Geplaatst: 05 sep 2008 23:24
Hallo allen,
Ik ben David, Nieuwbie en sinds kort troste bezitter van deze w200 extenden cab met een 5.9ltr 360cui met 4bbl Holley, ruige nokkenas en Flowmaster 2 in 1 uitlaat. Ik heb er alle US en Douane papieren bij.
(screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>
Uiteraard heeft deze prachtige wagen zijn uitdagingen. Hopelijk kan ik hier wat steun opdoen en mijn bijdrage leveren uiteraard. Hij heeft nog een US title dus als iemand mij kan adviseren kwa invoeren graag. Geen typegoedkeuring begrijp ik? Dat wist ik niet en is erg vervelend, had er dan meer aan getwijfeld. Maar goed, heb hem nu.
Het volgende:
Mijn Dodge is voorzien van "Manually locking hubs" of tewel handbediende vrijloopnaven. Welke bij een full time 4x4 complete nonsense zijn. Deze heef iemand in zijn Californische dagen aangebracht.
(screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>
Echter is het wel zo dat mijn voorste aandrijfas geheel vrij is te draaien met de hand (motor uit bak, in Park) en mijn aandrijfassen ook los zijn (naven op vrij of "free") EN mijn remschijven (dus wielen) zijn dan ook los van elkaar. Dus totaal los van elkaar de voorwielaandrijving, maar wel allemaal aanwezig!
Als ik de naven "lock" draaien de assen met de wielen mee
Hoe kan dit? Is mijn tussenbak kapot? En mijn voorste Dif dan ook? Lijkt me erg sterk.
Ik heb begrepen van vorige topics dat een fulltime 4x4 tussenbak alleen in de LOC stand de achterwielen zou aandrijven ivm het gebrek aan weerstand van de vooras (als men bijvoorbeeld de vooras verwijdert).
Dus een losse vooras zou in Hi of Lo (niet gelockt) resulteren in geen beweging. Maar mijn wagen rijdt gewoon!
Mijn truck rijd in ALLE standen van de tussenbak prima (in het parkeerterrein dan) Op straat heb ik hem nog niet gehad
Mijn achteras doet precies wat je verwacht en zit snor. Vooras draait niet mee als je rijdt. Is het mogelijk dat hij in de tussenbak is losgekoppeld oid?
Volgende vraag (ahem!)
Hoe moet ik de remschijven er af halen?! Moeten de aandrijvassen eruit (borging los in de Dif?) of mis ik iets? Mijn wiellagers aan de bestuurders kan zijn erg versleten en de vrijloopnaaf is ook gesneuveld. Ik heb de kap eraf gehaals en er zaten allemaal metaal schilvers in ed. Onder de kap zijn een aantal tandwielen maar meer kan ik niet vinden.
Hoe moet dit los?!
(screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>
Ik hoor graag al jullie ideen!
mvg
Ik ben David, Nieuwbie en sinds kort troste bezitter van deze w200 extenden cab met een 5.9ltr 360cui met 4bbl Holley, ruige nokkenas en Flowmaster 2 in 1 uitlaat. Ik heb er alle US en Douane papieren bij.

Uiteraard heeft deze prachtige wagen zijn uitdagingen. Hopelijk kan ik hier wat steun opdoen en mijn bijdrage leveren uiteraard. Hij heeft nog een US title dus als iemand mij kan adviseren kwa invoeren graag. Geen typegoedkeuring begrijp ik? Dat wist ik niet en is erg vervelend, had er dan meer aan getwijfeld. Maar goed, heb hem nu.
Het volgende:
Mijn Dodge is voorzien van "Manually locking hubs" of tewel handbediende vrijloopnaven. Welke bij een full time 4x4 complete nonsense zijn. Deze heef iemand in zijn Californische dagen aangebracht.

Echter is het wel zo dat mijn voorste aandrijfas geheel vrij is te draaien met de hand (motor uit bak, in Park) en mijn aandrijfassen ook los zijn (naven op vrij of "free") EN mijn remschijven (dus wielen) zijn dan ook los van elkaar. Dus totaal los van elkaar de voorwielaandrijving, maar wel allemaal aanwezig!
Als ik de naven "lock" draaien de assen met de wielen mee
Hoe kan dit? Is mijn tussenbak kapot? En mijn voorste Dif dan ook? Lijkt me erg sterk.
Ik heb begrepen van vorige topics dat een fulltime 4x4 tussenbak alleen in de LOC stand de achterwielen zou aandrijven ivm het gebrek aan weerstand van de vooras (als men bijvoorbeeld de vooras verwijdert).
Dus een losse vooras zou in Hi of Lo (niet gelockt) resulteren in geen beweging. Maar mijn wagen rijdt gewoon!
Mijn truck rijd in ALLE standen van de tussenbak prima (in het parkeerterrein dan) Op straat heb ik hem nog niet gehad
Mijn achteras doet precies wat je verwacht en zit snor. Vooras draait niet mee als je rijdt. Is het mogelijk dat hij in de tussenbak is losgekoppeld oid?
Volgende vraag (ahem!)
Hoe moet ik de remschijven er af halen?! Moeten de aandrijvassen eruit (borging los in de Dif?) of mis ik iets? Mijn wiellagers aan de bestuurders kan zijn erg versleten en de vrijloopnaaf is ook gesneuveld. Ik heb de kap eraf gehaals en er zaten allemaal metaal schilvers in ed. Onder de kap zijn een aantal tandwielen maar meer kan ik niet vinden.
Hoe moet dit los?!

Ik hoor graag al jullie ideen!
mvg