Welkom op www.bloed.link

Het forum voor de Dodge W200 en D200
Veel informatie en leuke tips

Front propshaft - met CV-joint voor grotere hoeken

Common Drivetrain Questions & Answers
Algemene Aandrijflijn Vragen & Antwoorden
Kaiser Sose
Berichten: 81
Lid geworden op: 25 nov 2002 23:07
Locatie: Lommel (België)

Bericht door Kaiser Sose »

Ik wist het eigenlijk al wel, maar nu weet ik het zeker: de standaard propshaft naar de vooras van de Dodge overleeft geen 5" suspension lift. Ik had de lipjes aan de zijkant al wel wat weggeslepen, zodat de hoek van de CV wat groter kon, maar binnenin is ie nu compleet aan gort. Bummer.

Zijn er mensen in de club die hun aandrijfas ook vervangen hebben door een exemplaar met een wat ruimere hoek? In de States vind je die dingen wel voor 3-400 dollar (complete as), maar mss. is dat hier ook wel te vinden of zijn er wel creatieve oplossingen voor. Anders zal ik bij mijn baas nog es moeten zagen, dat ie geen jobje voor mij heeft over de plas en dat ik het zelf ga halen.
Never regret things you did, only those you didn't try.
Romano
Berichten: 77
Lid geworden op: 29 aug 2002 00:16
Locatie: Amsterdam

Bericht door Romano »

hoi kaiser, heb je wel een spacer (wig) , er tussen zitten, 4 graden tussen as en onderste bladveer om de hoeken te verkleinen ? Heb zelf nu 6"lift voor en geen problemen!
Once a dodge, always a dodge! Afbeelding Dodge M880 W200 Power wagon Website
Kaiser Sose
Berichten: 81
Lid geworden op: 25 nov 2002 23:07
Locatie: Lommel (België)

Bericht door Kaiser Sose »

Die spacer heb ik ook, maar die is enkel van belang voor de hoek van de kardan koppeling (aan het differentieel), en verandert niets aan de hoek tss. aandrijfas en tussenbak. De as is dus bij jou nog volledig standaard?
Mogelijk is het bij mij dan een combinatie geweest van gebrekkig onderhoud, slijtage en dan de lift die de spreekwoordelijke druppel was.

Thanx!
Never regret things you did, only those you didn't try.
Romano
Berichten: 77
Lid geworden op: 29 aug 2002 00:16
Locatie: Amsterdam

Bericht door Romano »

Ja, de as is nog standaard, wel kruiskoppeling vernieuwd
en aandrijfas 2.5 cm verlengd,( SLF-4310 besteld bij summit),
zelfs een 8"verhoging zou nog moeten passen, heb je de grote
bout nog aangetrokken bij de tussenbak? 't blijven toch
merkwaardige auto,s onze dodges
Once a dodge, always a dodge! Afbeelding Dodge M880 W200 Power wagon Website
Gerhart
Berichten: 1482
Lid geworden op: 14 mar 2001 19:56
Locatie: Sleeuwijk

Bericht door Gerhart »

Nou, de CV-joint liep bij mijn Dodge al aan bij 4" verhoging. Telkens tijdens accelereren tikte de joint tegen maximaal. Voor mij was iets afslijpen voldoende, maar ik denk dat dit bij verder verhogen geen soelaas meer biedt.
Ben indertijd eens bij een bedrijf hier in de buurt wezen praten. Dit is een aandrijfassen specialist. Kan assen reviseren, repareren, wijzigen en nieuw bouwen.
Kun je misschien eens mee bellen:
Rietveld Aandrijfassen BV
Mechelaarstraat 15
4903RE Oosterhout nb
Tel: 0162 436700
Gerhart
Kaiser Sose
Berichten: 81
Lid geworden op: 25 nov 2002 23:07
Locatie: Lommel (België)

Bericht door Kaiser Sose »

Romano schreef:'t blijven toch
merkwaardige auto,s onze dodges
Yo, bedankt!

... het blijven bovenal merkwaardige mensen, die met die dingen ook nog willen rondrijden :D :D
Never regret things you did, only those you didn't try.
Plaats reactie