ik had een vraag ik heb een poosje geleden een setje ophoogblokken gekocht voor tussen de as en de bladveren.
ik heb 4 ophoogblokken 2 wiggen voor de voorkant een schokdemper verhoging voor de achterkant, voor de voorkant maak ik zelf en de langere veerstroppen.
ben ik buiten dit nog meer nodig voor de stuurstang en aandrijfassen en dergelijke.
de blokken zijn 10 cm hoog.
hoi
ik heb een kit van rancho
voor nieuwe bladveren + spie en achter blokken ( ook onder een hoek )
en rondom nieuwe schokbrekers
en nieuwe veer stroppen
ik zou voor echt geen blokken doen ( maar dat is mijn mening )
hoeveel graden is die hoek van die blok achter dan??(moet dat ,kan hij niet gewoon recht zijn)
ik was vanplan om hem aleen achter te verhogen
dat hij achter iets hoger is als voor zegmaar aleen de stuurstang moet dan wel iets een knik maken (dag zelf aan zoon knik kopeling zegmaar
Blok achter mag gewoon vlak zijn. De schuine kant wordt er aan gemaakt om de as iets omhoog te kantelen. Dit om het kruisje iets dichter bij de tussenbak te brengen, zodat je niet direct een langere tussenas nodig hebt.
Als je tussenas lang genoeg is, is een vlak blok beter dan een schuin blok. Met een recht blok blijven je kruisjes netjes parallel zitten; net zoals vanuit de fabriek.