Pagina 1 van 2

Geplaatst: 16 jan 2008 22:15
door beundehaas
heey dtber's


van morgen ff gebeld met een revisiebedrijf voor me w200 maar tijdens het gesprek begon hij over het afstellen van de a-727 automaatbak. de rembanden enz. dat wist ik al maar me oren begonnen te klapperen toen hij begon over de drukafstelling. ik heb niet echt mee gekregen hoe dat moet maar nu was de vraag weet iemand daar ook meer van? en zo ja hoe moet dat?

groeten,

klaas-jan (beundehaas)




Edited By beundehaas on 1200518171

Geplaatst: 16 jan 2008 23:21
door JAN/DODGE
Het staat beschreven in de DODGE-bijbel .
blz 21-92 tot 21-209 loadflite transmission a-727

gr Jan

Geplaatst: 17 jan 2008 18:33
door beundehaas
hallo jan,

die dodge bijbel heb ik niet. dus vandaar.
maar zou je mij kopietjes kunnen sturen van die pagina's?

groeten,

klaas-jan
(beundehaas)

Geplaatst: 17 jan 2008 18:45
door JAN/DODGE
Kan niet kopieeren.
Ik heb geen kop.apparaat.
Je moet ook gereedschap hiervoor hebben.(anders 16 feb in Lunteren)

Gr Jan

Geplaatst: 17 jan 2008 22:28
door bastian
bovenste hevel van de automaat die van het gaspedaal afkomt moet iets voor t midden staan bij stationair en bij gas geven moet die hevel dan naar achteren gaan :bij ferme en harde inkomen van de versnelling is druk te hoog bij geen voelbaar inkomen is druk te laag bij te lage druk verbranden jou platen op korte termij

Geplaatst: 17 jan 2008 23:01
door JAN/DODGE
Heren

Waar Klaas-Jan het overheeft is Hydraulic pressure test.
Dit is waar het revisiebedrijf het over heeft gehad.
Dus als jullie je bijbel openslaan op blz 21-105 tot 21-107 daar staan de drukken in die selector in "1"
"2" ----"D"-----reverse namelijk moeten hebben.
Dit is iets anders als de kickdownband en de low en reverseband.

gr Jan

Geplaatst: 18 jan 2008 19:44
door beundehaas
hallo,


inderdaad jan heeft gelijk, maar met de kickdown stang komt me ook een beetje onbekend voor. nu is het zo bij mij: de hevel van de bak staat naar voren als het gas dicht is, en de hevel staat helemaal naar achter als het gas vol open is. hij schakeld met een hele zachte overgang. maar met volgas met een tikje. vorige week heb ik maar even de bak olie en filter ververst en de olie was zwart.
daar had ik het dus over met het revisiebedrijf. kan dat komen van die kickdown??


groeten,


klaas-jan

Geplaatst: 18 jan 2008 23:10
door JAN/DODGE
Nu heb je het over het mechanisch schakelen van de bak(automatisch)?
Gaat hij wel in zijn kickdown cq heb je wel een kickdown?

Jan

Geplaatst: 19 jan 2008 00:39
door american-rules
De automaatbak-olie moet bloedrood zijn , zo niet is er iets aan de hand in de bak. Dit kan duiden op oa slijtage van je rembanden.

J-P.

Geplaatst: 19 jan 2008 13:28
door bastian
ja zo is dat bij zwarte olie hebben de rem banden overmatige slijtage of slip gehad ,strakker af stellen dus ,ik zou die bovenste hevel iets meer naar achteren zetten en de achteruit rem band kun je stellen als carterpan verwijderd is ,bout aandraaien met 10nm en dan twee hele slagen terug dan contra moer weer vast zetten klaar

Geplaatst: 19 jan 2008 19:14
door JAN/DODGE
bastian

hoe kom jij aan die 10nm(100inch-pound)?

Geplaatst: 19 jan 2008 21:16
door bastian
dat staat in de dodge service manual : 72 Lbs Pounds dat is maar heel weing gewoon handvast , als je Nm gereedschap hebt is dat tussen 8 a 10 Nm vastdraaien

Geplaatst: 19 jan 2008 23:02
door JAN/DODGE
het is beter de juiste voor geschreven waarden aan te houden
blz 21-116 low and reverse band
hier staat 72 inch-pound(7.2nm)

ben gelukkig in bezit van div. momentsleutels

Geplaatst: 20 jan 2008 04:48
door bastian
maar waarom vermenig vuldig je dat getal dan keer nul komma tien ? Bij mij weten is moet dat nul komma elf zijn !

Geplaatst: 20 jan 2008 10:56
door JAN/DODGE
Ben je altijd zo vroeg op?
Je heb gelijk het moet 0,113 zijn,mijn fout :blush:
dan kom je inderdaad bij jou 8 a 10 uit