Welkom op www.bloed.link

Het forum voor de Dodge W200 en D200
Veel informatie en leuke tips

automaat afstellen

Common Drivetrain Questions & Answers
Algemene Aandrijflijn Vragen & Antwoorden
Gerhart
Berichten: 1482
Lid geworden op: 14 mar 2001 19:56
Locatie: Sleeuwijk

Bericht door Gerhart »

Maar om even terug te komen p de oorspronkelijke vraag: bij onze transmissie (loadflite 727) kun je geen drukken afstellen. Je kunt ze eventueel wel controleren om een diagnose te stellen. Dit is vrij lastig om zelf te doen; je hebt er drukmeters en allerlei adapters voor nodig.
Vaak is het verstandig, zoals al eerder gezegd, om de kick-down en banden af te stellen en dan nog eens te kijken of dit verbetering heeft gebracht.
Hierna kun je opnieuw overwegen of je de bak wegbrengt voor revisie.
Gerhart
Brutus
Berichten: 320
Lid geworden op: 09 jun 2003 00:25
Locatie: Kruisland
Contacteer:

Bericht door Brutus »

Ik heb een vraag over het handvast zetten van de rembanden zoals er beschreven wordt.
Dit doe je zoals ik begrijp met een sleutel en niet handvast met je handen ?
Klinkt misschien een beetje lomp als ik het zo vraag. maar ik kan het beter zo doen dan dat ik het verkeerd doe en meer schade aanricht dan goed.
Gerhart
Berichten: 1482
Lid geworden op: 14 mar 2001 19:56
Locatie: Sleeuwijk

Bericht door Gerhart »

Inderdaad met een passend sleuteltje handvast.
Gerhart
bastian
Berichten: 911
Lid geworden op: 04 sep 2007 22:14
Locatie: barlo

Bericht door bastian »

die achteruit remband kun je als je akelig secuur wilt zijn aandraaien met een passende moment sleutel , zoals gezegd 8 a 10 Nm en dan twee hele slagen terug. (er zijn dodge types waarbij de stelbout meer of mindeer etruggedraaid moet worden bijv 2.5 slag
bastian
Berichten: 911
Lid geworden op: 04 sep 2007 22:14
Locatie: barlo

Bericht door bastian »

ja Jan als je mij te slim af wilt zijn moet je erg vroeg opstaan :laugh:
JAN/DODGE
Berichten: 337
Lid geworden op: 12 jan 2008 11:17

Bericht door JAN/DODGE »

zo vroeg sta ik niet op hoor,je mag van mij slim zijn ,dan blijf ik nog even liggen. :laugh:

gr Jan
gr Jan

Wie achter de kudde aanloopt,loopt altijd in de STRONT.
Bommel
Berichten: 306
Lid geworden op: 27 okt 2005 09:25
Locatie: Kessel
Contacteer:

Bericht door Bommel »

Heren,

Nu we het toch over automaten hebben.
Ik heb een probleem, maar kan moeilijk definiëren wat het is. Ik zal het toch even proberen.
Als ik in mijn dodge weg wil rijden, en hem dus in de D zet. Moet ik de pook af en toe terug halen en er nogmaals in gooien. Dit geld tevens voor de R. Waar kan dat aan liggen, of hoe kan ik dat oplossen.
Voorheen merkte ik echt goed wanneer hij in de versnelling zat en wanneer niet, nu echter voel je de grenzen tussen de versnellingen niet meer goed........

Ik hoop dat het een beetje duidelijk is??
Dikkiedik
Berichten: 355
Lid geworden op: 06 feb 2004 16:49
Locatie: Obdam

Bericht door Dikkiedik »

Speling op het stangenstelsel naar je bak??

Dick




Edited By Dikkiedik on 1201025392
W200- '77, 360, D60 Front & Rear
bastian
Berichten: 911
Lid geworden op: 04 sep 2007 22:14
Locatie: barlo

Bericht door bastian »

te laag olie peil ?
beundehaas
Berichten: 205
Lid geworden op: 24 mar 2007 22:57
Locatie: eenrum

Bericht door beundehaas »

heey,

ik ben er achter!! de stang van de carb. naar de bak kwam halverwege tegen het schutbord aan, ff bij gebogen en klaar al weer.

groeten,

klaas-jan
groet'n oet ainrom
Plaats reactie