Pagina 1 van 2

Geplaatst: 02 okt 2002 20:34
door kars
Hee, ik ben er over aan het denken om voor mijn 2 cherrybomb dempers een balanspijp te lassen, dit niet zo zeer voor de eventuele toename van koppel, maar meer voor een beter geluid, weet je wel zo'n geluid waar je ook nog kan horen in welk toerental gebied je je bevindt :D . Ik kan zelf helaas niet lassen (wordt wel tijd nu.) , dus heb ik links en rechts wat buddies gevraagd.

Het wordt allemaal wat makkelijker als er in plaats van een stukje precies tussen de pijpen (wat wel het mooiste is) een 'U' stukje aan de onderkant van beide pijpen zit, welke beide pijpen met elkaar in contact zet.

Hierdoor heb ik wel 2 bochten extra en is het balanspijpje langer. Kan dit nog gevolgen hebben. Of moet ik dit uberhaupt niet doen?

Geplaatst: 27 okt 2002 15:07
door kars
even om het topic af te sluiten, de balanspijp heeft zowiezo bochten omdat deze nog verder naar voren hoort te zitten dan ik zelf dacht. Die van mij zit nu net achter de automaat bak. Het is echt een aanrader voor iemand die een dubbele uitlaat heeft , welke van het blok af gescheiden blijft. Hij trekt veel beter, en het geluid is veel mooier en wordt zelfs stiller naar mate je harder rijdt. Ik hoor nu zelfs de banden huilen boven het geluid van de uitlaat uit. :D Binnekort plaats ik wel wat foto's

Geplaatst: 28 okt 2002 14:32
door A3 Berger
Ben inderdaad benieuwd naar de exacte plaats van de balans pijp, en naar het resultaat. Dus we wachten op je foto's.

Geplaatst: 28 okt 2002 14:50
door kars
Bij deze:

Afbeelding

Ik heb het nog niet geprobeerd, maar tijdens het maken van deze foto bekroop mij het nare gevoel dat deze pijp mijn momenteel niet aanwezige kruiskoppeling behoorlijk in de weg gaat zitten. Maar ik moet het nog even testen. Als dit zo is, dan vind ik het vreemd dat die gasten van autopride er niet op gelet hebben tijdens het 'bakken' van die balanspijp. Ik heb het er inderdaad niet bij gezegd, maar ik dacht ook dat de balanspijp veel verder naar achter zou zitten , net voor de dempers. : ( Anywayz, Frans veldman heeft ook zijn balanspijp op zijn website staan. Deze zit ongeveer op dezelfde plaats. En hij heeft er wel op gelet :D

Geplaatst: 28 okt 2002 20:23
door Romano
Hoi Kars, Frans moest ook achteraf de pijp iets indeuken, omdat het balanceringsgewichtje net iets aanliep, dus wishful thinking, anyway je bent in ieder geval goed bezig en welkom bij de two tone riders! succes.

Geplaatst: 30 okt 2002 12:10
door kars
thx, by the way de balanspijp zit inderdaad de kruiskoppeling volledig in de weg :angry: . Dus hij zal iets naar boven of naar onder moeten.

Geplaatst: 31 okt 2002 15:36
door A3 Berger
Hé die Romano! hoe gaat het met je Thorley headers?

Geplaatst: 31 okt 2002 21:37
door Romano
Was net van plan om dodgie dit weekend in de tuin te zetten, dit betekende wel een nieuwe doorbraak in de schutting, vanwege een nieuwe koivijveruitbreiding bij de oude ingang, dit lijkt allemaal wat omslachtig maar vanaf morgen gaat het dan eindelijk gebeuren,(tijdelijke tent maken met warmte lampen), ik hou jullie op de hoogte!

Geplaatst: 15 dec 2002 17:05
door kars
Vervolg balanspijpverhaal : De mannen van autopride hebben dit netjes en kostenloos voor mij in orde gemaakt. Nu kan ik wel de aandrijfas van voren monteren.
Hier een foto:
Afbeelding



Edited By kars on Maart 17 2003 at 16:17

Geplaatst: 16 dec 2002 16:55
door A3 Berger
Kars, hoe is het nu met het geluid sinds je een balanspijp hebt? En heb je ze nu voor- of achter de cherry bomb's geplaatst.

Geplaatst: 16 dec 2002 22:28
door Rienk
Zelf heb ik een beetje een compromis gesloten door ze niet aan de voorkant van de bak te zetten, maar erachter (onder de tailhousing door). Ik denk dat de constructies op de fotos wel beter werken dan de mijne, maar ik denk dat je ze er tijdens een middagje kleien er zo ondervandaan rijdt. Ik blijf liever hangen op m'n tussenbaksteun dan op m'n balanspijp. M.a.w. als je (veel) wilt terreinrijden zou je 't beter wat anders kunnen aanpakken. 't Is me nu te donker en te koud, maar ik zal wel 's een plaatje schieten van mijn oplossing.

Geplaatst: 17 dec 2002 16:58
door kars
Zoals je ziet op de foto's zit deze pijp ervoor , hij zit net voor de baksteun vanuit de voorkant bekeken.

Het geluid is rustiger en lijkt meer op het geijkte v8 geluid.
Ik hoor echt geen schel geknetter (braaaaap) bij hogere toeren meer.
Daarbij is de trekkracht er ook wat voorruit gegaan.
Zeker als je zelf goed kan lassen, zou ik het zeker eens proberen. :D

Geplaatst: 18 mar 2003 15:19
door kars
Rienk,
Is het nu al warm genoeg voor die foto ?
De pijp zit net iets hoger dan de baksteun dus ik denk dat het wel mee zal vallen met dat terrein rijden, maarja zien is geloven dus..

Geplaatst: 18 mar 2003 20:50
door Rienk
Kars,

Ik zal 't je nog sterker vertellen, ik heb die foto's al ergens, maar ik ben vergeten waar.. Iets te heftig aan het opruimen geweest, vrees ik.. :p

Geplaatst: 25 mar 2003 00:03
door Rienk
He he, eindelijk.................

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Zoals je kunt zien vind ik bodemvrijheid nogal belangrijk. Verder is de balanspijp een stuk dunner dan de eigenlijke uitlaatpijpen. Hoeft ook niet dikker, want daar zit enkel gas in wat heen-en-weer schiet, ipv dat er een echte gasstroom door loopt. Da's trouwens ook prima te horen als je eronder ligt bij stationair draaiende motor.