Geplaatst: 14 nov 2002 22:40
Ik heb met behulp van de inbouwbeschrijving van Tonnie stuurbekrachtiging ingebouwd (Tonnie: bedankt!) en alles werkt. Ik blijf wel met 2 vragen zitten:
1) Het stuur staat nu op z'n kop. Na bevestiging van de koppeling (ragjoint) op het nieuwe stuurhuis kon de stuurstang maar op 1 manier gemonteerd worden (de ragjoint heeft een dunne en een dikke bout en de stuurstang een klein en een groot gat), namelijk in die stand dat het stuur precies op z'n kop staat. Het stuur kan precies evenveel omwentelingen naar links als naar rechts, dus een probleem is het niet. Maar wat doe ik hier verkeerd?
2) Het nieuwe stuurhuis zit iets verder van het chassis dan het oude. Hierdoor zit de stuurstang bij de doorvoer niet meer in het midden, maar loopt aan tegen de rand van het gat (zie foto). Weliswaar tegen een stuk rubber, maar akelig dicht tegen het metaal. Een soort low-budget stuurdemper dus eigenlijk ??? . Is dit normaal? Moet ik de doorvoer ruimer maken? Of heb ik (ook hier) iets verkeerd gedaan?
Bedankt alvast voor jullie commentaar!
N.B. Tonnie: Ik heb van het hele inbouwproces foto's gemaakt, dus misschien kunnen we voor belangstellenden (maar ja, wie heeft er nog geen stuurbekrachtiging :) ) jouw inbouwbeschrijving met mijn foto's combineren.
Edited By Hans_Renkema on Nov. 14 2002 at 21:41
1) Het stuur staat nu op z'n kop. Na bevestiging van de koppeling (ragjoint) op het nieuwe stuurhuis kon de stuurstang maar op 1 manier gemonteerd worden (de ragjoint heeft een dunne en een dikke bout en de stuurstang een klein en een groot gat), namelijk in die stand dat het stuur precies op z'n kop staat. Het stuur kan precies evenveel omwentelingen naar links als naar rechts, dus een probleem is het niet. Maar wat doe ik hier verkeerd?
2) Het nieuwe stuurhuis zit iets verder van het chassis dan het oude. Hierdoor zit de stuurstang bij de doorvoer niet meer in het midden, maar loopt aan tegen de rand van het gat (zie foto). Weliswaar tegen een stuk rubber, maar akelig dicht tegen het metaal. Een soort low-budget stuurdemper dus eigenlijk ??? . Is dit normaal? Moet ik de doorvoer ruimer maken? Of heb ik (ook hier) iets verkeerd gedaan?
Bedankt alvast voor jullie commentaar!
N.B. Tonnie: Ik heb van het hele inbouwproces foto's gemaakt, dus misschien kunnen we voor belangstellenden (maar ja, wie heeft er nog geen stuurbekrachtiging :) ) jouw inbouwbeschrijving met mijn foto's combineren.
Edited By Hans_Renkema on Nov. 14 2002 at 21:41