En tijdje geleden begon het, problemenen met remmen. Pedaal zakte weg, gesis bij de bekrachtiger, alles losgemaakt, bekrachtiger kapot. Hoofdcilinder was ook niet echt je van het meer dus allebei vervangen. Nu is mijn probleem dat als ik aan het rijden ben en ga remmen, de rem wel eens (vaak) onderin vast wil blijven zitten en het pedaal met de voet weer omhoog moet duwen om weer te stoppen met remmen. De eerste kilometers heb ik hier nog geen last van maar na ongeveer een km of 10 (als de motor warm is) begint het pas. Heb dan ook het idee dat de rem niet echt optimaal werkt (qua kracht). Als de motor koud is en ik trap de rem de eerste keer in dan staat de auto in 1 keer stil en zit ik bijna tegen de voorruit aan.
Ik heb de bekrachtiger en hoofdcilinder vervangen maar heb niet echt op de lengte van de pin (weet niet hoe die heet, maar komt vanuit de bekrachtiger en gaat de hoofdcilinder in, en heeft een verstelbare "moer" aan het eind) gelet en weet ook niet of dit zulke problemen kan geven. Weet iemand wat die lengte moet zijn of is dit een kwestie van uitproberen?
Heeft iemand een idee om tot een oplossing van mijn probleem te komen?
Kan dit iets te maken hebben met de wielremcilinders? Hoofdcilinder lekt geen olie meer.
Hoop dat iemand me verder kan helpen...........bvd
S.O.S. remmen!
Welkom op het forum, Pat!
Om te kijken of je pin lang genoeg is, moet je het volgende doen: haal eerst het deksel van de hoofdremcilinder af. Hierna laat je een tweede persoon het rempedaal langzaam 10 tot 15 millimeter indrukken en kijk in de reservoirs of je de olie ziet bewegen. Heb je meer dan 15 mm pedaalslag nodig voordat je wat ziet, is de pin te lang. Is dit het geval -> bijstellen.
Om te kijken of je pin lang genoeg is, moet je het volgende doen: haal eerst het deksel van de hoofdremcilinder af. Hierna laat je een tweede persoon het rempedaal langzaam 10 tot 15 millimeter indrukken en kijk in de reservoirs of je de olie ziet bewegen. Heb je meer dan 15 mm pedaalslag nodig voordat je wat ziet, is de pin te lang. Is dit het geval -> bijstellen.
Gerhart
Hallo,
De problemen met uw remsysteem kunnen ook iets anders zijn. Ik dacht meer aan ontluchten van heel uw systeem. Het feit dat je eenmaal goed kunt remmen en dan daarna niet meer en dat je pedaal niet goed naar boven komt... Ik denk gewoon dat er lucht op zit. En met luchtbellen in uw remsysteem kun je wel zulke problemen voorkrijgen.
De problemen met uw remsysteem kunnen ook iets anders zijn. Ik dacht meer aan ontluchten van heel uw systeem. Het feit dat je eenmaal goed kunt remmen en dan daarna niet meer en dat je pedaal niet goed naar boven komt... Ik denk gewoon dat er lucht op zit. En met luchtbellen in uw remsysteem kun je wel zulke problemen voorkrijgen.