Welkom op www.bloed.link

Het forum voor de Dodge W200 en D200
Veel informatie en leuke tips

ontluchten

Gerhart
Berichten: 1482
Lid geworden op: 14 mar 2001 19:56
Locatie: Sleeuwijk

Bericht door Gerhart »

Ik snap dat het lastig is als je alleen bent, maar zoals jij het doet, heb je hele grote kans dat je toch lucht aanzuigt als je het pedaal laat opkomen.
Het kan zijn dat je er tot nu toe niks van gemerkt hebt, maar ik zou het risico niet willen nemen. En het is zeker geen methode die ik zou aanraden.
Gerhart
fcapri
Berichten: 605
Lid geworden op: 24 mar 2006 21:06
Locatie: meerbeke

Bericht door fcapri »

Gerhart schreef:Ik snap dat het lastig is als je alleen bent, maar zoals jij het doet, heb je hele grote kans dat je toch lucht aanzuigt als je het pedaal laat opkomen.
Het kan zijn dat je er tot nu toe niks van gemerkt hebt, maar ik zou het risico niet willen nemen. En het is zeker geen methode die ik zou aanraden.
het remt beter dan de kapotte remcilinder ervoor :D .

heb het zo al verschillende keren gedaan met al mijn autos en nooit problemen mee gehad.
indien mogelijk doe ik het altijd samen met men broer, maar die woont 70km verder

maar zoals hier boven vermeld staat: ontluchten met 1 x bijvullen, lijkt me toch stukken erger dan mijn methode
Jon
Berichten: 66
Lid geworden op: 12 okt 2007 09:33
Locatie: Achterhøk
Contacteer:

Bericht door Jon »

Mooi topic. Heb afgelopen woensdag de remblokken vervangen en moest 1 klauw loshalen om de zuiger terug te drukken. Het ontluchten wilde niet lukken. Maar nu kan ik het morgen weer proberen. Had al een fles olie gehaald. Maar moet ik nu alle leidingen ontluchten als ik slechts 1 leiding los gehad heb?

Groet, Jon.
Gas d'r bi-j en deurdonderen...
Brutus
Berichten: 320
Lid geworden op: 09 jun 2003 00:25
Locatie: Kruisland
Contacteer:

Bericht door Brutus »

Ontluchten kan nooit geen kwaad. En het is met twee zo gebeurd. Dan ben je wel zeker dat er nergens geen lucht inzit.
En mijn motto is beter teveel dan te weinig ontluchten. veiligheid voor alles.
w200 soest
Berichten: 118
Lid geworden op: 30 apr 2007 10:12
Locatie: soest

Bericht door w200 soest »

om te ontluchten moet je dan de remleidingen los draaien op het rempedaal trappen totdat de lucht eruit is en weer vast?
bij mijn caprice zitten er nippels om te ontluchten namelijk,weet niet of dat bij de dodge ook ergens zit!
Tonnie Wittenaar
Site Admin
Berichten: 564
Lid geworden op: 07 nov 2001 23:19
Locatie: Daarlerveen (Ov)
Contacteer:

Bericht door Tonnie Wittenaar »

Wij doen dit altijd met 2 personen, Ikzelf en Daniel, of anders mijn vrouw, of dat leuke buurmeisje... :D
'77 W200 Standard / 318ci V8 / 2-bbl
'85 B250 VAN 360ci V8 / 4bbl Quadrajet
'85 D350 Crewcab Longbed 3" Body Lift / 360ci V8 / 4-bbl Quadrajet
Gerhart
Berichten: 1482
Lid geworden op: 14 mar 2001 19:56
Locatie: Sleeuwijk

Bericht door Gerhart »

w200 soest schreef:om te ontluchten moet je dan de remleidingen los draaien op het rempedaal trappen totdat de lucht eruit is en weer vast?
bij mijn caprice zitten er nippels om te ontluchten namelijk,weet niet of dat bij de dodge ook ergens zit!
Nooit de remleidingen losdraaien om te ontluchten! Dan krijg je nooit alle lucht eruit.
Een goed systeem is namelijk zo ontworpen dat de remleiding aan de onderkant van de cilinder zit en de ontluchtingsnippel aan de bovenkant. Dit omdat lucht altijd van onder naar boven gaat en nooit andersom.

De ontluchtingsnippels zitten duidelijk zichtbaar op de remcilinders en -klauwen.
Gerhart
w200 soest
Berichten: 118
Lid geworden op: 30 apr 2007 10:12
Locatie: soest

Bericht door w200 soest »

oke,dan waren die het toch!
ik dacht het al,maar mijn maatje zei dat dat ze niet waren..en dat is nog wel een automonteur ???
Jon
Berichten: 66
Lid geworden op: 12 okt 2007 09:33
Locatie: Achterhøk
Contacteer:

Bericht door Jon »

Het moet toch niet uitmaken of de motor loopt of niet?

Groet, Jon.
Gas d'r bi-j en deurdonderen...
Gerhart
Berichten: 1482
Lid geworden op: 14 mar 2001 19:56
Locatie: Sleeuwijk

Bericht door Gerhart »

Jon schreef:Het moet toch niet uitmaken of de motor loopt of niet?

Groet, Jon.
Motor loopt ??

Je remmen kun je gewoon ontluchten met de motor uitgeschakeld.
Gerhart
Jon
Berichten: 66
Lid geworden op: 12 okt 2007 09:33
Locatie: Achterhøk
Contacteer:

Bericht door Jon »

Zojuist de diagnose gesteld dat de rempomp niet goed is. We hebben hem uit elkaar gehaald en hij zag er op zich prima uit. Alles schoongemaakt en nagekeken en weer in elkaar gezet. Waarschijnlijk toch 1 van de rubbers die lekt. We krijgen de remdruk niet goed.

Dus op zoek naar een revisieset of een andere hoofdremcilinder.

Het verschil met lopende motor is er nog steeds. Als de motor niet loopt lijkt er wel voldoende remdruk te zijn. Zodra de motor loopt, zakt pedaal gelijk als je hem ingedrukt houdt.

Groet, Jon.
Gas d'r bi-j en deurdonderen...
Gerhart
Berichten: 1482
Lid geworden op: 14 mar 2001 19:56
Locatie: Sleeuwijk

Bericht door Gerhart »

Dan is inderdaad je hoofdremcilinder lek.
Als je seals al ouder zijn, kunnen ze er nog goed uit zien, maar toch niet voldoende afdichten. Dan zakt inderdaad je pedaal langzaam weg als je er kracht op blijft zetten.
Gerhart
Jon
Berichten: 66
Lid geworden op: 12 okt 2007 09:33
Locatie: Achterhøk
Contacteer:

Bericht door Jon »

Heb al gebeld met een onderdelenleverancier. Heb hem het onderdeelnummer van bendix doorgegeven, maar hij kon het zo niet vinden. Waar halen jullie die onderdelen?

Groet, Jon.
Gas d'r bi-j en deurdonderen...
Brutus
Berichten: 320
Lid geworden op: 09 jun 2003 00:25
Locatie: Kruisland
Contacteer:

Bericht door Brutus »

Ik heb er pas een besteld bij mico. Was niet eens zo duur en de volgende dag al binnen.
Jon
Berichten: 66
Lid geworden op: 12 okt 2007 09:33
Locatie: Achterhøk
Contacteer:

Bericht door Jon »

Ik heb er ook eentje besteld bij Mico. Was inderdaad snel binnen. Ze hebben alleen niet de Bendix besteld, maar een Raybestos. Ik heb alleen het idee dat er 1 rubber cupje mist. In totaal zaten er 5 in de de rempomp en er zaten er in totaal 4 in het revisiesetje. Wel zat er een rubber O-ring in die ik niet kon gebruiken. Weet iemand of dat klopt? We hebben het kitje wel gebruikt maar de rem voelt nog zoals voordat het revisiesetje er in ging.

Groet, Jon.




Edited By Jon on 1210883361
Gas d'r bi-j en deurdonderen...
Plaats reactie