Nog een keer stuurbekrachter
Nog een keer stuurbekrachter
Hallo
Ik snap wel dat ik mijn stuuruitslag kan begrenzen. Maar
waarom word de auto opgetild bij het naar rechts sturen? En wou ook nog effe vragen of dat orgineel is of zelfgemaakt wat aan de pomp zit?
klaas
Ik snap wel dat ik mijn stuuruitslag kan begrenzen. Maar
waarom word de auto opgetild bij het naar rechts sturen? En wou ook nog effe vragen of dat orgineel is of zelfgemaakt wat aan de pomp zit?
klaas
Ik vind het er persoonlijk allemaal "ongezond" uitzien.
Ik zou er eerst achter zien te komen hoe het wel hoort te zitten Het is een aan elkaar gelast zooitje wat de veiligheid niet ten goede komt.Er komen toch grote krachten op te staan. En volgens mij zit de draglink (als ik de goede benaming heb) ook op zijn kop gemonteerd.
Succes ermee.
Ik zou er eerst achter zien te komen hoe het wel hoort te zitten Het is een aan elkaar gelast zooitje wat de veiligheid niet ten goede komt.Er komen toch grote krachten op te staan. En volgens mij zit de draglink (als ik de goede benaming heb) ook op zijn kop gemonteerd.
Succes ermee.
Dat ding wat aan de uitgaande as van het stuurhuis zit heet een 'pitman arm'. De verbindings-stang richting fusee is de draglink. De stuurbekrachtigingspomp is op geen van je foto's zichtbaar, die zit normaliter rechtsvoor het motorblok.
Pitman arm en draglink zien er op de foto's zelfgemaakt uit.
Blokken tussen vooras en veerpakketten is inderdaad een wat vreemde manier van ophogen, de veerpaketten zien er ook tamelijk vermoeid uit.
Wat zeggen ze daar met de APK van?
En hoe bedoel je "de auto wordt opgetild als ik naar links stuur"?
322Rob
Pitman arm en draglink zien er op de foto's zelfgemaakt uit.
Blokken tussen vooras en veerpakketten is inderdaad een wat vreemde manier van ophogen, de veerpaketten zien er ook tamelijk vermoeid uit.
Wat zeggen ze daar met de APK van?
En hoe bedoel je "de auto wordt opgetild als ik naar links stuur"?
322Rob
Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig
-
- Berichten: 121
- Lid geworden op: 25 feb 2003 21:06
- Locatie: biest-houtakker
De blokken onder de bladveren is indd niet zo'n geweldig idee.
Maar de stuurbekrachtiging met zijn pitmanarm en draglink zijn afkomstig van de chevy pick up of blazer en veel zwaarder uitgevoerd als die van een w200.
Weet niet wie dit hier gemonteerd heeft maar gebruik het zelf vaak op dezelfde manier en werkt super.
DT IS DUS ABSOLUUT NIET ZELF GEMAAKT EN KAN ZO OPGEBOUWD WORDEN ,ZONDER AANPASSINGEN MET HET LASAPPARAAT ZOALS HIERBOVEN WORDT GEUGGEREERD.
arjan
Maar de stuurbekrachtiging met zijn pitmanarm en draglink zijn afkomstig van de chevy pick up of blazer en veel zwaarder uitgevoerd als die van een w200.
Weet niet wie dit hier gemonteerd heeft maar gebruik het zelf vaak op dezelfde manier en werkt super.
DT IS DUS ABSOLUUT NIET ZELF GEMAAKT EN KAN ZO OPGEBOUWD WORDEN ,ZONDER AANPASSINGEN MET HET LASAPPARAAT ZOALS HIERBOVEN WORDT GEUGGEREERD.
arjan
Schiet mij maar lek maar die pitman-arm ziet er gelast uit.biestieboy schreef:De blokken onder de bladveren is indd niet zo'n geweldig idee.
Maar de stuurbekrachtiging met zijn pitmanarm en draglink zijn afkomstig van de chevy pick up of blazer en veel zwaarder uitgevoerd als die van een w200.
Weet niet wie dit hier gemonteerd heeft maar gebruik het zelf vaak op dezelfde manier en werkt super.
DT IS DUS ABSOLUUT NIET ZELF GEMAAKT EN KAN ZO OPGEBOUWD WORDEN ,ZONDER AANPASSINGEN MET HET LASAPPARAAT ZOALS HIERBOVEN WORDT GEUGGEREERD.
arjan
Als dat orgineel van een chevy is dan ben ik blij dat ik geen chevy heb gekocht.
Maar ook mijn ogen kunnen me bedriegen.
Ik wil niemand beschuldigen ofzo maar is bedoeld als goed bedoeld advies.
-
- Berichten: 71
- Lid geworden op: 05 mar 2005 23:38
- Locatie: Losser
De auto opkrikken ook....
Maar serieus: de auto zou net zo hoog staan ZONDER die blokken als de bladveren in orde zouden zijn.
Deze zijn zo ver heen dat ze worden uitgerekt (bij wijze van spreken) in plaats van ingedrukt. Ik denk dat er eigenlijk helemaal geen verende functie meer over is.
En die pitman arm lijkt mij ook gelast, en vrij grof ook. Maar als het functioneert, maakt dat natuurlijk geen bal uit.
322Rob
Maar serieus: de auto zou net zo hoog staan ZONDER die blokken als de bladveren in orde zouden zijn.
Deze zijn zo ver heen dat ze worden uitgerekt (bij wijze van spreken) in plaats van ingedrukt. Ik denk dat er eigenlijk helemaal geen verende functie meer over is.
En die pitman arm lijkt mij ook gelast, en vrij grof ook. Maar als het functioneert, maakt dat natuurlijk geen bal uit.
322Rob
Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig
Ok ik heb gewoon slechte ogen denk ik.Brutus schreef:Schiet mij maar lek maar die pitman-arm ziet er gelast uit.biestieboy schreef:De blokken onder de bladveren is indd niet zo'n geweldig idee.
Maar de stuurbekrachtiging met zijn pitmanarm en draglink zijn afkomstig van de chevy pick up of blazer en veel zwaarder uitgevoerd als die van een w200.
Weet niet wie dit hier gemonteerd heeft maar gebruik het zelf vaak op dezelfde manier en werkt super.
DT IS DUS ABSOLUUT NIET ZELF GEMAAKT EN KAN ZO OPGEBOUWD WORDEN ,ZONDER AANPASSINGEN MET HET LASAPPARAAT ZOALS HIERBOVEN WORDT GEUGGEREERD.
arjan
Als dat orgineel van een chevy is dan ben ik blij dat ik geen chevy heb gekocht.
Maar ook mijn ogen kunnen me bedriegen.
Ik wil niemand beschuldigen ofzo maar is bedoeld als goed bedoeld advies.
Maakt idd niet uit zolang het werkt is het goed toch ?
Hallo
Even een berichtje van mijn kant.
dit is de tweede pitmanarm die ik in mijn DODGEperiode tegen kom.(GELAST),de stang bij FCAPRI zit goed,bij SMOKYJOE zit hij fout beide stuurkogels moeten onder zitten.
ik persoonlijk zou de pitmanarm vervangen ,maar het is moeilijk om aan een juiste pitmanarm te komen
Voor eigen en andermans veiligheid
gr JAN
Edited By JAN/DODGE on 1194081441
Even een berichtje van mijn kant.
dit is de tweede pitmanarm die ik in mijn DODGEperiode tegen kom.(GELAST),de stang bij FCAPRI zit goed,bij SMOKYJOE zit hij fout beide stuurkogels moeten onder zitten.
ik persoonlijk zou de pitmanarm vervangen ,maar het is moeilijk om aan een juiste pitmanarm te komen
Voor eigen en andermans veiligheid
gr JAN
Edited By JAN/DODGE on 1194081441
Maar dan moet er meer verkeerd zijn, want dat gewricht kun je niet zomaar omdraaien. Het gat en de pin zijn conisch en dat past natuurlijk maar op één manier.
Waarschijnlijk is er creatief gevogeld met verschillende merken en onderdelen.
P.s.: ben het helemaal eens met JAN/DODGE over de gelaste pitman arm EN de liftblokken.
Misschien het verstandigste om alles opnieuw (goed) te doen!!
Waarschijnlijk is er creatief gevogeld met verschillende merken en onderdelen.
P.s.: ben het helemaal eens met JAN/DODGE over de gelaste pitman arm EN de liftblokken.
Misschien het verstandigste om alles opnieuw (goed) te doen!!
Gerhart
Hallo
Ik wil het ook wel graag allemaal goed hebben alleen weet ik niet hoe en waar ik het allemaal kan halen. En die verhoging met blokken is ook niet goed lees ik. Hoe dan wel verhogen?
En dat optillen is als ik helemaal doorstuur naar rechts dan word de auto links opgetild net of alles wringt in de besturing
klaas
Ik wil het ook wel graag allemaal goed hebben alleen weet ik niet hoe en waar ik het allemaal kan halen. En die verhoging met blokken is ook niet goed lees ik. Hoe dan wel verhogen?
En dat optillen is als ik helemaal doorstuur naar rechts dan word de auto links opgetild net of alles wringt in de besturing
klaas