Ik heb met behulp van de inbouwbeschrijving van Tonnie stuurbekrachtiging ingebouwd (Tonnie: bedankt!) en alles werkt. Ik blijf wel met 2 vragen zitten:
1) Het stuur staat nu op z'n kop. Na bevestiging van de koppeling (ragjoint) op het nieuwe stuurhuis kon de stuurstang maar op 1 manier gemonteerd worden (de ragjoint heeft een dunne en een dikke bout en de stuurstang een klein en een groot gat), namelijk in die stand dat het stuur precies op z'n kop staat. Het stuur kan precies evenveel omwentelingen naar links als naar rechts, dus een probleem is het niet. Maar wat doe ik hier verkeerd?
2) Het nieuwe stuurhuis zit iets verder van het chassis dan het oude. Hierdoor zit de stuurstang bij de doorvoer niet meer in het midden, maar loopt aan tegen de rand van het gat (zie foto). Weliswaar tegen een stuk rubber, maar akelig dicht tegen het metaal. Een soort low-budget stuurdemper dus eigenlijk ??? . Is dit normaal? Moet ik de doorvoer ruimer maken? Of heb ik (ook hier) iets verkeerd gedaan?
Bedankt alvast voor jullie commentaar!
N.B. Tonnie: Ik heb van het hele inbouwproces foto's gemaakt, dus misschien kunnen we voor belangstellenden (maar ja, wie heeft er nog geen stuurbekrachtiging :) ) jouw inbouwbeschrijving met mijn foto's combineren.
Edited By Hans_Renkema on Nov. 14 2002 at 21:41
Stuurbekrachtiging ingebouwd: vragen - Stuur op z'n kop / Stuurstang loopt aan
-
- Berichten: 26
- Lid geworden op: 16 mei 2001 00:33
- Locatie: Enschede
- Bijlagen
-
- Stuurstang.JPG
- (0 Bytes) 642 keer gedownload
Hoi Hans,
Ik heb precies hetzelfde..
Bij mij zit ook de stuurstang iets meer richting het chassis, dit heeft echter tot nu toe geen problemen opgeleverd.
Als het stuur inderdaad beide kanten op evenveel slagen maakt, is er geen probleem. Gewoon je stuur even loshalen, 180 graden draaien en weer vastzetten.
Ik heb precies hetzelfde..
Bij mij zit ook de stuurstang iets meer richting het chassis, dit heeft echter tot nu toe geen problemen opgeleverd.
Als het stuur inderdaad beide kanten op evenveel slagen maakt, is er geen probleem. Gewoon je stuur even loshalen, 180 graden draaien en weer vastzetten.
-
- Site Admin
- Berichten: 564
- Lid geworden op: 07 nov 2001 23:19
- Locatie: Daarlerveen (Ov)
- Contacteer:
Helemaal juist, even je stuur eraf, en er weer juist opzetten.
Dat van die foto's combineren tot een nieuw artikeltje lijkt me een prima idee hans!
Ik wil het wel uitwerken verder, heb je nog aanvullende informatie of dingen die je miste bij mijn beschrijving?
Mail me even op
tonnie.wittenaar@dtbweb.nl
Dat van die foto's combineren tot een nieuw artikeltje lijkt me een prima idee hans!
Ik wil het wel uitwerken verder, heb je nog aanvullende informatie of dingen die je miste bij mijn beschrijving?
Mail me even op
tonnie.wittenaar@dtbweb.nl
'77 W200 Standard / 318ci V8 / 2-bbl
'85 B250 VAN 360ci V8 / 4bbl Quadrajet
'85 D350 Crewcab Longbed 3" Body Lift / 360ci V8 / 4-bbl Quadrajet
'85 B250 VAN 360ci V8 / 4bbl Quadrajet
'85 D350 Crewcab Longbed 3" Body Lift / 360ci V8 / 4-bbl Quadrajet
-
- Berichten: 26
- Lid geworden op: 16 mei 2001 00:33
- Locatie: Enschede