetrokken uit de pal.
Gerhart
Nico
Berichten: 157
Lid geworden op: 04 feb 2002 05:43
Locatie: Amsterdam

Bericht door Nico »

Gerhart schreef:Kan ook zijn dat 'ie met grof geweld uit de "park" is getrokken en alles hiermee uit z'n fatsoen heeft getrokken.
Als de auto bijvoorbeeld op een helling staat en alleen de "park" gebruikt wordt, kan het wel eens errug moeilijk zijn om 'm eruit te krijgen. Misschien is de stang losgetrokken uit de pal.
Als ie errug moeilijk uit z'n parkstand wil b.v op een helling :angry: dan kan je altijd de tussenbak in neutral zetten om van b.v. de helling af te rijden,en dan de handle weer in de P stand te krijgen :p
Een dag niet geDodget,is een dag niet geleefd !!!

Bignick
Plaats reactie