Ophogen
-
- Contacteer:
:D Hallo Ingridje :D
Ik heb de Dodge verhoogd met zelf gemaakte veerstrop
verlengers, ze zijn met een speciale electrode afgelast.
Bij deze montage zet je een grote wing dat is een soort krik waarmee je een huis bij wijze van spreken een stuk optilt aan de voorkant van je auto onder de dwarsbalken van je chasis, til hem zover omhoog dat de banden ongeveer 10cm vrij zijn draai je bout van de veerstrop los zet de blok ertussen en draai beide bouten weer vast also voor de andere kant en kees of wie dan ook is klaar met de klus zonder verdere aanpassingen.
Dit klusje pak hem beet met het goede gereedschap niet meer dan twee uurtjes.
O ja het is geen body lift maar je hele chasis komt hoger op de vooras te staan.
Suc6.
Edited By country4all on 1058348347
Ik heb de Dodge verhoogd met zelf gemaakte veerstrop
verlengers, ze zijn met een speciale electrode afgelast.
Bij deze montage zet je een grote wing dat is een soort krik waarmee je een huis bij wijze van spreken een stuk optilt aan de voorkant van je auto onder de dwarsbalken van je chasis, til hem zover omhoog dat de banden ongeveer 10cm vrij zijn draai je bout van de veerstrop los zet de blok ertussen en draai beide bouten weer vast also voor de andere kant en kees of wie dan ook is klaar met de klus zonder verdere aanpassingen.
Dit klusje pak hem beet met het goede gereedschap niet meer dan twee uurtjes.
O ja het is geen body lift maar je hele chasis komt hoger op de vooras te staan.
Suc6.
Edited By country4all on 1058348347
Waar een wil is is een weg, waar geen weg is is een Dodge.
Als iemand een schrijf fout vindt, dan mag hij ze houden.
Buy a hybride....................... We need the gas
hee jan..
heb je de rest dan niet moeten aanpassen??
met een bodylift hoef je namelijk niets aan te passen..
maar bij een andere soort verhoging wel..stuurstang enz enz..
ik heb ook een d
en aan de voorkant heb ik spiraal veren..dus geen bladveren..waardoor ik met blokjes moet gaan werken..
Ik heb er al blokjes onderzitten..die moet ik verwijderen en dan moet ik er grotere blokjes onderzetten..
jij legt het allemaal zo simpel uit..maar het aanpassen van alles is toch niet zo simpel?? en vrij prijzig??
Ik hoor het weer van je Jan..
(dit verhaal is wel weer leuk voor henton zijn W 200)
groetjes iNridje
heb je de rest dan niet moeten aanpassen??
met een bodylift hoef je namelijk niets aan te passen..
ik heb ook een d
en aan de voorkant heb ik spiraal veren..dus geen bladveren..waardoor ik met blokjes moet gaan werken..
Ik heb er al blokjes onderzitten..die moet ik verwijderen en dan moet ik er grotere blokjes onderzetten..
jij legt het allemaal zo simpel uit..maar het aanpassen van alles is toch niet zo simpel?? en vrij prijzig??
Ik hoor het weer van je Jan..
(dit verhaal is wel weer leuk voor henton zijn W 200)
groetjes iNridje
Hoi Nico..
ik laat overdags en snachts vaak mijn ramen en deuren open..
Nu niet meer natuurlijk omdat iedereen dit leest..
er liggen 4 banden achterin..dus die zijn makkelijker eruit te halen..whaha..
Ook toen we nog nieuwe auto's reden liet ik regelmatig alles per ongeluk open staan..
natuurlijk is er overal wel dat het gejat kan worden..maar fijnaart is niet te vergelijken met amsterdam..meer met een boeren plattelands dorp..hihi
enne die 1700 euro is niet alleen voor mijn bandjes hoor..
henton heeft vorige week en deze week een hele hoop poen uitgegeven..aan zijn otootjezal wel gek zijn zilke dure banden..
als we er gulden prijs van maken dan kom ik aardig in de buurt..
p.s. jou raampjes stonden bij Co ook nog open..
hihi
groetjes Ingridje
ik laat overdags en snachts vaak mijn ramen en deuren open..
Nu niet meer natuurlijk omdat iedereen dit leest..
er liggen 4 banden achterin..dus die zijn makkelijker eruit te halen..whaha..
Ook toen we nog nieuwe auto's reden liet ik regelmatig alles per ongeluk open staan..
natuurlijk is er overal wel dat het gejat kan worden..maar fijnaart is niet te vergelijken met amsterdam..meer met een boeren plattelands dorp..hihi
enne die 1700 euro is niet alleen voor mijn bandjes hoor..
henton heeft vorige week en deze week een hele hoop poen uitgegeven..aan zijn otootjezal wel gek zijn zilke dure banden..
als we er gulden prijs van maken dan kom ik aardig in de buurt..
p.s. jou raampjes stonden bij Co ook nog open..
hihi
groetjes Ingridje
Ingrid,
Je body gaat omhoog en daardoor wordt b.v. je stuurstang tekort..
Als je gaat verhogen met blokken dan gaat alles mee omhoog..
Kijk maar bij Ronald:
http://www.chaosboyz.nl/rubriek/dagboek ... rger19.htm
Ton
Edited By Ton on 1058353967
Volgens mij is het juist met de bodylift dat je een hoop aan moet passen..met een bodylift hoef je namelijk niets aan te passen..
Je body gaat omhoog en daardoor wordt b.v. je stuurstang tekort..
Als je gaat verhogen met blokken dan gaat alles mee omhoog..
Kijk maar bij Ronald:
http://www.chaosboyz.nl/rubriek/dagboek ... rger19.htm
Ton
Edited By Ton on 1058353967
-
- Contacteer:
:( Hallo Ingrid :( .
Ja dit geldt alleen voor de W200.
Sorry was even vergeten dat je in een Dingrid 200 rijdt, mijn vout.
groet J.
Enne voor Brutus zoals ik het heb gemonteerd zijn de materiaal kosten 6st strip 60x6mmx150mm, 2stalen bouten M12x100
2st pijp 3/8" 60mm dit in elkaar gelast, gespoten en gemonteerd voor nog geen 100 €,in dit bedrag zit ook de montage.
In deze veerstroppen heb ik op 6,8,en 10 cm gaten geboord zodat je zelf kunt uitmaken op welke hoogte je wilt zitten.
En het voordeel is je hoeft niets te veranderen of aan te passen.
En met dit soort karweitjes moet je niet duur doen, men maakt het duur genoeg, jongens kom op maak het zelf is nog leuk ook. :laugh:
Edited By country4all on 1058382163
Ja dit geldt alleen voor de W200.
Sorry was even vergeten dat je in een Dingrid 200 rijdt, mijn vout.
groet J.
Enne voor Brutus zoals ik het heb gemonteerd zijn de materiaal kosten 6st strip 60x6mmx150mm, 2stalen bouten M12x100
2st pijp 3/8" 60mm dit in elkaar gelast, gespoten en gemonteerd voor nog geen 100 €,in dit bedrag zit ook de montage.
In deze veerstroppen heb ik op 6,8,en 10 cm gaten geboord zodat je zelf kunt uitmaken op welke hoogte je wilt zitten.
En het voordeel is je hoeft niets te veranderen of aan te passen.
En met dit soort karweitjes moet je niet duur doen, men maakt het duur genoeg, jongens kom op maak het zelf is nog leuk ook. :laugh:
Edited By country4all on 1058382163
Ben ook wel geinteresseerd in zulke stroppen.Heb zelf ook wel eens aan de mogelijkheid gedacht,maar dan voor de achterkant,aangezien de veren aan de voorzijde op een vaste plaats aan het chassis gebout zitten,en aan de achterkant in schommels hangen.Hoe heb jij dit opgelost? Misschien een tekeningetje,of fototje?
Groet Nico
Groet Nico
Een dag niet geDodget,is een dag niet geleefd !!!
Bignick
Bignick
-
- Contacteer:
Leuk dat er wat mensen reageren.
Nico en Sailer als je me een email adres geeft stuur ik daar wat foto's heen op het forum lukt me dat niet omdat ze niet op mijn website staan, moeilijk he dat uitleggen maak liever veerstroppen dan foto's.
En ja Nico de voorste bevestiging van je veerblad kun je zo zonder aanpassingen naar wens ophogen.
Nico en Sailer als je me een email adres geeft stuur ik daar wat foto's heen op het forum lukt me dat niet omdat ze niet op mijn website staan, moeilijk he dat uitleggen maak liever veerstroppen dan foto's.
En ja Nico de voorste bevestiging van je veerblad kun je zo zonder aanpassingen naar wens ophogen.
Hee country
Bij henton waren zijn veerbladen afgekeurd bij de keuring..
dus kunnen we tweedehands veerbladen kopen..msschien het idee om het meteen te doen omdat we er toch onder moeten..
Dus Henton graag ook emailtje hihi
ahrysdyk@zonnet.nl
groetjes Ingridje
snap er nog steeds niets van wat nu het makkelijkste is om je otooke te verhogen..
graag meer tips voor de duidelijkheid..
Bij henton waren zijn veerbladen afgekeurd bij de keuring..
dus kunnen we tweedehands veerbladen kopen..msschien het idee om het meteen te doen omdat we er toch onder moeten..
Dus Henton graag ook emailtje hihi
ahrysdyk@zonnet.nl
groetjes Ingridje
snap er nog steeds niets van wat nu het makkelijkste is om je otooke te verhogen..
graag meer tips voor de duidelijkheid..
ZOU JE MIJ OOK FF WAT FOTOOTJES WILLEN STUREN...OF TEKENINGEN.. IK HEB BIJ MIJ AL GEKEKEN OM IETS OP TE HOGEN, MAAR DE STROPPEN WAAR DE BLADVEREN MEE AAN DE VOORAS VASTZITTEN, ZIJN TEKORT OM ER NOG BLOKKEN TUSSEN TE ZETTEN.. AL IS HET MAAR 4 CM.... 1 VAN DEZE STROPPEN ZIT VAST IN HET DIFFERENTIEEL.....WIL GRAAG WETEN HOE JE DIT HEBT OPGELOST
ERIC
ERIC
hoi country4all,
zou je mij die fototjes ook kunnen doormailen
alvast bedankt , rastaroesti
rastaroesti@msn.com
zou je mij die fototjes ook kunnen doormailen
alvast bedankt , rastaroesti
rastaroesti@msn.com
-
- Contacteer:
massa productie straks jan..whahah
henton heeft der ook interesse in..mar dan pas na de vakantie(eind augustus) maar hij is al aan de mail met je..
enne van de foto ben ik niet geschrokken hoor..als je dat dacht..hihi..
iniedergeval less jij dit ook pas als je terug bent van vakantie
veel plezier
groetjes Ingridje
henton heeft der ook interesse in..mar dan pas na de vakantie(eind augustus) maar hij is al aan de mail met je..
enne van de foto ben ik niet geschrokken hoor..als je dat dacht..hihi..
iniedergeval less jij dit ook pas als je terug bent van vakantie
veel plezier
groetjes Ingridje