Ben zo stom geweest m'n DODGE een keer uit te lenen.
De keuze handel van de loopt soms niet soepel meer heen en weer en in de "P" stand is de bak niet meer geblokkeerd. Verder werkt als de handel maar eenmaal in de "D" staat alles naar behoren.
Wie heeft enig idee wat het kan zijn?
Cees
Parkeerstand automaat - Parkeerstand werkt niet meer
Heb even een paar plaatjes bij mekaar gezet zo dat je kunt zien hoe en wat.
Zoals "Kale" al schrijft, waarschijnlijk de pal ("sprag" op de tekening) los of gebroken.
Om dit te repareren moet de staart van de bak er af. Als je een W hebt, dus ook de tussenbak..........
Zoals "Kale" al schrijft, waarschijnlijk de pal ("sprag" op de tekening) los of gebroken.
Om dit te repareren moet de staart van de bak er af. Als je een W hebt, dus ook de tussenbak..........
- Bijlagen
-
- parking_lock_2.JPG
- (0 Bytes) 825 keer gedownload
Gerhart
-
Bedankt voor de antwoorden.
Weet nu waar ik het moet zoeken.
Blijf alleen nog met de vraag zitten waarom de versnellingshandel soms zo moeilijk heen en weer gaat Soms moet ik hem aan aantal malen met volle kracht heen en weer bewegen voordat hij in de "D" wil.
Ben er inmiddels al weer probleemloos mee op vakantie naar Frankrijk geweest. Moet alleen goed opletten dat ik de voetrem gebruik.
Mag van de doktor niet aan de DODGE sleutelen laat het denk ik voorlopig zo maar.
Cees
Weet nu waar ik het moet zoeken.
Blijf alleen nog met de vraag zitten waarom de versnellingshandel soms zo moeilijk heen en weer gaat Soms moet ik hem aan aantal malen met volle kracht heen en weer bewegen voordat hij in de "D" wil.
Ben er inmiddels al weer probleemloos mee op vakantie naar Frankrijk geweest. Moet alleen goed opletten dat ik de voetrem gebruik.
Mag van de doktor niet aan de DODGE sleutelen laat het denk ik voorlopig zo maar.
Cees
Cees
Kan ook zijn dat 'ie met grof geweld uit de "park" is getrokken en alles hiermee uit z'n fatsoen heeft getrokken.
Als de auto bijvoorbeeld op een helling staat en alleen de "park" gebruikt wordt, kan het wel eens errug moeilijk zijn om 'm eruit te krijgen. Misschien is de stang losgetrokken uit de pal.
Als de auto bijvoorbeeld op een helling staat en alleen de "park" gebruikt wordt, kan het wel eens errug moeilijk zijn om 'm eruit te krijgen. Misschien is de stang losgetrokken uit de pal.
Gerhart
Als ie errug moeilijk uit z'n parkstand wil b.v op een hellingGerhart schreef:Kan ook zijn dat 'ie met grof geweld uit de "park" is getrokken en alles hiermee uit z'n fatsoen heeft getrokken.
Een dag niet geDodget,is een dag niet geleefd !!!
Bignick
Bignick