Pagina 1 van 1

Geplaatst: 20 jul 2003 00:10
door Brutus
hallo allemaal.
weet iemand me te vertellen of het volgende verhaal kan kloppen ??
mijn W200 trok bij remmen naar rechts..
nu moest ik door de keuring mijn draglink vervangen omdat er teveel speling op de kogels zaten en de vrije slag te groot was...
en nu lijkt het of de auto niet meer naar rechts trekt als ik rem..

is dit mogelijk of denk ik dit maar..
of heeft iemand er ook ervaring mee..

Henton

Geplaatst: 20 jul 2003 13:37
door AquaFobia
Hoi Henton,

Dit kan inderdaad.
Als er speling zit op een van de onderdelen van de vooras/stuurinrichting, kan het gebeuren dat je auto scheef gaat trekken tijdens het remmen.

Ook kan dit een reden zijn dat je banden bijvoorbeeld scheef afslijten.

Geplaatst: 20 jul 2003 23:05
door Brutus
thanks ronald,
ik vond het anders wel raar.
maar ik zal om het zeker te weten naar een remmentestbank moeten gaan..
en als ze dan wel scheef trekken dan weet iemand waar ik naar moet kijken ?

thanks maar weer
henton

Geplaatst: 21 jul 2003 07:41
door Gerhart
Vaak blijven er één of twee remklauwen hangen.
Is dan een kwestie van openhalen en schoonmaken/ontroesten en nieuw rubbersetje erin zetten.
Als je die dag niet te vroeg aan de koffie gaat, kun je voor de koffiebreek klaar zijn (reken op een halve dag werk voor twee klauwen).

Geplaatst: 21 jul 2003 18:16
door Brutus
hey gerhard,,
thanks en weet je dan ook hoe ik het probleem met het overberemmen van de achterste wielen kan oplossen ?? kan dat met dat stelblokje wat onder het chassis zit misschien ??

thanks
henton

Geplaatst: 21 jul 2003 20:28
door Gerhart
Dat stelblokje is geen stelblokje. Deze zorgt ervoor dat de achterremmen (de schoenen) eerst naar de trommel bewegen.
Als de schoenen tegen de trommel zitten, gaan de voorremmen ook meedoen.
Hier is niks aan te stellen.

Ik heb het opgelost door er twee remdrukregelaars tussen te bouwen (tussen dit regelblok en de achterremmen).
Kost wel wat, maar nu nooit meer gezeur en je kan zelf je remdruk instellen (lege bak of volle bak en alles ertussenin).

De regelaars heb ik hier in de buurt gekocht; Biesheuvel autosport in Nieuwendijk(noord-Brabant).

Alternatieven:
-remvoeringen gedeeltelijk weghalen (werkt niet fantasties)
-kleinere achterremcilinders
Nadeel van deze twee methoden: als je een keer lading moet rijden heb je een stuk minder remkracht.

Geplaatst: 21 jul 2003 22:04
door AquaFobia
Owjah, da's ook een leuk onderwerp Henton :)

Officieel mag je van de RDW geen wijzigingen aanbrengen in het systeem als je de type goedkeuring wilt behouden.

Toen ik voor kenteken keuring kwam, waren de achterremmen ook overberemd en werd de auto dus afgekeurd.

Ik heb toen een remdrukbegrenzer van een fiat busje ertussen gezet maar dat hielp niet afdoende.
Vlak voordat ik naar de herkeuring moest heb ik toen de voeringen maar in gespoten met WD40. (kinderen doet dit niet thuis).

Toen die keurmeester die begrenzer zag zitten was hij heel tevreden, nog ff een remmentest (flink gasgeven en dan vol op de remmen stampen) en de auto was goed.
Ben ik blij dat hij de handrem niet nogmaals getest heeft want die deed dus duidelijk weinig meer :)

Suc6 ermee in ieder geval!

Geplaatst: 21 jul 2003 22:45
door Brutus
nou thanks guys daar ben ik mooi klaar mee dan.
hoe kom ik dan ooit door die keuring??
als je er geen begrenzer tussen mag zetten en er niks is af te regelen dan ben ik snel klaar..
dan heb ik dus een groot probleem..
of zijn er nog meer opties te bedenken..
heluuuuuuuuuuuuuuuup

Geplaatst: 21 jul 2003 23:26
door AquaFobia
Noujah, gek genoeg mag het niet, maar was de keurmeester helemaal tevreden toen hij zag dat ik die begrenzer had gemonteerd.

Ik snap die gasten dus zowieso niet maar dat zal wel aan mij liggen. :)

Geplaatst: 22 jul 2003 07:46
door Gerhart
Voor de RDW mag het niet (een remdrukbegrenzer); voor de APK wel, dus!!!!!!!!
Mijn APK keurmeester heeft me indertijd op dit idee gebracht.