Pagina 1 van 1

Geplaatst: 10 nov 2009 18:43
door nico flik
ik had een vraag ik heb een poosje geleden een setje ophoogblokken gekocht voor tussen de as en de bladveren.
ik heb 4 ophoogblokken 2 wiggen voor de voorkant een schokdemper verhoging voor de achterkant, voor de voorkant maak ik zelf en de langere veerstroppen.
ben ik buiten dit nog meer nodig voor de stuurstang en aandrijfassen en dergelijke.
de blokken zijn 10 cm hoog.

gr nico

Geplaatst: 10 nov 2009 19:59
door 76 w200
hoi
volgens mij zijn blokken aan de voorkant niet echt alles,

zijn de blokken voor de achterkant ook onder een hoek ???

en hoe ga je de veerstroppen maken ?
gr ed

Geplaatst: 11 nov 2009 06:01
door Bommel
Ik zou ook geen blokken aan de voorzijde nemen.

Geplaatst: 11 nov 2009 16:53
door nico flik
hoe zou ik dit dan beter kunnen doen aan de voorkant.

en de veerstroppen laat ik maken door een bedrijf dus wel van verend staal

achterste blokken staan niet schuin

Geplaatst: 11 nov 2009 19:11
door Gerhart
Aan de voorkant moet je gewoon sterker gebogen veren gebruiken. Je kunt allerlei kits kopen of en setje laten maken bij een verenboer.

Geplaatst: 11 nov 2009 20:22
door 76 w200
hoi
ik heb een kit van rancho
voor nieuwe bladveren + spie en achter blokken ( ook onder een hoek )
en rondom nieuwe schokbrekers
en nieuwe veer stroppen

ik zou voor echt geen blokken doen ( maar dat is mijn mening )

mvg ed

Geplaatst: 02 dec 2009 16:38
door brain dodge w200
hoeveel graden is die hoek van die blok achter dan??(moet dat ,kan hij niet gewoon recht zijn)

ik was vanplan om hem aleen achter te verhogen
dat hij achter iets hoger is als voor zegmaar aleen de stuurstang moet dan wel iets een knik maken (dag zelf aan zoon knik kopeling zegmaar

mvg brain

Geplaatst: 02 dec 2009 17:58
door Gerhart
Blok achter mag gewoon vlak zijn. De schuine kant wordt er aan gemaakt om de as iets omhoog te kantelen. Dit om het kruisje iets dichter bij de tussenbak te brengen, zodat je niet direct een langere tussenas nodig hebt.
Als je tussenas lang genoeg is, is een vlak blok beter dan een schuin blok. Met een recht blok blijven je kruisjes netjes parallel zitten; net zoals vanuit de fabriek.