Misschien maak ik hier geen vrienden mee, maar mijn Dodge heeft plaats moeten maken voor een Chevrolet Blazer (en daarvoor nog even een Ford Gran Torino uit 1972). Ik moet toegeven dat ik hem soms wel eens mis, maar ook de Chevy bevalt prima. Maar misschien dat jullie toch nog een oplossingen hebben voor mijn probleem. Voorheen heb ik ook veel bruikbare adviezen gehad, dus ik wil het nu graag nog een keer proberen ook al heb ik nu een Blazer (1984, 6.2l. diesel, ex-army)
Een paar weken terug heb ik mijn differentieel van mijn Blazer kapot gereden, om de dit te laten maken, heb ik de complete achteras moeten demonteren en daar bij heb ik een remleiding door midden moeten knippen omdat ik hem niet los kreeg. Nu is alles netjes gemaakt, en ook een stuk nieuwe remleiding ertussen gezet.
Als ik de remmen wil ontluchten, krijg ik helemaal geen druk op het pedaal. Ik verwacht niet dat er iets kapot is, omdat ie altijd goed geremd heeft. Doe ik iets verkeerd met ontluchten (nu doe ik het gewoon op de normale manier)? Moet ik eerst de auto laten lopen? Er zit een rembekrachtiger op, moet ik hem dan op een andere manier ontluchten?
Als ik in het reservoir met remvloeistof kijk, zie ik maar belletjes uit het voorste deel komen, maar volgens mij is dat van de remmen voor, terwijl ik daar helemaal niet bijgeweest ben met sleutelen.
Heeft iemand een idee wat dit kan zijn?
Of ontlucht ik hem dus op de verkeerde manier?
Gegroet,
Geert
Geen remdruk bij ontluchten - Doe ik iets verkeerd
Bij de Dodge is het grootste reservoir voor de voorremmen en de kleinste is voor de achterremmen, de kleinste zit aan de voorkant, dus aan de kant van je radiateur. Nu weet ik niet of in een Chevy hetzelfde soort hoofdremcylinder gebruit wordt, maar als je dus belletjes hebt in het kleine reservoir dan heeft dat dus met de achterremmen te maken.
Voor de rest moet het lukken met de tips die Roger heeft gegeven.
Oh ja, nog even dit:
- Tijdens het ontluchten moet je de kap weer vastklemmen op je hoofdremcylinder.
- Laat het slangetje (doorzichtig) in een beetje remvloeistof in een potje hangen, zodat er geen lucht kan terugstromen naar je nippel.
- Begin met Rechts achter dan links achter, dan rechts voor en daarna links voor, herhaal dit eventueel totdat je een goede tegendruk krijgt.
SUC6
Voor de rest moet het lukken met de tips die Roger heeft gegeven.
Oh ja, nog even dit:
- Tijdens het ontluchten moet je de kap weer vastklemmen op je hoofdremcylinder.
- Laat het slangetje (doorzichtig) in een beetje remvloeistof in een potje hangen, zodat er geen lucht kan terugstromen naar je nippel.
- Begin met Rechts achter dan links achter, dan rechts voor en daarna links voor, herhaal dit eventueel totdat je een goede tegendruk krijgt.
SUC6
GELUKT!!!
Dank je wel voor jullie adviezen!!!
Het is eindelijk gelukt om de remmen goed te ontluchten. Gelukkig niks kapot, want het reviseren van zo'n as kost al klauwen met geld en meer stukken kan ik of het moment effe niet gebruiken (wie wel?).
Maar goed, alles is weer in orde en ik kan weer rijden. Nogmaals bedankt,
Geert
Dank je wel voor jullie adviezen!!!
Het is eindelijk gelukt om de remmen goed te ontluchten. Gelukkig niks kapot, want het reviseren van zo'n as kost al klauwen met geld en meer stukken kan ik of het moment effe niet gebruiken (wie wel?).
Maar goed, alles is weer in orde en ik kan weer rijden. Nogmaals bedankt,
Geert