Vraag 1:
Ik heb een D200, en als ik hem vanuit neutraal in de drive of achteruit zet, geeft dat een behoorlijke knal.
Nu zal dat wel komen door de speling in resp. automaat, cardan-as, differentieel, aandrijfassen, enz
Er zit niet erg veel speling in de kruisjes, die ik overigens wel ga vervangen, maar mijn vraag is; kun je nog iets anders doen aan die speling, zoals bv de automaat-speling afstellen, of de 'snelheid' waarmee de drive inschakelt?
Vraag 2:
Het verschil in stationair toerental tussen Neutraal of P en de Drive is groot. Met ander woorden, om hem in de drive nog net aan de 'praat' te houden, staat ie in de N of P te hoog stationair, wat dus de 'knal' van vraag 1 weer niet ten goede komt.
Kan dit iets met bv de vloeistofkoppeling te maken hebben? en/of wat anders kan ik hier aan doen.
Vast bedankt, A3
Cardan-as / automaat - "knal" bij inschakelen
Hoi Adrie,
Volgens mij mag er absoluut geen speling in de kruisjes zitten. Dat veroorzaakt dus die knal en heeft m.i. geen lange levensduur meer. Snel vervangen, dunkt me.
Staat de ontsteking wel goed? In Drive niet stationair willen lopen duid op te weinig koppel of te veel weerstand. Bij te weinig koppel kan ik me een onjuist tijdstip (te laat) voorstellen. Groeten, Wouter.
Volgens mij mag er absoluut geen speling in de kruisjes zitten. Dat veroorzaakt dus die knal en heeft m.i. geen lange levensduur meer. Snel vervangen, dunkt me.
Staat de ontsteking wel goed? In Drive niet stationair willen lopen duid op te weinig koppel of te veel weerstand. Bij te weinig koppel kan ik me een onjuist tijdstip (te laat) voorstellen. Groeten, Wouter.
--> Voor de aanhouder is geen weg onbegaanbaar. <--
1.Het is vrij normaal dat de bak een knal geeft als je 'm in z'n achteruit zet. Een soort "klang" geluid van ijzer op ijzer lijkt het wel. Hebben de GM automaatbakken ook dus waarschijnlijk een eigenschap van alle amibakken. In drive zou je dat dus NIET moeten krijgen. Is het geluid hetzelfde in Drive en Reverse?
2.Misschien dat het iets in de (tussen)bak is, iets dat aanloopt/zwaar loopt met als gevolg het grote verschil in toerental
2.Misschien dat het iets in de (tussen)bak is, iets dat aanloopt/zwaar loopt met als gevolg het grote verschil in toerental
-
- Site Admin
- Berichten: 27
- Lid geworden op: 06 mar 2004 09:37
Heb ook last van een klang (knal) maar ervaar dit als normaal, er zit bij mij speling in de tussenbak, zet je automaat eens in z'n neutral, en kruip onder de auto, bekijk de spelling van de tussenbak door aan de voorste en de achterste aandrijfas te draaien, waarschijnlijk heb jij ook daar die speling zitten Adri.
Er zijn vele Dodge's dit dit probleem hebben, en als je stationair toerental te hoog is dan wordt het natuurlijk alleen maar erger...
Zondag kunnen we ff aan Willem of Peter vragen, die hebben daar nog meer kijk op.
CU on Valkenswaard!
Er zijn vele Dodge's dit dit probleem hebben, en als je stationair toerental te hoog is dan wordt het natuurlijk alleen maar erger...
Zondag kunnen we ff aan Willem of Peter vragen, die hebben daar nog meer kijk op.
CU on Valkenswaard!
<table border="0" summary="">
<tr><td><font face="Arial" size="1" color="#000080">
'77 W200 Standard / 318ci V8 / 2-bbl (Wife's Daily Driver) called Dotsje
'77 W200 Susp. Lift 4" / 318ci V8 / 2-bbl
'84 B100 VAN 225ci /6 1-bbl (Son's project) Called Dottie
'85 B250 VAN 360ci V8 / 4bbl Quadrajet
'85 D350 Crewcab Longbed 3" Body Lift / 360ci V8 / 4-bbl Quadrajet (My Daily driver) Called The Ambassador
</td><td>
</table>
<tr><td><font face="Arial" size="1" color="#000080">
'77 W200 Standard / 318ci V8 / 2-bbl (Wife's Daily Driver) called Dotsje
'77 W200 Susp. Lift 4" / 318ci V8 / 2-bbl
'84 B100 VAN 225ci /6 1-bbl (Son's project) Called Dottie
'85 B250 VAN 360ci V8 / 4bbl Quadrajet
'85 D350 Crewcab Longbed 3" Body Lift / 360ci V8 / 4-bbl Quadrajet (My Daily driver) Called The Ambassador
</td><td>
