Pagina 1 van 1
Geplaatst: 17 jul 2003 00:13
door rudodge
kan iemand mij vertellen welke schroefdraad er op de onluchtingsnippels van de remcilinders zitten
kwil zelfontluchtende nippels bestellen maar moet ff weten wat voor schroefdraad er op de orginele zit
alvast bedankt
mvg rudodge
Geplaatst: 17 jul 2003 00:22
door AquaFobia
Zelf ontluchtende nippels?
Verklaar je nader!
(sorry, weet de draad niet maar ben wel erg benieuwd hoe het werkt)
Geplaatst: 17 jul 2003 00:27
door rudodge
je moet wel zelf op de rem trappen als je ze wilt ontluchten,maaaaar het grote voordeel is dat je de remmen in je eentje kan ontluchten,zonder dat iemand de nippels steeds open en dicht moet draaien
http://store.summitracing.com/partdetai ... R%2D280021
mvg rudodge
Geplaatst: 17 jul 2003 00:30
door AquaFobia
Klinkt leuk,
Ben benieuwd hoe het werkt...ook bijvoorbeeld bij doorwadingen.
Geplaatst: 17 jul 2003 00:34
door rudodge
zal goed moeten gaan (denk ik)
er kan alleen olie uit de nippel lopen er kan niks naar binnen dmv een soort keerklepje
en als je klaar bent met ontluchten draai je de nippel gewoon weer dicht zoals je normaal ook altijd doet
groeten rudodge
Geplaatst: 17 jul 2003 22:44
door AquaFobia
Aha,
Dat dicht draaien had ik niet begrepen...
Snapte al niet helemaal hoe het moest werken :)
Maar dan lijkt het me inderdaad wel een uitkomst!
Geplaatst: 03 mar 2004 20:13
door hibma52
Heb je ze al besteld en werkt het ????????????????
Groetjes odin
Geplaatst: 03 mar 2004 21:52
door rudodge
nope heb ze nog niet besteld
zodra ik ze besteld heb zal ik een seintje geven of het werkt
mvg rudodge
Geplaatst: 05 mar 2004 09:55
door hibma52
rudodge schreef:nope heb ze nog niet besteld
zodra ik ze besteld heb zal ik een seintje geven of het werkt
mvg rudodge
We zien het wel verschijnen.
groet Odin :p :p :p
Geplaatst: 27 mar 2004 13:03
door Rob Kramer
Pas geleden heeft ondergetekende zijn fusees vernieuwd,dus moesten de remmen ook uit mekaar.Bij het weer vullen en dus ontluchten werd ik zo doodziek van die stomme luchtbellen dat ik de boel maar eens van de andere kant benaderd heb.
Ik had uiteraard de remleiding leeg,en heb toen een injectiespuit met een terugslagklep met een aanzuigventiel aangesloten op die nippel op de remklauw.Nippel open en heel rustig de leiding van onderaf volgepompt met verse remolie.En omdat lucht graag naar boven wil werkten die bubbels voor de verandering eens mee ipv tegen.Wel opletten dat je hoofdremcilinder niet overloopt,en beginnen bij de verste remklauw.In 1 poging had ik de beide(alleen voor zitten fusees)leidingen bellenvrij gevuld.