ontluchten
Ik snap dat het lastig is als je alleen bent, maar zoals jij het doet, heb je hele grote kans dat je toch lucht aanzuigt als je het pedaal laat opkomen.
Het kan zijn dat je er tot nu toe niks van gemerkt hebt, maar ik zou het risico niet willen nemen. En het is zeker geen methode die ik zou aanraden.
Het kan zijn dat je er tot nu toe niks van gemerkt hebt, maar ik zou het risico niet willen nemen. En het is zeker geen methode die ik zou aanraden.
Gerhart
het remt beter dan de kapotte remcilinder ervoor :D .Gerhart schreef:Ik snap dat het lastig is als je alleen bent, maar zoals jij het doet, heb je hele grote kans dat je toch lucht aanzuigt als je het pedaal laat opkomen.
Het kan zijn dat je er tot nu toe niks van gemerkt hebt, maar ik zou het risico niet willen nemen. En het is zeker geen methode die ik zou aanraden.
heb het zo al verschillende keren gedaan met al mijn autos en nooit problemen mee gehad.
indien mogelijk doe ik het altijd samen met men broer, maar die woont 70km verder
maar zoals hier boven vermeld staat: ontluchten met 1 x bijvullen, lijkt me toch stukken erger dan mijn methode
Mooi topic. Heb afgelopen woensdag de remblokken vervangen en moest 1 klauw loshalen om de zuiger terug te drukken. Het ontluchten wilde niet lukken. Maar nu kan ik het morgen weer proberen. Had al een fles olie gehaald. Maar moet ik nu alle leidingen ontluchten als ik slechts 1 leiding los gehad heb?
Groet, Jon.
Groet, Jon.
Gas d'r bi-j en deurdonderen...
-
- Berichten: 118
- Lid geworden op: 30 apr 2007 10:12
- Locatie: soest
-
- Site Admin
- Berichten: 564
- Lid geworden op: 07 nov 2001 23:19
- Locatie: Daarlerveen (Ov)
- Contacteer:
Nooit de remleidingen losdraaien om te ontluchten! Dan krijg je nooit alle lucht eruit.w200 soest schreef:om te ontluchten moet je dan de remleidingen los draaien op het rempedaal trappen totdat de lucht eruit is en weer vast?
bij mijn caprice zitten er nippels om te ontluchten namelijk,weet niet of dat bij de dodge ook ergens zit!
Een goed systeem is namelijk zo ontworpen dat de remleiding aan de onderkant van de cilinder zit en de ontluchtingsnippel aan de bovenkant. Dit omdat lucht altijd van onder naar boven gaat en nooit andersom.
De ontluchtingsnippels zitten duidelijk zichtbaar op de remcilinders en -klauwen.
Gerhart
-
- Berichten: 118
- Lid geworden op: 30 apr 2007 10:12
- Locatie: soest
Zojuist de diagnose gesteld dat de rempomp niet goed is. We hebben hem uit elkaar gehaald en hij zag er op zich prima uit. Alles schoongemaakt en nagekeken en weer in elkaar gezet. Waarschijnlijk toch 1 van de rubbers die lekt. We krijgen de remdruk niet goed.
Dus op zoek naar een revisieset of een andere hoofdremcilinder.
Het verschil met lopende motor is er nog steeds. Als de motor niet loopt lijkt er wel voldoende remdruk te zijn. Zodra de motor loopt, zakt pedaal gelijk als je hem ingedrukt houdt.
Groet, Jon.
Dus op zoek naar een revisieset of een andere hoofdremcilinder.
Het verschil met lopende motor is er nog steeds. Als de motor niet loopt lijkt er wel voldoende remdruk te zijn. Zodra de motor loopt, zakt pedaal gelijk als je hem ingedrukt houdt.
Groet, Jon.
Gas d'r bi-j en deurdonderen...
Ik heb er ook eentje besteld bij Mico. Was inderdaad snel binnen. Ze hebben alleen niet de Bendix besteld, maar een Raybestos. Ik heb alleen het idee dat er 1 rubber cupje mist. In totaal zaten er 5 in de de rempomp en er zaten er in totaal 4 in het revisiesetje. Wel zat er een rubber O-ring in die ik niet kon gebruiken. Weet iemand of dat klopt? We hebben het kitje wel gebruikt maar de rem voelt nog zoals voordat het revisiesetje er in ging.
Groet, Jon.
Edited By Jon on 1210883361
Groet, Jon.
Edited By Jon on 1210883361
Gas d'r bi-j en deurdonderen...