vraaaaaaagje
hoi allemaal... Even een vraagje.....
Afgelopen november is de Dodge apk gekeurd.....
helaas zijn de heren monteurs vergeten te vermelden dat mijn remmen er nog net door konden, maar dat ze wel aan vervanging toe waren. Metals resultaat dat ik deze week dus mooi het ijzer op ijzer voelde... nog net geen rondvliegende vonken. Nu dus EN de remblokken op EN de remschijf naar de klote..... die dingen ook niet echt goedkoop... Dit gaat een HEEEEEL duur grapje worden. terwijl ik dus klaar had kunnen zijn met een paar remblokken....
Een 2e iets: De pitman arm moest vervangen worden voor de APK, deze is dus vervangen maar was niet goed vastgezet.. Als ie los was gegaan kon ik draaien aan het stuur wat ik wou, maar de wielen gaan dan wel een eigen leven leiden..
Mijn vraag,,
Kan ik ergens een serieuze klacht indienen? |Dit was echt gevaarlijk.
ik hoor het wel :-)
groetjessss
Jordy
Afgelopen november is de Dodge apk gekeurd.....
helaas zijn de heren monteurs vergeten te vermelden dat mijn remmen er nog net door konden, maar dat ze wel aan vervanging toe waren. Metals resultaat dat ik deze week dus mooi het ijzer op ijzer voelde... nog net geen rondvliegende vonken. Nu dus EN de remblokken op EN de remschijf naar de klote..... die dingen ook niet echt goedkoop... Dit gaat een HEEEEEL duur grapje worden. terwijl ik dus klaar had kunnen zijn met een paar remblokken....
Een 2e iets: De pitman arm moest vervangen worden voor de APK, deze is dus vervangen maar was niet goed vastgezet.. Als ie los was gegaan kon ik draaien aan het stuur wat ik wou, maar de wielen gaan dan wel een eigen leven leiden..
Mijn vraag,,
Kan ik ergens een serieuze klacht indienen? |Dit was echt gevaarlijk.
ik hoor het wel :-)
groetjessss
Jordy
it's a crazy feeling we can't control, the sound of freedom called Rock&Roll!
-
- Site Admin
- Berichten: 564
- Lid geworden op: 07 nov 2001 23:19
- Locatie: Daarlerveen (Ov)
- Contacteer:
Nee, lijkt mij niet, je bent zelf verantwoordelijk voor de technische staat van je wagen, tenzij je hem volledig in onderhoud geeft bij een garagebedrijf.
Je had dit natuurlijk zelf ook kunnen zien lijkt mij, tijdig vervangen doe je in ieder geval voor de veiligheid, en niet zozeer om de kosten toch?
Je had dit natuurlijk zelf ook kunnen zien lijkt mij, tijdig vervangen doe je in ieder geval voor de veiligheid, en niet zozeer om de kosten toch?
'77 W200 Standard / 318ci V8 / 2-bbl
'85 B250 VAN 360ci V8 / 4bbl Quadrajet
'85 D350 Crewcab Longbed 3" Body Lift / 360ci V8 / 4-bbl Quadrajet
'85 B250 VAN 360ci V8 / 4bbl Quadrajet
'85 D350 Crewcab Longbed 3" Body Lift / 360ci V8 / 4-bbl Quadrajet
hoi Ton....
Ik heb (HAD) 'm in onderhoud bij die garage..... Als de pitmanarm vervangen moet worden voor de APK, mag ik er toch vanuit gaan dat een vakman dat goed doet? Ik hoef toch niet alles te checken..
Ik ben geen monteur, heb er ook weinig verstand van, ik ben ook helemaal geen sleutel persoon...... Dus ik vertrouw op de vakmensen...
Dat de remmen vervangen moeten worden vind ik geen probleem.... maar ik was een stukje blijer geweest als ik alleen de remblokken hoefde te vervangen. En vroeg me gewoon af of ze dat moeten melden.. Omdat ik bij andere APK keuringen van mijn andere auto wel geregeld aantekeningen erop had staan. Bijvoorbeeld de remmen bijna op, banden kan nog net, maar wel eerdaags vervangen etc etc...
Tijdig vervangen is inderdaad het beste... Maar zoals ik al zei, ik had het niet door. Alles remde prima. totdat ik het ijzer voelde.
maargoed.
Hij staat nu gewoon bij een amerikaan specialist (Die er ook niet echt over te spreken was, volges hem zijn ze het wel verplicht om te melden )
Prettig weekend.
Jordy
Ik heb (HAD) 'm in onderhoud bij die garage..... Als de pitmanarm vervangen moet worden voor de APK, mag ik er toch vanuit gaan dat een vakman dat goed doet? Ik hoef toch niet alles te checken..
Ik ben geen monteur, heb er ook weinig verstand van, ik ben ook helemaal geen sleutel persoon...... Dus ik vertrouw op de vakmensen...
Dat de remmen vervangen moeten worden vind ik geen probleem.... maar ik was een stukje blijer geweest als ik alleen de remblokken hoefde te vervangen. En vroeg me gewoon af of ze dat moeten melden.. Omdat ik bij andere APK keuringen van mijn andere auto wel geregeld aantekeningen erop had staan. Bijvoorbeeld de remmen bijna op, banden kan nog net, maar wel eerdaags vervangen etc etc...
Tijdig vervangen is inderdaad het beste... Maar zoals ik al zei, ik had het niet door. Alles remde prima. totdat ik het ijzer voelde.
maargoed.
Hij staat nu gewoon bij een amerikaan specialist (Die er ook niet echt over te spreken was, volges hem zijn ze het wel verplicht om te melden )
Prettig weekend.
Jordy
it's a crazy feeling we can't control, the sound of freedom called Rock&Roll!
Dat zijn zeker, Het is niet alleen voor jou, maar ook voor de arme ziel waaraan jij jou rotte bakje probeert te verkopen nadat de APK keurharries je hebben vertelt wat er allemaal mis is. Als dit keurig op het keuringsformulier staat dan kun je de toekomstige eigenaar ook niet bezeiken.
Voorbeeld: Van mij daily driver was de linker schokbreker voor aan vervanging toe, dit werd op het formulier gezet als 'advies'. Diegene die hem misschien overkoopt, weet dit dus. Je kan er dan niet onderuit om het ding te vervangen.
Maar of je een 'zaak' hebt als ze dit niet doen weet ik niet.
Succes Ermee
Groeten Kars
Voorbeeld: Van mij daily driver was de linker schokbreker voor aan vervanging toe, dit werd op het formulier gezet als 'advies'. Diegene die hem misschien overkoopt, weet dit dus. Je kan er dan niet onderuit om het ding te vervangen.
Maar of je een 'zaak' hebt als ze dit niet doen weet ik niet.
Succes Ermee
Groeten Kars
-
- Site Admin
- Berichten: 564
- Lid geworden op: 07 nov 2001 23:19
- Locatie: Daarlerveen (Ov)
- Contacteer:
Tja zoals ik al zei, als je hem in onderhoud hebt gehad dan hadden ze dit zeker moeten melden
En Kars, je hebt wel gelijk dat ze eventuele gebreken welke in de nabije toekomst kunnen gaan voorkomen (als het al te zien is) op de APK keurrapport moeten zetten.
Wellicht kun je de FOCWA eens om advies vragen of je hier iets mee kunt.
www.focwa.nl
En Kars, je hebt wel gelijk dat ze eventuele gebreken welke in de nabije toekomst kunnen gaan voorkomen (als het al te zien is) op de APK keurrapport moeten zetten.
Wellicht kun je de FOCWA eens om advies vragen of je hier iets mee kunt.
www.focwa.nl
'77 W200 Standard / 318ci V8 / 2-bbl
'85 B250 VAN 360ci V8 / 4bbl Quadrajet
'85 D350 Crewcab Longbed 3" Body Lift / 360ci V8 / 4-bbl Quadrajet
'85 B250 VAN 360ci V8 / 4bbl Quadrajet
'85 D350 Crewcab Longbed 3" Body Lift / 360ci V8 / 4-bbl Quadrajet
-
- Berichten: 13
- Lid geworden op: 24 jun 2002 21:47
heeey Jouri...
Nee, dit was bij de garage in Enschede. Reinbergen....
Hij staat nu bij Auto Mulder in hengelo.
Heb ik verder geen ervaring mee, maar goede ervaringen van gehoord van Steve en Frank (Beiden Buick Rivera)
tot snel!
Hoe was het tractor pulling?
Jordy
Nee, dit was bij de garage in Enschede. Reinbergen....
Hij staat nu bij Auto Mulder in hengelo.
Heb ik verder geen ervaring mee, maar goede ervaringen van gehoord van Steve en Frank (Beiden Buick Rivera)
tot snel!
Hoe was het tractor pulling?
Jordy
it's a crazy feeling we can't control, the sound of freedom called Rock&Roll!
Hallo,
Ik heb even met een apk keurmeester staan praten over dit voorval.
Over de remmen.. Die worden getest op een testbank of tijdens een rit. De handrem wordt ook op deze wijze getest.
Men kijkt hierbij alleen naar de werking ervan en of er geen zichtbare schade is.
Het kan dus gebeuren dat de auto goed remt en goedgekeurd wordt en en aantal kilometers later de remmen versleten zijn.
De APK keuring is eigenlijk maar een momentopname over de ''staat'' van de auto op dat moment.
Ik vind het daarom wel grappig dat heel veel mensen denken dat als een auto APK gekeurd is, het een goede auto is.
Voorbeeld: De auto is gister gekeurd. Morgen rij je tegen een stoeprandje waardoor er een stuurkogel beschadigd raakt. Je hebt dit niet meteen door en de kans op afbreken neemt toe. (de auto is voor veel mensen goed want hij is pas gekeurd).
Nogmaals, de APK keuring is een momentopname en door regelmatig onderhoud (wat vaak vergeten wordt, terwijl het japannertje van het meisje wel elke keer naar de garage gaat voor een beurt) worden dit soort problemen voorkomen.
Breng de auto regelmatig naar een garage of onderhoud (als je er verstand van hebt) zelf de auto.
Is het nou zo dat de APK keuring in combinatie was met een grote onderhoudsbeurt bij de garage , dan zou je die garage aansprakelijk kunnen stellen voor het onjuist uitvoeren van het onderhoud.
Is het een Bovag garage dan kan je dit via hun doen. Is het geen Bovag garage dan moet je het met de garagehouder zien op te lossen.
Wat betreft die pitman arm,
Hetzelfde liedje. Alleen er is hier geen schade ontstaan dus is het moeilijk om iets ''vergoed'' te krijgen.
Je kan wel een klacht neerleggen bij de bovag of garagehouder.
Succes ermee,
Groetjes Ed
Edited By ed on 1077453777
Ik heb even met een apk keurmeester staan praten over dit voorval.
Over de remmen.. Die worden getest op een testbank of tijdens een rit. De handrem wordt ook op deze wijze getest.
Men kijkt hierbij alleen naar de werking ervan en of er geen zichtbare schade is.
Het kan dus gebeuren dat de auto goed remt en goedgekeurd wordt en en aantal kilometers later de remmen versleten zijn.
De APK keuring is eigenlijk maar een momentopname over de ''staat'' van de auto op dat moment.
Ik vind het daarom wel grappig dat heel veel mensen denken dat als een auto APK gekeurd is, het een goede auto is.
Voorbeeld: De auto is gister gekeurd. Morgen rij je tegen een stoeprandje waardoor er een stuurkogel beschadigd raakt. Je hebt dit niet meteen door en de kans op afbreken neemt toe. (de auto is voor veel mensen goed want hij is pas gekeurd).
Nogmaals, de APK keuring is een momentopname en door regelmatig onderhoud (wat vaak vergeten wordt, terwijl het japannertje van het meisje wel elke keer naar de garage gaat voor een beurt) worden dit soort problemen voorkomen.
Breng de auto regelmatig naar een garage of onderhoud (als je er verstand van hebt) zelf de auto.
Is het nou zo dat de APK keuring in combinatie was met een grote onderhoudsbeurt bij de garage , dan zou je die garage aansprakelijk kunnen stellen voor het onjuist uitvoeren van het onderhoud.
Is het een Bovag garage dan kan je dit via hun doen. Is het geen Bovag garage dan moet je het met de garagehouder zien op te lossen.
Wat betreft die pitman arm,
Hetzelfde liedje. Alleen er is hier geen schade ontstaan dus is het moeilijk om iets ''vergoed'' te krijgen.
Je kan wel een klacht neerleggen bij de bovag of garagehouder.
Succes ermee,
Groetjes Ed
Edited By ed on 1077453777
- Bijlagen
-
- pickupclr_e0.gif (4.68 KiB) 2991 keer bekeken