Welkom op www.bloed.link

Het forum voor de Dodge W200 en D200
Veel informatie en leuke tips

Power Take off oftewel PTO - info???

Common Drivetrain Questions & Answers
Algemene Aandrijflijn Vragen & Antwoorden
Bassie
Berichten: 329
Lid geworden op: 29 dec 2004 22:34
Locatie: Collendoorn
Contacteer:

Bericht door Bassie »

Goeie dag
ten eerste iedereen de beste wensen voor het jaar 2006 en de daar op volgende jaren :joker:

ik heb een vraagje over een pto,
als ik mijn tussen bak zie van mijn W200 lijkt het er op dat er wel een pto op past, rechts en iets naar beneden, gezien van de cardanas die naar achteren gaat,
klopt dit?
is dit nog te krijgen of zeldzaam (nooit wat van gehoord dus lijkt me zeldzaam spul dan!
heeft iemand als dit bestaat er informatie over, alles is welkom
tekeningen, handleidings, hoe de bediening gaat en noem maar op,

lijkt me gaaf zon ding, voor wat weet ik niet, lier of compressor, of agregraat, maar als die dingen niet te krijgen zijn of duur, dan hoef ik daar eerst nog niet over na te denken :lookaround:
Alweer zo'n bumper kleever VOOR me!!!
maui
Berichten: 525
Lid geworden op: 05 jul 2002 22:33
Locatie: Oosterhout NB
Contacteer:

Bericht door maui »

Kijk eens bij de zoekfuncie van dit forum, onder pto...

groet Maui
116-1069343120

Bericht door 116-1069343120 »

Een PTO kan aangesloten worden op de tussenbak. Als je aan de linkse kant op de tussenbak kijkt, zie je een rechthoekig deksel zitten met zes bouten. Als je dit deksel eraf haalt, kun je hier een soort tandwielkast opschroeven; de PTO.
Deze tandwielkast heeft een uitstekend tanwiel dat in een tandwiel van de tussenbak grijpt. In de PTO kast zit meestal een schakel mogelijkheid, zo dat je hem in- en uit kan schakelen.
Deze PTO's worden gebruikt voor een mechanische lier, een hydro pomp en dergelijke.
Ik weet (helaas) niet waar ze te koop zijn. Ik ben er namelijk ook al een aardig tijdje naar op zoek. Dus als iemand anders een adresje heeft...?

--------------
Groenten, Gerhart






stond nog in een oude topic lach013
Bassie
Berichten: 329
Lid geworden op: 29 dec 2004 22:34
Locatie: Collendoorn
Contacteer:

Bericht door Bassie »

snelle reactie! doe ik direct even
Alweer zo'n bumper kleever VOOR me!!!
Bassie
Berichten: 329
Lid geworden op: 29 dec 2004 22:34
Locatie: Collendoorn
Contacteer:

Bericht door Bassie »

titus schreef:Een PTO kan aangesloten worden op de tussenbak. Als je aan de linkse kant op de tussenbak kijkt, zie je een rechthoekig deksel zitten met zes bouten. Als je dit deksel eraf haalt, kun je hier een soort tandwielkast opschroeven; de PTO.
Deze tandwielkast heeft een uitstekend tanwiel dat in een tandwiel van de tussenbak grijpt. In de PTO kast zit meestal een schakel mogelijkheid, zo dat je hem in- en uit kan schakelen.
Deze PTO's worden gebruikt voor een mechanische lier, een hydro pomp en dergelijke.
Ik weet (helaas) niet waar ze te koop zijn. Ik ben er namelijk ook al een aardig tijdje naar op zoek. Dus als iemand anders een adresje heeft...?

--------------
Groenten, Gerhart






stond nog in een oude topic lach013
kijk super, ik weet overgens wel wat een pto is, maar niet zo zeer bij de dodge, word hij namelijk in de cabine geschakeld door nog een pook? of elektrisch, of buiten de auto?
Alweer zo'n bumper kleever VOOR me!!!
Bassie
Berichten: 329
Lid geworden op: 29 dec 2004 22:34
Locatie: Collendoorn
Contacteer:

Bericht door Bassie »

een andere pto met hetzelfde tandwiel, zou nog wel een keer passend te maken zijn, maar ja, die zal wel een hele erge toevals treffer moeten zijn dan he?
landrovers pto's worden hier wel aangeboden,
Alweer zo'n bumper kleever VOOR me!!!
Bassie
Berichten: 329
Lid geworden op: 29 dec 2004 22:34
Locatie: Collendoorn
Contacteer:

Bericht door Bassie »

hier plaatje van dodge, met pto lier:

Afbeelding (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>

Afbeelding (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>




Edited By Bassie on 1136237102
Alweer zo'n bumper kleever VOOR me!!!
gukke
Berichten: 141
Lid geworden op: 17 feb 2003 00:00
Locatie: Kortenberg (Belgë)
Contacteer:

Bericht door gukke »

Ik blijf dit topic goed volgen
éne voor ne ZF-bak is misschien makkelijker te vinden.

En er zullen wel meerdere intresse hebben.
:)
country4all
Berichten: 564
Lid geworden op: 08 okt 2002 15:43
Locatie: Dorp aan de Maas Borgharen
Contacteer:

Bericht door country4all »

Foto van een PTO.
Bijlagen
pto.jpg
pto.jpg (42.61 KiB) 3253 keer bekeken
Waar een wil is is een weg, waar geen weg is is een Dodge.
Als iemand een schrijf fout vindt, dan mag hij ze houden.

Buy a hybride....................... We need the gas
Afbeelding
dodgefanaat1985
Berichten: 61
Lid geworden op: 16 jan 2005 21:26
Locatie: nieuwegein

Bericht door dodgefanaat1985 »

maar niet de goede hij moet volgens mij 2 tandwielen hebben
een rechte en een schuine vertanding
dodgie
Berichten: 19
Lid geworden op: 10 nov 2001 20:06
Locatie: Emmen

Bericht door dodgie »

blues: ben ook op zoek naar pto voor de np203 tussenbak dus als iemand weet welke hoeveel en waar zou het graag horen :bier: :bier:



Edited By dodgie on 1137934433
Plaats reactie