Pagina 1 van 1
Geplaatst: 09 okt 2011 17:56
door rvanderende
goede dag allemaal
van de week ga ik een w350 vooras halen met dana 60 steekassen erin en vrijloopnaven
weet iemand of deze assen uiterlijk gelijk zijn met die van de dana 44 w200 vooras
kan er op het web niet veel van vinden van uiterlijk
alles is welkom van info
Geplaatst: 09 okt 2011 19:29
door Gerhart
Je kan wel zien dat ze van dezelfde familie zijn, maar de 60 is duidelijk groter/zwaarder.
Het differentieel is groter en de buizen zijn dikker. Ook heeft de 60 duidelijk zwaarder fusees.
Uiteraard zijn ook de steekassen dikker/zwaarder dan van een 44.
Geplaatst: 10 okt 2011 06:09
door rvanderende
de bedoeling is eigenlijk om de koppen om te zetten
mijn vooras staat namelijk op spiraal veren in plaats van bladveren
dodge b300 4x4
wat ik wil omzetten is het volgende als het lukt ,
de koppen compleet met vrijloopnaven
maar dan moet ik eerst eens gaan onderzoeken welke dop of doppen ik nodig heb daarvoor
maar als het lukt dan heb ik gelijk alles
conische lagers / vrijloopnaven /
maar zal het zeker laten weten hoe dat het loopt
pffff nog veel projecten aan de dodge maar ok het is een hobby
groetjes rob/sa
Geplaatst: 10 okt 2011 12:46
door Gerhart
Ehmm..........een dana 60 kop op een dana 44 as dat gaat echt niet lukken...........
Zoals al aangegeven zijn alle onderdelen van de 60 veel groter en zwaarder dan van de 44.
Het zijn dus gewoon verschillende types, waarvan je dus niets kunt uitwisselen.
Je kunt alleen onderdelen van 44 naar 44 wisselen of van 60 naar 60, maar niks onderling.
Geplaatst: 10 okt 2011 17:34
door rvanderende
we gaan het zien als ik de as binnen heb
dan haal ik de oude dana 44 as en de dana 60 as leeg
in het ergste geval ben ik weer een stuk ervaring rijker
maar in iedergeval zijn alle reactie's welkom
dank alvast
Geplaatst: 23 okt 2011 23:36
door Theft_eXP
Wat ben je allemaal nodig om een w350 as onder een W200 te bouwen? of kan je dat makkelijk omwisselen? breedte van de bladveren enzo is allemaal gelijk? en de pitmanarm?
Geplaatst: 24 okt 2011 19:29
door Dikkiedik
Kun je gewoon 1 op 1 omwisselen, de veren zitten op dezelfde afstand. Je hebt wel andere U-bolts nodig om om de dikkere asbuizen te kunnen passen, en dus zijn de bovenste bevestigingsplaten van de U-bolts ook anders. Je steering arm (niet de pitman arm) is ook anders, maar deze zit als het goed is gewoon op je as. Wel ff opletten dat je dezelfde gearing houdt als achter (4.10)
Edited By Dikkiedik on 1319477511
Geplaatst: 24 okt 2011 19:34
door rvanderende
de achteras ligd er ook nog cristian
die man had me nog gebeld omdat hij hem anders doorverkoopt
groetjes rob en baas sa
Geplaatst: 24 okt 2011 22:37
door Theft_eXP
De Gearing is anders. dus moet die achteras er ook maar bijhebben rob. komt mooi uit, 4.56 is beter met die 37'ers :)
Geplaatst: 25 okt 2011 18:33
door rvanderende
ok de achteras is ook gebracht en wat blokken
helaas waren de ubold al weg helaas
maar ik zie je wel op msn
groetjes rob/sa