scheef trekken bij remmen
hallo allemaal.
weet iemand me te vertellen of het volgende verhaal kan kloppen ??
mijn W200 trok bij remmen naar rechts..
nu moest ik door de keuring mijn draglink vervangen omdat er teveel speling op de kogels zaten en de vrije slag te groot was...
en nu lijkt het of de auto niet meer naar rechts trekt als ik rem..
is dit mogelijk of denk ik dit maar..
of heeft iemand er ook ervaring mee..
Henton
weet iemand me te vertellen of het volgende verhaal kan kloppen ??
mijn W200 trok bij remmen naar rechts..
nu moest ik door de keuring mijn draglink vervangen omdat er teveel speling op de kogels zaten en de vrije slag te groot was...
en nu lijkt het of de auto niet meer naar rechts trekt als ik rem..
is dit mogelijk of denk ik dit maar..
of heeft iemand er ook ervaring mee..
Henton
Hoi Henton,
Dit kan inderdaad.
Als er speling zit op een van de onderdelen van de vooras/stuurinrichting, kan het gebeuren dat je auto scheef gaat trekken tijdens het remmen.
Ook kan dit een reden zijn dat je banden bijvoorbeeld scheef afslijten.
Dit kan inderdaad.
Als er speling zit op een van de onderdelen van de vooras/stuurinrichting, kan het gebeuren dat je auto scheef gaat trekken tijdens het remmen.
Ook kan dit een reden zijn dat je banden bijvoorbeeld scheef afslijten.
gr,
Ronald
[
'76 Dodge W200
'80 Dodge Ramcharger 100 AD
<=- AquaFobia - I don't fear water, really, I don't. -=>
Ronald
[
'76 Dodge W200
Dat stelblokje is geen stelblokje. Deze zorgt ervoor dat de achterremmen (de schoenen) eerst naar de trommel bewegen.
Als de schoenen tegen de trommel zitten, gaan de voorremmen ook meedoen.
Hier is niks aan te stellen.
Ik heb het opgelost door er twee remdrukregelaars tussen te bouwen (tussen dit regelblok en de achterremmen).
Kost wel wat, maar nu nooit meer gezeur en je kan zelf je remdruk instellen (lege bak of volle bak en alles ertussenin).
De regelaars heb ik hier in de buurt gekocht; Biesheuvel autosport in Nieuwendijk(noord-Brabant).
Alternatieven:
-remvoeringen gedeeltelijk weghalen (werkt niet fantasties)
-kleinere achterremcilinders
Nadeel van deze twee methoden: als je een keer lading moet rijden heb je een stuk minder remkracht.
Als de schoenen tegen de trommel zitten, gaan de voorremmen ook meedoen.
Hier is niks aan te stellen.
Ik heb het opgelost door er twee remdrukregelaars tussen te bouwen (tussen dit regelblok en de achterremmen).
Kost wel wat, maar nu nooit meer gezeur en je kan zelf je remdruk instellen (lege bak of volle bak en alles ertussenin).
De regelaars heb ik hier in de buurt gekocht; Biesheuvel autosport in Nieuwendijk(noord-Brabant).
Alternatieven:
-remvoeringen gedeeltelijk weghalen (werkt niet fantasties)
-kleinere achterremcilinders
Nadeel van deze twee methoden: als je een keer lading moet rijden heb je een stuk minder remkracht.
Gerhart
Owjah, da's ook een leuk onderwerp Henton :)
Officieel mag je van de RDW geen wijzigingen aanbrengen in het systeem als je de type goedkeuring wilt behouden.
Toen ik voor kenteken keuring kwam, waren de achterremmen ook overberemd en werd de auto dus afgekeurd.
Ik heb toen een remdrukbegrenzer van een fiat busje ertussen gezet maar dat hielp niet afdoende.
Vlak voordat ik naar de herkeuring moest heb ik toen de voeringen maar in gespoten met WD40. (kinderen doet dit niet thuis).
Toen die keurmeester die begrenzer zag zitten was hij heel tevreden, nog ff een remmentest (flink gasgeven en dan vol op de remmen stampen) en de auto was goed.
Ben ik blij dat hij de handrem niet nogmaals getest heeft want die deed dus duidelijk weinig meer :)
Suc6 ermee in ieder geval!
Officieel mag je van de RDW geen wijzigingen aanbrengen in het systeem als je de type goedkeuring wilt behouden.
Toen ik voor kenteken keuring kwam, waren de achterremmen ook overberemd en werd de auto dus afgekeurd.
Ik heb toen een remdrukbegrenzer van een fiat busje ertussen gezet maar dat hielp niet afdoende.
Vlak voordat ik naar de herkeuring moest heb ik toen de voeringen maar in gespoten met WD40. (kinderen doet dit niet thuis).
Toen die keurmeester die begrenzer zag zitten was hij heel tevreden, nog ff een remmentest (flink gasgeven en dan vol op de remmen stampen) en de auto was goed.
Ben ik blij dat hij de handrem niet nogmaals getest heeft want die deed dus duidelijk weinig meer :)
Suc6 ermee in ieder geval!
gr,
Ronald
[
'76 Dodge W200
Ronald
[
'76 Dodge W200
Noujah, gek genoeg mag het niet, maar was de keurmeester helemaal tevreden toen hij zag dat ik die begrenzer had gemonteerd.
Ik snap die gasten dus zowieso niet maar dat zal wel aan mij liggen. :)
Ik snap die gasten dus zowieso niet maar dat zal wel aan mij liggen. :)
gr,
Ronald
[
'76 Dodge W200
Ronald
[
'76 Dodge W200