Pagina 1 van 1

Geplaatst: 18 okt 2001 09:49
door A3 Berger
Vraag 1:
Ik heb een D200, en als ik hem vanuit neutraal in de drive of achteruit zet, geeft dat een behoorlijke knal.
Nu zal dat wel komen door de speling in resp. automaat, cardan-as, differentieel, aandrijfassen, enz
Er zit niet erg veel speling in de kruisjes, die ik overigens wel ga vervangen, maar mijn vraag is; kun je nog iets anders doen aan die speling, zoals bv de automaat-speling afstellen, of de 'snelheid' waarmee de drive inschakelt?

Vraag 2:
Het verschil in stationair toerental tussen Neutraal of P en de Drive is groot. Met ander woorden, om hem in de drive nog net aan de 'praat' te houden, staat ie in de N of P te hoog stationair, wat dus de 'knal' van vraag 1 weer niet ten goede komt.
Kan dit iets met bv de vloeistofkoppeling te maken hebben? en/of wat anders kan ik hier aan doen.

Vast bedankt, A3

Geplaatst: 18 okt 2001 17:06
door wouter
Hoi Adrie,

Volgens mij mag er absoluut geen speling in de kruisjes zitten. Dat veroorzaakt dus die knal en heeft m.i. geen lange levensduur meer. Snel vervangen, dunkt me.
Staat de ontsteking wel goed? In Drive niet stationair willen lopen duid op te weinig koppel of te veel weerstand. Bij te weinig koppel kan ik me een onjuist tijdstip (te laat) voorstellen. Groeten, Wouter.

Geplaatst: 19 okt 2001 10:27
door 114-1005169113
1.Het is vrij normaal dat de bak een knal geeft als je 'm in z'n achteruit zet. Een soort "klang" geluid van ijzer op ijzer lijkt het wel. Hebben de GM automaatbakken ook dus waarschijnlijk een eigenschap van alle amibakken. In drive zou je dat dus NIET moeten krijgen. Is het geluid hetzelfde in Drive en Reverse?

2.Misschien dat het iets in de (tussen)bak is, iets dat aanloopt/zwaar loopt met als gevolg het grote verschil in toerental

Geplaatst: 19 okt 2001 14:25
door t.wittenaar
Heb ook last van een klang (knal) maar ervaar dit als normaal, er zit bij mij speling in de tussenbak, zet je automaat eens in z'n neutral, en kruip onder de auto, bekijk de spelling van de tussenbak door aan de voorste en de achterste aandrijfas te draaien, waarschijnlijk heb jij ook daar die speling zitten Adri.
Er zijn vele Dodge's dit dit probleem hebben, en als je stationair toerental te hoog is dan wordt het natuurlijk alleen maar erger...
Zondag kunnen we ff aan Willem of Peter vragen, die hebben daar nog meer kijk op.

CU on Valkenswaard!

Geplaatst: 05 nov 2001 20:29
door 101-1005169077
Wat ik heb begrepen van de automatenbak specialist is het vrij normaal als je een knal hoort als je in de reverse schakeld. als je in de drive schakeld zou dit weer niet mogen. belangrijk is dat het onbelaste toerental goed afgesteld staat anders slaat de bak er te hard in.
mazzel ed