dodge uit begie
als wij onder belgen een auto kopen,blijft de nr plaat wel bij de eigenaar.
papieren:gelijkvormings attest,en de inschrijving(roze formulier).normaal moet de verkoper ook naar de keuring gaan,maar als dat moet voor export naar nederland,dat weet ik niet.
het is wel interresant om het laatste keuring papier mee te nemen.
neem zeker het keurings attest van de lpg mee,die is europees!op mijn dodge zit een duitse lpg keuring.
papieren:gelijkvormings attest,en de inschrijving(roze formulier).normaal moet de verkoper ook naar de keuring gaan,maar als dat moet voor export naar nederland,dat weet ik niet.
het is wel interresant om het laatste keuring papier mee te nemen.
neem zeker het keurings attest van de lpg mee,die is europees!op mijn dodge zit een duitse lpg keuring.
Ik haal hem met een autoambulance.
Volgens de verkoper staat op het rose papier (kentekenbewijs )LPG
Ik heb de RDW gebeld.Ze zeiden dat als het op het kenteken stond dit genoeg was.
En er is een keuringsrapport van de LPGinstallatie bij.
En een rapport over de verhogingsset.
Apk kan gewoon bij je eigen garage geregeld worden
Wat ik me nu nog afvraag is:word hij dan nu helemaal niet meer gekeurd door de RDW?
Waar zit dat addertje,ik lees namelijk veel negatieve verhalen over hun.Hoe heb jij dat ervaren Gudo?
Patrick
Volgens de verkoper staat op het rose papier (kentekenbewijs )LPG
Ik heb de RDW gebeld.Ze zeiden dat als het op het kenteken stond dit genoeg was.
En er is een keuringsrapport van de LPGinstallatie bij.
En een rapport over de verhogingsset.
Apk kan gewoon bij je eigen garage geregeld worden
Wat ik me nu nog afvraag is:word hij dan nu helemaal niet meer gekeurd door de RDW?
Waar zit dat addertje,ik lees namelijk veel negatieve verhalen over hun.Hoe heb jij dat ervaren Gudo?
Patrick
bij mijn 1e auto moes hij daar gelijk apk gekeur worde zijde ze omdat het een bedrijfs wagen is
dus dan moete hen keuren
met mijn 2e ben ik er heen gegaan aleen late in voere koste was ± 100 euro
en dan meten ze de lengte en breten op
en kontorlere chasie nummer
wort je kenteken bewijs op gestuurt ongeveer 5 werkdag
dan kun je plate laten make
en late apk keuren
als ik je een tip mag geven
ik heb bij de 2e auto aan de achter zijnde een steuntje gemaakt
met 2 kenteke lampjes waar een amerikaas steuntje persies tussen past
dan heb je miss geluk dat ze 18.1 plate toestaan
(die kleine amerikaanse platen)
bij mij lukt dat wel
suc6 er mee
dus dan moete hen keuren
met mijn 2e ben ik er heen gegaan aleen late in voere koste was ± 100 euro
en dan meten ze de lengte en breten op
en kontorlere chasie nummer
wort je kenteken bewijs op gestuurt ongeveer 5 werkdag
dan kun je plate laten make
en late apk keuren
als ik je een tip mag geven
ik heb bij de 2e auto aan de achter zijnde een steuntje gemaakt
met 2 kenteke lampjes waar een amerikaas steuntje persies tussen past
dan heb je miss geluk dat ze 18.1 plate toestaan
(die kleine amerikaanse platen)
bij mij lukt dat wel
suc6 er mee
Ik ben vandaag naar de RDW geweest.Na 2 uur wachten aan de beurt!IHet brandstoftype (gas)werd zonder verder contole qua papieren of installatie overgenomen van het kenteken(B).
Verder de wielbasis en breedte opgenomen OK
De maat van de hoogte v/d achterbumper was te hoog,maar gelukkig valt dat onder de apk eisen dus hierop kon hij niet worden afgekeurd :p
gewogen 2680kg
Trekhaak
Op het inschrijvingsbewijs (het witte papier uit Belgie) staat Max toegelaten massa van de sleep 5300kg - max. toegelaten massa 3490kg =1810kg
En dit is het gewicht wat ik mag trekken met de trekhaak!Dit word dus ook klakkeloos overgenomen
En ondanks al mijn papieren/tekeningen en tips die ik had gekregen van bv Kurt en anderen was hij onwurmbaar.Ik moest maar blij wezen met deze uitslag want bij deze verhoging (25 cm) was het totaal onverantwoord om er een aanhanger achter te hangen qua extra krachten die op het frame komen te staan,de papieren die ik heb slaan op een standaard model zeiden ze. :(
En als klapper kwam het afkeurpunt.Het achterraam moet om fiscale redenen(bedrijfswagen)gesloten zijn.
Ik heb dus een schuifraam,als ik daar vanmiddag even een ander in zette dan kon ik terugkomen om hem alsnog goed gekeurd krijgen.(die heb ik ook zo ff op de plank liggen zeker )
Hij schrijft als afkeur op schuifraam verwijderen,vastzetten of 1 raam monteren.
Ik rook mijn kans,ik vroeg hem als ik het schuifraam vastzet en er een ruit achter monteer dan is het goed?
Hij gaf aan dat het dan zo vast moet zitten dat het er absoluut niet uit kan.
Inmiddels was het 1300 uur en ik naar huis om er een plexiglas raampje er in te kitten met zwarte afdichtkit(raamkit is te sterk) 2 extra lijstjes aan de zijkant geplaatst met popnagels auw auw.schuifraampjes ook vastgepopt auw auw.
En om 1445 uur was ik weer terug.dezelfde keurmeester opgezocht en hem het resultaat laten zien.hij was na wat gezeur over het verwijderen van het sluitinkje en lipjes tevreden over het resultaat.
Hem nog gevraagd om kleine 18.2 platen want ik had een plek links op de laadbak waar ook het belgiese nummer had gezeten met kentekenplaatverl.
Maar het mocht niet baten deze werden alleen afgegeven als hij in de nis in de bumper had gekund.pffffff
Hij gaf wel aan dat ik zo blauwe kenteken platen kon laten maken want het is een auto van voor 1978. Dit aan de balie nog nagevraagd en ze zei dat dit straks op het kenteken staat dus dan zo gemaakt kan worden ???
Al met al was het me het dagje wel.ff wachten nog en dan de APK maar daar heb meer vertrouwen in.word vervolgd :D
Patrick
Verder de wielbasis en breedte opgenomen OK
De maat van de hoogte v/d achterbumper was te hoog,maar gelukkig valt dat onder de apk eisen dus hierop kon hij niet worden afgekeurd :p
gewogen 2680kg
Trekhaak
Op het inschrijvingsbewijs (het witte papier uit Belgie) staat Max toegelaten massa van de sleep 5300kg - max. toegelaten massa 3490kg =1810kg
En dit is het gewicht wat ik mag trekken met de trekhaak!Dit word dus ook klakkeloos overgenomen
En ondanks al mijn papieren/tekeningen en tips die ik had gekregen van bv Kurt en anderen was hij onwurmbaar.Ik moest maar blij wezen met deze uitslag want bij deze verhoging (25 cm) was het totaal onverantwoord om er een aanhanger achter te hangen qua extra krachten die op het frame komen te staan,de papieren die ik heb slaan op een standaard model zeiden ze. :(
En als klapper kwam het afkeurpunt.Het achterraam moet om fiscale redenen(bedrijfswagen)gesloten zijn.
Ik heb dus een schuifraam,als ik daar vanmiddag even een ander in zette dan kon ik terugkomen om hem alsnog goed gekeurd krijgen.(die heb ik ook zo ff op de plank liggen zeker )
Hij schrijft als afkeur op schuifraam verwijderen,vastzetten of 1 raam monteren.
Ik rook mijn kans,ik vroeg hem als ik het schuifraam vastzet en er een ruit achter monteer dan is het goed?
Hij gaf aan dat het dan zo vast moet zitten dat het er absoluut niet uit kan.
Inmiddels was het 1300 uur en ik naar huis om er een plexiglas raampje er in te kitten met zwarte afdichtkit(raamkit is te sterk) 2 extra lijstjes aan de zijkant geplaatst met popnagels auw auw.schuifraampjes ook vastgepopt auw auw.
En om 1445 uur was ik weer terug.dezelfde keurmeester opgezocht en hem het resultaat laten zien.hij was na wat gezeur over het verwijderen van het sluitinkje en lipjes tevreden over het resultaat.
Hem nog gevraagd om kleine 18.2 platen want ik had een plek links op de laadbak waar ook het belgiese nummer had gezeten met kentekenplaatverl.
Maar het mocht niet baten deze werden alleen afgegeven als hij in de nis in de bumper had gekund.pffffff
Hij gaf wel aan dat ik zo blauwe kenteken platen kon laten maken want het is een auto van voor 1978. Dit aan de balie nog nagevraagd en ze zei dat dit straks op het kenteken staat dus dan zo gemaakt kan worden ???
Al met al was het me het dagje wel.ff wachten nog en dan de APK maar daar heb meer vertrouwen in.word vervolgd :D
Patrick