Welkom op www.bloed.link

Het forum voor de Dodge W200 en D200
Veel informatie en leuke tips

schijfrem links - remsysteem

97-1086972927

Bericht door 97-1086972927 »

<span style='font-size:8pt;line-height:100%'></span>Hallo,

Mijn schijfrem links kwam licht blauwe rook af toen ik uitstapte, rechts niks aan de hand. Onder het rijden voelden ik hem al naar links trekken, zit de remklauw daar dan vast?
Wat kan ik daar aan doen???? ???

Groeten
Arnold
Gerhart

Bericht door Gerhart »

zit de remklauw daar dan vast?

Ja.
Remklauw eraf halen, zuiger eruit, alles controleren en zuiger en boring licht opschuren.
Dit opschuren moet je langs de omtrek van de zuiger en boring doen; dus nooit in de lengterichting.
P.s.: de zuiger krijg je er het gemakkelijkst uit als de remklauw nog op de slang aangesloten zit, maar van de schijf afgeschoven is. Nu het rempedaal indrukken (bakje voor de olie eronder) en je zuiger ligt eruit. Doe je het op een andere manier, heb je grote kans op beschadigingen aan de zuiger.
Is namelijk een composiet zuiger (geen staal) en beschadigt vrij gemakkelijk.
Zou ook gelijk een nieuwe afdichting erin zetten.
Systeem weer vullen en ontluchten: zie de FAQ-afdeling op deze website.

Succes!!
Gerhart
97-1086972927

Bericht door 97-1086972927 »

Hoi Gerhart,

Bedankt voor je info,ik had er vanmorgen geen last van.
Ik had Casper gister gebeld en hij had het er over of ik een keer hard had geremd, en dat het dan geen kwaad kon, ga toch ff kijken voor de zekerheid.
Ga je zaterdag nog naar Etten-leur?

MVG
Arnold

Edited By arnold on 1089306633
Gerhart

Bericht door Gerhart »

Als je één keer hard geremd hebt, moet de zuiger ook niet blijven hangen, hoor. Is nooit goed. Kan namelijk veel problemen veroorzaken (snel slijtende remblokken en schijven, meer kans op een klapband, vet dat uit de lagers loopt, enz.).
Probleem bij onze Dodgen is dat ze niet altijd blijven hangen, maar zo nu en dan.
Oplossing is en blijft: openmaken en gangbaar maken.

Ja, ik ga zaterdag ook naar Etten-Leur; zie je daar dan wel.
Gerhart
gukke
Contacteer:

Bericht door gukke »

Ik heb hier voor andere zuigers gekocht die in metaal zijn.
Ze zijn ook licht gechromeerd.
En van het merk BENDIX zelf.
Was iets van een 32 euro's dacht ik.
Gerhart

Bericht door Gerhart »

Ik heb hier voor andere zuigers gekocht die in metaal zijn.

Klopt. Ik ken ze ook.
Echter de originele hebben mijn voorkeur. Deze geleiden de warmte minder, wat weer beter is voor de temperatuur van de remolie.
Gerhart
Huigie

Bericht door Huigie »

Hoi Gerhart,ik heb voor Arnold de remklauw nagekeken en de zuiger eruit gedrukt.Nu valt mij op dat wanneer ik t rubber ringetje eruit laat,de zuiger ook nogal moeilijk in en uit schuift.er is geen roestvorming te zien en de originele zuiger ziet ook goed uit.Heb er nu wel een nieuwe ring en stofkap op gezet en moet m nog uitproberen.Moet deze zuiger dan zonder ring wel makkelijk gaan of niet?Hoor t wel,
De groente
<marquee><span style='font-size:15pt;line-height:100%'>Huigie</span></marquee>

Edited By Huigie on 1091785440
Bijlagen
Wipers_01.gif
Wipers_01.gif (12.95 KiB) 1833 keer bekeken
Gerhart

Bericht door Gerhart »

Da's dus altijd het moelijke in dit geval. De zuiger/cilinder zijn in zo'n verhouding dat deze alleen soepel bewegen als ze gelijkmatig belast worden. Met de hand is dit vrij lastig.
De zuiger wil eigenlijk kantelen en loopt daardoor gemakkelijk vast.
Beste is het om de zuiger er helemaal in te schuiven (zonder ring; met een beetje olie) en dan proberen of 'tie soepel gaat (enkele mm's op en neer).
Lukt dit niet, goed kijken naar oneffenheden op zuiger en in de cilinder en beiden licht schuren. Schuren altijd haaks op de bewegingsrichting, dus langs de omtrek van zuiger en cilinder.
Gerhart
Plaats reactie