Mijn hoofdremcilinder lekt. Nu verkopen ze revisiesetjes bij Off Roadcenter Utrecht voor f 60,=. Als ik 'm hiermee reviseer moet ik 'm dan uithonen?
Dat kun je pas zien als je 'm uit elkaar hebt liggen. Als er roest op zit of groeven erin, moet je 'm honen. Als het niet te ernstig is, kun je dit ook zelf doen. Ik heb zelf een stukje gereedschap gemaakt (afgekeken van Arie Peele). Dit is een asje van ongeveer rond acht milimeter (een lange bout ofzo), aan één kant in de lengterichting ingezaagd (tien milimeter diep), hierin een stukje schuurlinnen (tien milimeter breed en vijftig milimeter lang) geschoven, het asje in een boormachine monteren, het stukje schuurlinnen om het asje rollen (let op de draairichting van de boormachine), dit alles in de te honen boring schuiven en honen maar.
Deze methode is zeer veilig, omdat het honen zeer langzaam gaat (neem dus de tijd ervoor!).
Succes!
Reviseren hoofdremcilinder
-
- Site Admin
- Berichten: 27
- Lid geworden op: 06 mar 2004 09:37
<table border="0" summary="">
<tr><td><font face="Arial" size="1" color="#000080">
'77 W200 Standard / 318ci V8 / 2-bbl (Wife's Daily Driver) called Dotsje
'77 W200 Susp. Lift 4" / 318ci V8 / 2-bbl
'84 B100 VAN 225ci /6 1-bbl (Son's project) Called Dottie
'85 B250 VAN 360ci V8 / 4bbl Quadrajet
'85 D350 Crewcab Longbed 3" Body Lift / 360ci V8 / 4-bbl Quadrajet (My Daily driver) Called The Ambassador
</td><td>
</table>
<tr><td><font face="Arial" size="1" color="#000080">
'77 W200 Standard / 318ci V8 / 2-bbl (Wife's Daily Driver) called Dotsje
'77 W200 Susp. Lift 4" / 318ci V8 / 2-bbl
'84 B100 VAN 225ci /6 1-bbl (Son's project) Called Dottie
'85 B250 VAN 360ci V8 / 4bbl Quadrajet
'85 D350 Crewcab Longbed 3" Body Lift / 360ci V8 / 4-bbl Quadrajet (My Daily driver) Called The Ambassador
</td><td>
