Pagina 1 van 1

Geplaatst: 29 mar 2009 19:45
door smoky joe
Hallo

Word een beetje moe van mijn stuurinrichting :(

Afbeelding (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>

Afbeelding (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>

Foto 1 en 2 mijn huidige link en banaan

Afbeelding (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>

Deze banaan heb ik laatst gekocht bij Roadrunner,en is een stuk hoger dan mijn huidige (zie foto) en origineel Dodge heb ik me laten vertellen

Afbeelding (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>

Alleen is het conische gat kleiner en moet de stuurkogel nu aan de onderkant monteren, dus weer hoogte verlies.

Dan komt nog mijn pitmanarm die keurig is gelast door de vorige eigenaar

Afbeelding (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>

Deze is van een chevrolet en is dus volgens mij ook weer omgekeerd en weer gelast.

Wie heeft hier een oplossing voor of nog het een en ander liggen zodat ik het eindelijk maar toch goed kan monteren zonder die gelaste onderdelen.

Het te kleine conische gat kan ik op mijn werk wel op maat frezen.

Heb al keringen voor stuurhuis van Arjan die moeten er ook nog effe in, maar ik zat al te denken om een compleet setje bij hem te kopen dan heb ik alles in een keer goed.

Kloas

Geplaatst: 30 mar 2009 06:53
door Tonnie Wittenaar
Als het conische gat kleiner is heb je dan niet de mogelijkheid om dit gat van bovenaf naar beneden conisch te maken of is de grootste diameter (nu onder dus) al groter dan de kleinste diameter die je nodig hebt?

Beetje cryptisch maar ik hoop dat je me begrijpt :D

Geplaatst: 30 mar 2009 16:58
door smoky joe
Moi

Ik begrijp het helemaal maar helaas is het dat gat 18 en van die andere is tie al 19.5.

Toch bedankt voor het meedenken.

Heeft iemand toevallig nog een pitmanarm liggen?

Kloas

Geplaatst: 13 apr 2009 00:08
door hilbert
hallo ik heb nog wel een pitmanarm liggen dit is k30 spul ik rij hier zelf al jaren mee zonder problemen je moet allen je draglink verbuigen zodat hij past maar dat is goed te doen.

Geplaatst: 13 apr 2009 09:59
door 76 w200
hoi
heb jij ook blokken tussen je vooras en bladveer ????????

en moet je dan niet een verhoogde stuurarm ( banaan) hebben ???

mvg ed

Geplaatst: 13 apr 2009 10:32
door JAN/DODGE
Smoky joe

Kan mij goed voorstellen, dat je er een beetje moe wordt van al dat gerotzooi.
De banaan is orgineel en de stuurkogel moet inderdaad aan de onderkant gemonteerd worden.

gr Jan

Geplaatst: 13 apr 2009 12:11
door 76 w200
bij mij zit het ook aan de onderkant

gr ed

Geplaatst: 13 apr 2009 12:40
door smoky joe
Hallo

Nou na enkele dagen knutsellen heb ik die grijze banaan eindelek zo als ik hem wou hebben. Gat dichtgelast en een buis er aan gelast ,toen in de vierklauw opnieuw uitgedraaid maar nu zo dat de draglink er wel boven op komt om meer hoogte te krijgen in het gehele plaatje.

O ja Hilbert je hebt nog een pitman arm liggen hoe komt de kogel daar in? Anders stuur effe een Pm met tel nr bel ik je wel effe

Geplaatst: 13 apr 2009 16:54
door JAN/DODGE
Dus weer rotzooien

Geplaatst: 13 apr 2009 20:37
door smoky joe
Ha nee vind ik niet, alleen de boel nu goed passend maken.
Het conus van die hoge banaan was te klein voor stuurkogel van mijn draglink, dus passend gemaakt. Ik kon ook de boel doorslijpen en weer lassen (minste werk).
Maar ik wou dat gelas niet en heb nu iets wat wel goed past, de werking moet ik nog effe afwachten.
Volgens mij is elke Dodge anders, die van mij is voor ook helaas opgehoogd met blokken (in de toekomst gaan die er tussen weg) ik denk dat dat ook invloed heeft op het stuurhis en draglink gebeuren.

Klaas

Geplaatst: 13 apr 2009 20:39
door 76 w200
dat is het probleem met de hoogte denk ik

Geplaatst: 08 jul 2009 21:24
door thorstren
IK en m'n buurùman hebben gewoon een verhoogde pitmanarm en draglink gekocht van Summit en alle problemen met m'n sturen waren opgelost en ales zit terugf in een normale hoek!
Beide W200's zijn op blokken en bladveren opgehoogd!
Mvg, Nils