automaat stuk ? - gevraagt advies
Hallo ik was ben al een tijdje lid van het forum maar door omstandigheden niet veel op t forum geweest.
Probleem met mijn dodge is deze meschien dat julie weten waar ik zoeken moet.
Ik reed met de wagen op de snelweg en opeens ging die naar rechts trekken dus ik dacht een vastgelopen remklauw maar dat bleek dus niet zo te zijn dus in z,n drive gezet er rustig aan weer gaan rijden.
Duurde niet lang of weer hetzelfde gezeur het vreemde was dat mijn oliedruk meter ook opliep motor uit gezet en even gewacht pijlstokken van de bak en motor eruit gehaald maar voldoende olie erin.Auto weer gestart en rustig gereden dit duurde weer niet lang of er kwam een mechanische gerommel rechts van de auto uit dus ik dacht t cardan van de voorwielen, stil gezet en rustig achteruit gereden 20 meter toen weer vooruit gereden en toen ongeveer 50 meter verderop weer hetzelfde gezeik stil gezet en even gewacht en weer verder gereden weer zo,n 50 meter mijn oliedruk meter sloeg verder uit dus motor uit gezet gewacht en het leek wel dat als de olie was afgekoelt van de motor die wel weer 50 meter verder wilde.Vervolgens kon ik m niet meer in z,n P zetten of er kwam een hoop geratel uit dus auto laten staan en een takelwagen gebelt ik ben net binnen en 100 euro armer geworden de auto reageerde nergens meer op drive achteruit alle standen dus ik heb m net toch maar weer gestart en de auto zo neer gezet dat die nu klaar is om nagekeken te worden.
Iemand een idee wat er verrot is ik denk de bak maar hoe kan het dan dat mijn oliedruk meter oploopt dat staat toch niet in verbinding met de bak ?
Alvast bedankt
Probleem met mijn dodge is deze meschien dat julie weten waar ik zoeken moet.
Ik reed met de wagen op de snelweg en opeens ging die naar rechts trekken dus ik dacht een vastgelopen remklauw maar dat bleek dus niet zo te zijn dus in z,n drive gezet er rustig aan weer gaan rijden.
Duurde niet lang of weer hetzelfde gezeur het vreemde was dat mijn oliedruk meter ook opliep motor uit gezet en even gewacht pijlstokken van de bak en motor eruit gehaald maar voldoende olie erin.Auto weer gestart en rustig gereden dit duurde weer niet lang of er kwam een mechanische gerommel rechts van de auto uit dus ik dacht t cardan van de voorwielen, stil gezet en rustig achteruit gereden 20 meter toen weer vooruit gereden en toen ongeveer 50 meter verderop weer hetzelfde gezeik stil gezet en even gewacht en weer verder gereden weer zo,n 50 meter mijn oliedruk meter sloeg verder uit dus motor uit gezet gewacht en het leek wel dat als de olie was afgekoelt van de motor die wel weer 50 meter verder wilde.Vervolgens kon ik m niet meer in z,n P zetten of er kwam een hoop geratel uit dus auto laten staan en een takelwagen gebelt ik ben net binnen en 100 euro armer geworden de auto reageerde nergens meer op drive achteruit alle standen dus ik heb m net toch maar weer gestart en de auto zo neer gezet dat die nu klaar is om nagekeken te worden.
Iemand een idee wat er verrot is ik denk de bak maar hoe kan het dan dat mijn oliedruk meter oploopt dat staat toch niet in verbinding met de bak ?
Alvast bedankt
-
- Berichten: 126
- Lid geworden op: 20 nov 2003 20:34
Gezien het naar 1 kant trekken van de auto vermoed ik dat of je voorcardan of achtercardan van je as een paar tanden mist je kunt het makkelijk controleren door de deksel even los te schroeven...Kun je namelijk ook gelijk je olie een keer verversen (wordt bij de meeste Dodges niet gedaan...Ik zou beginnen met de voor-as omdat je zegt dat je het duidelijk kon horen..Heb dit zelf ook gehad...Als het je voor-as is kun je gewoon ff zolang de voorste aandrijf-as ertussen uithalen en je tussenbak in de lock stand zetten...Klinkt als hetgeen ik ook heb gehad zoals jij het uitlegt...
Groetjes Dennis
Groetjes Dennis
86'er Dodge B250 camper 318cui
Bedankt dennis als het morgen droog is schroef ik m er vanaf en dat zal ik meer zien maar hoe zet ik m in lock stand dan ? is dat in die voorcardan dat ik wat moet doen of in de cabine met de aparte hendel ?
Ik kan ook niet alles weten.
En had jij dan ook dat je oliemeter uitsloeg ? dat snap ik nog steeds niet die staat toch niet in verbinding met het cardan enz.
Ik kan ook niet alles weten.
En had jij dan ook dat je oliemeter uitsloeg ? dat snap ik nog steeds niet die staat toch niet in verbinding met het cardan enz.
-
- Berichten: 126
- Lid geworden op: 20 nov 2003 20:34
Okee dan en dan ik neem aan naar boven toe dus hi lock 2 dacht ik uit m,n hoofd te herinneren.
Nog een vraagje moet ik alleen de andrijfas er tussen uit halen van de bak naar het voorcardan of ook de assen uit t wiel trekken ? want daar zal die waarschijnljk in t cardan kapot zijn en dan blijft die toch nog mee draaien al is de aandrijfas er tussen uit.En kan het geen kwaad dan als de linker as erin blijft zitten ? Meschien veel vragen maar anders draai ik straks die hele zooi in elkaar.
Nog een vraagje moet ik alleen de andrijfas er tussen uit halen van de bak naar het voorcardan of ook de assen uit t wiel trekken ? want daar zal die waarschijnljk in t cardan kapot zijn en dan blijft die toch nog mee draaien al is de aandrijfas er tussen uit.En kan het geen kwaad dan als de linker as erin blijft zitten ? Meschien veel vragen maar anders draai ik straks die hele zooi in elkaar.