Op mijn stuurhuis staat het volgende: voorop op ronde deksel 5686815 boven op 1133 en aan de zijkant grote 4 en een soort grote S. Wie weet waar dit vanaf komt? Ik denk zelf dodge en dat ze pitmanarm hebben doorgeslepen en 1 helft180 graden hebben gedraaid en toen weer gelast om alles passend te maken voor draglink van chevy. Dit alles wil ik dus weer veranderen naar orgineel
Die grote S zal waarschijnlijk van SAGINAW zijn het merk stuurhuis.
zegt op zich weinig natuurlijk want Dodge en Chevy hebben beide Saginaw stuurhuisjes.
the groeten
Luc
Edited By lucadee on 1199294436
LIEVER HOOG WATER DAN HOGE BLOEDDRUK
1977 DODGE W200 318 cui edelbr.streetmaster 2,holley 650,purple cam,flowtech headers.
1968 DODGE CHARGER 451 cui stroker,edelbr.torker2 ,holley 750,purple cam
Stuurhuis is toch echt van Saginaw, en deze zijn (in verschillende uitvoeringen) gebruikt door zowel Chevrolet als Dodge. Chevrolet pas dus ook, zelfs met de originele chevy pitman arm (dus niet gedraaid en gelast !!)en draglink, alleen moet je een paar andere dingen aanpassen zoals je stuurstang en je pompsteunen. Arjan (biestieboy) weet er alles van. Stuur hem anders eens een PM of bel 'm op. Nummer staat ook wel ergens op de site.
De assen zijn van Spicer (Dana).
De foto’s die je laat zien zijn inderdaad van een Saginaw bij mij weten is de serie die onder de W200 hoort te zitten de 708.
Een hele bekende is de 710 serie die vind je onder Dodge(Chrysler), Ford, Toyota , Chevrolet(GM)
Dit laatste is niet zo verwonderlijk daar de fabriek toen het nog Saginaw was van GM was!
Het lange nummer op de ronde deksel is niet van belang, het zou moeten gaan om een ingeslagen nummer en mee gegoten en er dus opliggend nummer allebei in de buurt van die S die je gezien hebt.
Dan zou ik op kunnen zoeken wat je nu daadwerkelijk hebt, en dus of het er bij wordt.
Alhoewel ik het belangrijker vind dat het werkt en er niet aan gelast is!
Want als je het origineel wil maken en het is toevallig de 708 (dat weet ik niet zeker) dan is dat niet zo’n beste.(heel week, en veel last van seals die er uit gaan voor dat laatste zijn er goede revisie setjes maar dat eerste blijf je houden)
Heb net nog effe gekeken en zie wel wat staan maar kom er niet echt uit wat er staat of het nou 703,785,735 ik kan het niet goed lezen.Wel vond ik nog een ingeslagen nummer 7802644.Maar ik begrijp dat het dus wel een chevy huis kan zijn? Ik vind dat de draglink erg schuin naar achter loopt en mijn stuuruitslag naar rechts is minimaal en dan is het net of er van alles wringt bij huis en word de auto als het ware opgetild aan bestuurders kant
Aan het nummer 7802644 kan ik zien in mijn lijsten dat hij gebruikt werd voor onder andere chevrolet van 1969 tot 1976 4WD blazer, pick-up k en v serie en suburben maar niet door dodge.
Die gebruikte op dat moment op onze trucs dezelfde als chevrolet op zijn 2WD gebruikte!!!
Als ik jouw was zocht ik iemand op via deze club(een naam werd al genoemd) die weet wat je nodig hebt om die je hebt te behouden maar dan zonder gelaste componenten ik weet dat het kan en gebeurt.(lassen mag ook eigenlijks niet bij mijn weten)
Met ‘deze’ club bedoel ik DTB dit forum dus, hoe een PM versturen weet ik helaas ook nog niet
Ik heb inmiddels je foto’s verglekken met die van mij het volgende valt mij daar bij op:
Je pitman arm is gelast dit is soms voor 180 graden draaien vaak voor inkorten/verlengen.
Je ouden drag link was recht haaks, omdat je bij dit stuurhuis een recht rechte nodig had hebben ze een tie rod gebruikt lijkt het wel.
Ik heb het zelfde stuurhuis als jij alleen bij mij zit er nog een montage plaat tussen aan mijn pitman arm is niet gelast en ziet er ook heel anders uit als bij jouw en mijn drag link is uit één stuk een duidelijk nieuw.
Echter ik heb dit er niet zelf onder gezet, maar je ziet het is zonder te rommelen mogelijk en hij is beter als de originele.
Nu is het zaak dat je iemand vind die dit wel zelf gedaan heeft, zodoende zou je aan de drie bestel nummers kunnen komen om het te veranderen.
Ik heb even een paar foto’s gemaakt let op deze auto rijdt (nog) op standaard wielen en is niet verhoogt.
Als je wil zien hoe het origineel zit moet je even bij één van je vorige vragen kijken over je stuurhuis daar staat een foto van een bekrachtig stuurhuis op een L plaat.
Bij mij zie je de montage plaat zitten waardoor hij iets schuin tegen het frame komt de foto’s spreken voor de rest voor zich.
Ik hoop dat je er wat aan hebt?
En ik weet niet of het ZO moet maar het werk perfect, en het ziet (en is) er zeer degelijk uit.
En Bastian staan er ook nummers en merk tekens op die stuurhuizen?