Welkom op www.bloed.link

Het forum voor de Dodge W200 en D200
Veel informatie en leuke tips

Rubber bus - Kan je deze ergens kopen?

Common Suspension & Steering Questions & Answers
Algemene vragen over Ophanging & Stuursysteem
66-1067793066

Bericht door 66-1067793066 »

Weet iemand waar je deze busjes kan kopen? het zijn de bussen met rubber waarmee de veerschommel mee aan het frame zit??

Zie foto. (hier heb ik het rubber er al uitgemold)
Bijlagen
Busje.JPG
Busje.JPG (0 Bytes) 3174 keer bekeken
Arno
Berichten: 107
Lid geworden op: 18 mar 2001 21:35
Locatie: Rijsbergen
Contacteer:

Bericht door Arno »

hoi bram.

Ik heb deze bus ook vervangen.
voor de nieuwe heb ik bussen van een chevy (ja ja ik weet het :( ) gebruikt en deze op maat gesneden.
Maar je kan het ook bij speedshop proberen, volgens hun catalog kunnen ze er aan komen!




Edited By Arno on 1075142616
DTB member 612
Dodge W150 115-inch wheelbase
Dodge W200 Wrecker (for sale)
Gerhart
Berichten: 1482
Lid geworden op: 14 mar 2001 19:56
Locatie: Sleeuwijk

Bericht door Gerhart »

Ik heb bussen van Rancho gekocht; zijn precies op maat.
Je moet alleen de (ouwe) stalen buitenbus eruit tikken, dan past de Rancho bus perfect.
Dit zijn dezelfde bussen die ook in de voorste veren passen (origineel en verhoogde veren).
Zal vanavond even het nummer opzoeken.
Gerhart
66-1067793066

Bericht door 66-1067793066 »

Ah, mooi, ik wacht even af...

Heb jij toevallig ook een Rancho liftkit? wat kosten die ongeveer?? een inchje of 4 ofzo?
Gerhart
Berichten: 1482
Lid geworden op: 14 mar 2001 19:56
Locatie: Sleeuwijk

Bericht door Gerhart »

Nummer: R 977
Is een setje met vier (halve) bussen; genoeg voor 't chassis.
Om beide voorveren te doen heb je dan nog 'es twee setjes extra nodig.

Ik had een Rancho 4" set; rijd heel goed.
Dit is een set met nieuwe voorveren met achter blokken (en 4 nieuwe dempers).
Kostte toen rond de tweeduizend guldens.

Krijg je zoiets (met standaard banden):
Bijlagen
10_b.jpg
10_b.jpg (23.89 KiB) 3174 keer bekeken
Gerhart
66-1067793066

Bericht door 66-1067793066 »

Ah, super, dan kan ik die ouwe er met een gerust hart uitslopen ;-) . Ik ben hard op zoek naar een prijstechnisch gunstig setje. Ben er nog niet uit welke het wordt. Ben nu een beetje aan het uitzoeken of het rechtstreeks uit de vs te bestellen is.
Gerhart
Berichten: 1482
Lid geworden op: 14 mar 2001 19:56
Locatie: Sleeuwijk

Bericht door Gerhart »

Als je toch in de VS bestelt, neem dan een set met 4 nieuwe veren; dat is echt de meerprijs waard.
Mijn set was met twee nieuwe voorveren en achter blokken.
Is niet verkeerd, maar de meerprijs voor vier veren is het geld zeker waard.
Met blokken heb je toch een beetje last dat de achteras je voorbij wil komen.
Gerhart
Kaiser Sose
Berichten: 81
Lid geworden op: 25 nov 2002 23:07
Locatie: Lommel (België)

Bericht door Kaiser Sose »

Hey, ik heb diezelfde raad (4 veren, ipv blokken) een paar maand geleden ook gekregen én gevolgd. Ik had wel het geluk ze in de States te kunnen gaan kopen en nog meer geluk dat ik een paar collega's zo gek kreeg om komplete bladveren mee op het vliegtuig te tsjokken ;-). Voor zo'n 1000 $ heb je een goeie kit (kan ook goedkoper).
Kijk hier maar eens: www.rockymountainsusp.com
www.justliftkits.com
www.suspensionconnection.com


Ikzelf heb een 5" BDS (Big Dick Suspension, www.bds-suspension.com) kit gekocht, niet te koop via internet, maar goede marchandise, bij Mumbly's offroad (www.mumblysoffroad.com). Alles samen ongeveer 1100$. Je moet wel wat creatief zijn om de hele handel zonder al te veel kosten hier te krijgen. De hele kit weegt al gauw 120 kg.
Never regret things you did, only those you didn't try.
66-1067793066

Bericht door 66-1067793066 »

Thanx, ik zal het eens even gaan doorneuzen allemaal.
Romano
Berichten: 77
Lid geworden op: 29 aug 2002 00:16
Locatie: Amsterdam

Bericht door Romano »

:dodge1:
Toevallig wil ik ook mijn achterveren vervangen i.p.v.de oude met 4"blokken, de trailmaster set ,die ik nu heb rijdt nog steeds erg fijn, veel beter als de oude doorgezakte standaard voorbladveren (een zwak onderdeel van de dodge), hier heb ik nooit spijt van gehad, maar toch lijkt het me beter om ook de achterveren direct op de achteras te monteren, ik overweeg om toch maar meteen op 6"skyjacker veren over te gaan, dus voor en achter, ik heb nog steeds een stuurbekrachtigingsset op de plank liggen maar om die te installeren moet er wel het een en ander veranderd worden, de draglink zal moeten veranderd worden
en ook de stuurstang, ik heb veel geknoei gezien hiermee, waaronder het doorzagen en verlengen van de draglink, dit wil ik in ieder geval niet, er is een adjustable draglink van diverse merken leverbaar die zowel in de lengte als in graden verstelbaar is (0 tot 8 inch, 180 graden) en eenmaal goed afgesteld geborgd kan worden, een hogere stuurarm is dan ook aan te raden die ook voor diverse verhogingen (2.5 tot 8 ") te leveren is, de combinatie daarvan zorgt er voor dat alles weer op een lijn zit, de stuurbekrachtiging met bodylift ( 3 ") houdt tevens in dat de stuurstang een knik krijgt, die stuurstang met rubber is ook niet het sterkste onderdeel van onze dodges, hier is ook een hele goede oplossing voor nml een collapsible diveshaft van flamming river, deze heeft 2 homokinetische koppelingen in de stuurstang plus een demper, deze zorgt tevens dat het stuur niet in je maag zit bij een aanrijding, ik heb gemerkt dat de prijzen als je dit in nederland bestelt absurd hoog zijn, soms 4 keer over de kop, de dollar staat nu erg laag en zal de komende maanden nog wel verder zakken, de import bedrijven passen die prijsdaling echt niet toe naar marktprijzen, ik twijfel nu dus tussen online bestellen via Summit of vergelijkbare bedrijven, of maar daar naar toe gaan en het zaakje zelf meenemen. Oh ja en nog even voor de critici over verhoogde dodges, nog steeds geen versleten kruiskoppelingen en speling in de wiellagers na vele jaren, zie oudere artikelen forum, toegegeven het zal allemaal wel eens sneller aan vervanging toe zijn maar daar kun je voor kiezen, het blijft een hobby anders kun je beter een standaard patrol gaan rijden.
Once a dodge, always a dodge! Afbeelding Dodge M880 W200 Power wagon Website
Gerhart
Berichten: 1482
Lid geworden op: 14 mar 2001 19:56
Locatie: Sleeuwijk

Bericht door Gerhart »

die stuurstang met rubber is ook niet het sterkste onderdeel van onze dodges, hier is ook een hele goede oplossing voor nml een collapsible diveshaft van flamming river, deze heeft 2 homokinetische koppelingen in de stuurstang plus een demper, deze zorgt tevens dat het stuur niet in je maag zit bij een aanrijding, ik heb gemerkt dat de prijzen als je dit in nederland bestelt absurd hoog zijn, soms 4 keer over de kop, de dollar staat nu erg laag en zal de komende maanden nog wel verder zakken

Heb vorig jaar de EZfit shaft van "flaming river" besteld.
Kostte me € 400,- incl. verzending en belasting.
Heb 'm direct bij de fabriek (www.flamingriver.com) besteld; scheelt weer ongeveer 25 - 50 dollar t.o.v de gebruikelijke handel.
Bijlagen
stuurstang.jpg
stuurstang.jpg (10.66 KiB) 3174 keer bekeken
Gerhart
berry
Berichten: 109
Lid geworden op: 02 jan 2002 20:15
Locatie: DEURNE   Nbr.

Bericht door berry »

hoi
na 25 jaar zijn de voorveren doorgezakt maar hoeveel centimeter ongeveer dan?

dus in 1977 toen mijn dodge nieuw was hoe hoog was hij toen. ik gok zelf op een centimeter of 5 6 7 hoger dan nu.
als je nu een 4" verenlift eronder zet wordt een dodge dan 10 centimeter of 15 16 17 centimeter hoger. wie heeft dit ooit opgemeten.
groet berry
Dodge W200 318
Harley Davidson Nighttrain
Mercedes-benz Vito
Gerhart
Berichten: 1482
Lid geworden op: 14 mar 2001 19:56
Locatie: Sleeuwijk

Bericht door Gerhart »

Na een 4" lift wordt de wagen rond de 12 centimeter hoger dan met de doorgezakte veren.
Ik neem dus aan dat de veren ongeveer twee centimeter doorgezajt zijn t.o.v. nieuw.
Gerhart
berry
Berichten: 109
Lid geworden op: 02 jan 2002 20:15
Locatie: DEURNE   Nbr.

Bericht door berry »

hmm mijn veren zijn al meer dan 2 centimeter negatief
doorgebogen dus dan kom ik makkelijk aan 15 centimeter verhoging(geen koortshaha).
dus een suspensionliftkit is wel een optie voor mijn dodge. ik had al verliefd zitten kijken naar die 8"liftkit van skyjacker dus daar ga ik s naar informeren.
groet berry
Dodge W200 318
Harley Davidson Nighttrain
Mercedes-benz Vito
Kaiser Sose
Berichten: 81
Lid geworden op: 25 nov 2002 23:07
Locatie: Lommel (België)

Bericht door Kaiser Sose »

Awel, vandaag heeft mijn collega de laatste stukken van mijn liftkit meegebracht uit Bush-land :unclesam: , dus kan ik eindelijk aan de slag. Ik zal jullie binnenkort uitvoerig, in woord en beeld, verslag kunnen uitbrengen van voor en na.

Nu nog aan m'n baas vragen of ik de loods kan gebruiken :welder: ...
Never regret things you did, only those you didn't try.
Plaats reactie