C Berger Na tips via dit medium (oude dtb site) heb ik de remleidingen van m'n W200 ontlucht vanwege hevig scheeftrekken. Tevens heb ik van de gelegenheid gebruik gemaakt deze te spoelen en te voorzien van Dot 4 olie. Alles ziet er nu goed en gangbaar uit maar........... Het scheeftrekken is eerder verergerd dan verminderd. Mijn vragen:
1. Wie kent dit fenomeen?;
2. Wie heeft nog tips?;
3. Is een revisiesetje de oplossing?;
4. Zie ik iets over het hoofd?;
Graag reactie.
Cees Berger
Hoi Cees,
hierre un berich uut U-en (Brabant), ge wit wel die-e
lawai makkers, zoals inne langunbom.
Misschien(?) is 1 remcilinder (of 2! LINKS of 2 RECHTS qua kracht anders dan die aan de andere kant van de as.
Misscien(?) is ter vervanging een VERKEERDE cilinder
(achter?) vervangen. Ik heb begrepen uit de oude
PECHTALK dat er 2 verschillende remcilinders worden
gebruikt, omdat deze van de fabriek uit overbemeten zijn, en dan (achter) snel blokkeren.
Oja, dit werd vermeld bij een RDW keuring, weet je nog?
dit verhaal van verschillende cilinders staat daar misschien nog.
Kom ook naar de technische avond, de vorige keer
werd daar heel goed en uitgebreid op ingegaan.
Groetjes,
Reinier
Tonnie Wittenaar In onze vorige TechTalk stond nog de volgende discussie over remmen, omdat hier weer een vraag over is heb ik gemeend er goed aan te doen deze informatie hierbij te plaatsen.
groeten Tonnie Wittenaar
Date: 01/17/01 08:27:16 PM
Name: Harald Loyd
De remvloeistof van mijn Dodge is aan vervanging toe. Voorzover ik weet zit er nu siliconen vloeistof in het systeem.Ook vind ik de nodige waarschuwingen dmv stickers onder de motorkap en op het dashboard dat het remsysteem gevuld moet worden met siliconen
vloeistof.
Kan iemand mij vertellen of dat er ook een andere vloeistof gebruikt mag worden? Als dit zo is bestaat dan niet de kans dat de cups hierdoor aangetast worden?
Groeten Loyd
--------------------------
Date: 01/17/01 09:31:20 PM
Name: Will Boonstra
Hallo Loyd,
Het is wel degelijk oppassen geblazen bij het vervangen/bijvullen van remvloeistof.
De volgende stappen kunnen enige duidelijkheid scheppen:
1- Stel vooraf vast welke kleur de vloeistof heeft. Een blauw/groene of oker/paars vloeistof geeft aan dat het hier een militaire specs. vloeistof betreft. Dus bijvullen met een reguliere vrij verkrijgbare andere vloeistof is dodelijk voor alle rubbers binnen je remsysteem.
Deze lossen gewoon op door vermenging van militaire specs. vloeistof en non-mil. specs vloeistof.
Is de vloeistof rood van kleur dan is het geen militaire specs. vloeistof en deze vloeistof kun je regulierin de handel verkrijgen.
Wil je overstappen van de mil. specs vloeistof naar reguliere vloeistof dan dien het gehele remsysteem te ledigen en goed te reinigen/spoelen voordat je de nieuwe (reguliere) remvloeistof gaat toevoegen. Dit is geen leuke en makkelijke klus. Dit kost veel tijd
en geduld......
Ik heb dit enige jaren geleden reeds gedaan.
Mocht je onverhoopt toch mil. specs remvloeistof hebben dan weet ik nog wel een adres voor je waar deze te verkrijgen is. (Maar deze is niet goedkoop)
veel succes, en ben voorzichtig.
Van een dodge-owner uit het zonnige zuiden....
Will
--------------------------
Date: 01/18/01 12:52:00 PM
Name: gerhart
Harald Loyd,
Het in het vorige berichtje genoemde spoelen kan best wel eenvoudig zijn: ik heb dit gedaan door alle oude remvloeistof af te tappen en hierna het systeem te vullen met spiritus. Hierna draai je alle ontluchtingsnippels (één voor één) los en druk je op het rempedaal,
vasthouden, nippel dichtdraaien, pedaal los, nippel weer los draaien en dit driemaal herhalen (per wiel). Hierna de spiritus aftappen en je systeem is brandschoon.
Gerhart
Remwerking
-
- Site Admin
<table border="0" summary="">
<tr><td><font face="Arial" size="1" color="#000080">
'77 W200 Standard / 318ci V8 / 2-bbl (Wife's Daily Driver) called Dotsje
'77 W200 Susp. Lift 4" / 318ci V8 / 2-bbl
'84 B100 VAN 225ci /6 1-bbl (Son's project) Called Dottie
'85 B250 VAN 360ci V8 / 4bbl Quadrajet
'85 D350 Crewcab Longbed 3" Body Lift / 360ci V8 / 4-bbl Quadrajet (My Daily driver) Called The Ambassador
</td><td>
</table>
<tr><td><font face="Arial" size="1" color="#000080">
'77 W200 Standard / 318ci V8 / 2-bbl (Wife's Daily Driver) called Dotsje
'77 W200 Susp. Lift 4" / 318ci V8 / 2-bbl
'84 B100 VAN 225ci /6 1-bbl (Son's project) Called Dottie
'85 B250 VAN 360ci V8 / 4bbl Quadrajet
'85 D350 Crewcab Longbed 3" Body Lift / 360ci V8 / 4-bbl Quadrajet (My Daily driver) Called The Ambassador
</td><td>