Power Take off oftewel PTO - info???
Goeie dag
ten eerste iedereen de beste wensen voor het jaar 2006 en de daar op volgende jaren :joker:
ik heb een vraagje over een pto,
als ik mijn tussen bak zie van mijn W200 lijkt het er op dat er wel een pto op past, rechts en iets naar beneden, gezien van de cardanas die naar achteren gaat,
klopt dit?
is dit nog te krijgen of zeldzaam (nooit wat van gehoord dus lijkt me zeldzaam spul dan!
heeft iemand als dit bestaat er informatie over, alles is welkom
tekeningen, handleidings, hoe de bediening gaat en noem maar op,
lijkt me gaaf zon ding, voor wat weet ik niet, lier of compressor, of agregraat, maar als die dingen niet te krijgen zijn of duur, dan hoef ik daar eerst nog niet over na te denken :lookaround:
ten eerste iedereen de beste wensen voor het jaar 2006 en de daar op volgende jaren :joker:
ik heb een vraagje over een pto,
als ik mijn tussen bak zie van mijn W200 lijkt het er op dat er wel een pto op past, rechts en iets naar beneden, gezien van de cardanas die naar achteren gaat,
klopt dit?
is dit nog te krijgen of zeldzaam (nooit wat van gehoord dus lijkt me zeldzaam spul dan!
heeft iemand als dit bestaat er informatie over, alles is welkom
tekeningen, handleidings, hoe de bediening gaat en noem maar op,
lijkt me gaaf zon ding, voor wat weet ik niet, lier of compressor, of agregraat, maar als die dingen niet te krijgen zijn of duur, dan hoef ik daar eerst nog niet over na te denken :lookaround:
Alweer zo'n bumper kleever VOOR me!!!
Een PTO kan aangesloten worden op de tussenbak. Als je aan de linkse kant op de tussenbak kijkt, zie je een rechthoekig deksel zitten met zes bouten. Als je dit deksel eraf haalt, kun je hier een soort tandwielkast opschroeven; de PTO.
Deze tandwielkast heeft een uitstekend tanwiel dat in een tandwiel van de tussenbak grijpt. In de PTO kast zit meestal een schakel mogelijkheid, zo dat je hem in- en uit kan schakelen.
Deze PTO's worden gebruikt voor een mechanische lier, een hydro pomp en dergelijke.
Ik weet (helaas) niet waar ze te koop zijn. Ik ben er namelijk ook al een aardig tijdje naar op zoek. Dus als iemand anders een adresje heeft...?
--------------
Groenten, Gerhart
stond nog in een oude topic lach013
Deze tandwielkast heeft een uitstekend tanwiel dat in een tandwiel van de tussenbak grijpt. In de PTO kast zit meestal een schakel mogelijkheid, zo dat je hem in- en uit kan schakelen.
Deze PTO's worden gebruikt voor een mechanische lier, een hydro pomp en dergelijke.
Ik weet (helaas) niet waar ze te koop zijn. Ik ben er namelijk ook al een aardig tijdje naar op zoek. Dus als iemand anders een adresje heeft...?
--------------
Groenten, Gerhart
kijk super, ik weet overgens wel wat een pto is, maar niet zo zeer bij de dodge, word hij namelijk in de cabine geschakeld door nog een pook? of elektrisch, of buiten de auto?titus schreef:Een PTO kan aangesloten worden op de tussenbak. Als je aan de linkse kant op de tussenbak kijkt, zie je een rechthoekig deksel zitten met zes bouten. Als je dit deksel eraf haalt, kun je hier een soort tandwielkast opschroeven; de PTO.
--------------
Groenten, Gerhart
hier plaatje van dodge, met pto lier:
(screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>
(screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>
Edited By Bassie on 1136237102

Edited By Bassie on 1136237102
-
- Contacteer:
-