Rubber bus - Kan je deze ergens kopen?
hoi bram.
Ik heb deze bus ook vervangen.
voor de nieuwe heb ik bussen van een chevy (ja ja ik weet het :( ) gebruikt en deze op maat gesneden.
Maar je kan het ook bij speedshop proberen, volgens hun catalog kunnen ze er aan komen!
Edited By Arno on 1075142616
Ik heb deze bus ook vervangen.
voor de nieuwe heb ik bussen van een chevy (ja ja ik weet het :( ) gebruikt en deze op maat gesneden.
Maar je kan het ook bij speedshop proberen, volgens hun catalog kunnen ze er aan komen!
Edited By Arno on 1075142616
DTB member 612
Dodge W150 115-inch wheelbase
Dodge W200 Wrecker (for sale)
Dodge W150 115-inch wheelbase
Dodge W200 Wrecker (for sale)
Nummer: R 977
Is een setje met vier (halve) bussen; genoeg voor 't chassis.
Om beide voorveren te doen heb je dan nog 'es twee setjes extra nodig.
Ik had een Rancho 4" set; rijd heel goed.
Dit is een set met nieuwe voorveren met achter blokken (en 4 nieuwe dempers).
Kostte toen rond de tweeduizend guldens.
Krijg je zoiets (met standaard banden):
Is een setje met vier (halve) bussen; genoeg voor 't chassis.
Om beide voorveren te doen heb je dan nog 'es twee setjes extra nodig.
Ik had een Rancho 4" set; rijd heel goed.
Dit is een set met nieuwe voorveren met achter blokken (en 4 nieuwe dempers).
Kostte toen rond de tweeduizend guldens.
Krijg je zoiets (met standaard banden):
- Bijlagen
-
- 10_b.jpg (23.89 KiB) 3968 keer bekeken
Gerhart
Als je toch in de VS bestelt, neem dan een set met 4 nieuwe veren; dat is echt de meerprijs waard.
Mijn set was met twee nieuwe voorveren en achter blokken.
Is niet verkeerd, maar de meerprijs voor vier veren is het geld zeker waard.
Met blokken heb je toch een beetje last dat de achteras je voorbij wil komen.
Mijn set was met twee nieuwe voorveren en achter blokken.
Is niet verkeerd, maar de meerprijs voor vier veren is het geld zeker waard.
Met blokken heb je toch een beetje last dat de achteras je voorbij wil komen.
Gerhart
-
- Berichten: 81
- Lid geworden op: 25 nov 2002 23:07
- Locatie: Lommel (België)
Hey, ik heb diezelfde raad (4 veren, ipv blokken) een paar maand geleden ook gekregen én gevolgd. Ik had wel het geluk ze in de States te kunnen gaan kopen en nog meer geluk dat ik een paar collega's zo gek kreeg om komplete bladveren mee op het vliegtuig te tsjokken
. Voor zo'n 1000 $ heb je een goeie kit (kan ook goedkoper).
Kijk hier maar eens: www.rockymountainsusp.com
www.justliftkits.com
www.suspensionconnection.com
Ikzelf heb een 5" BDS (Big Dick Suspension, www.bds-suspension.com) kit gekocht, niet te koop via internet, maar goede marchandise, bij Mumbly's offroad (www.mumblysoffroad.com). Alles samen ongeveer 1100$. Je moet wel wat creatief zijn om de hele handel zonder al te veel kosten hier te krijgen. De hele kit weegt al gauw 120 kg.

Kijk hier maar eens: www.rockymountainsusp.com
www.justliftkits.com
www.suspensionconnection.com
Ikzelf heb een 5" BDS (Big Dick Suspension, www.bds-suspension.com) kit gekocht, niet te koop via internet, maar goede marchandise, bij Mumbly's offroad (www.mumblysoffroad.com). Alles samen ongeveer 1100$. Je moet wel wat creatief zijn om de hele handel zonder al te veel kosten hier te krijgen. De hele kit weegt al gauw 120 kg.
Never regret things you did, only those you didn't try.
:dodge1:
Toevallig wil ik ook mijn achterveren vervangen i.p.v.de oude met 4"blokken, de trailmaster set ,die ik nu heb rijdt nog steeds erg fijn, veel beter als de oude doorgezakte standaard voorbladveren (een zwak onderdeel van de dodge), hier heb ik nooit spijt van gehad, maar toch lijkt het me beter om ook de achterveren direct op de achteras te monteren, ik overweeg om toch maar meteen op 6"skyjacker veren over te gaan, dus voor en achter, ik heb nog steeds een stuurbekrachtigingsset op de plank liggen maar om die te installeren moet er wel het een en ander veranderd worden, de draglink zal moeten veranderd worden
en ook de stuurstang, ik heb veel geknoei gezien hiermee, waaronder het doorzagen en verlengen van de draglink, dit wil ik in ieder geval niet, er is een adjustable draglink van diverse merken leverbaar die zowel in de lengte als in graden verstelbaar is (0 tot 8 inch, 180 graden) en eenmaal goed afgesteld geborgd kan worden, een hogere stuurarm is dan ook aan te raden die ook voor diverse verhogingen (2.5 tot 8 ") te leveren is, de combinatie daarvan zorgt er voor dat alles weer op een lijn zit, de stuurbekrachtiging met bodylift ( 3 ") houdt tevens in dat de stuurstang een knik krijgt, die stuurstang met rubber is ook niet het sterkste onderdeel van onze dodges, hier is ook een hele goede oplossing voor nml een collapsible diveshaft van flamming river, deze heeft 2 homokinetische koppelingen in de stuurstang plus een demper, deze zorgt tevens dat het stuur niet in je maag zit bij een aanrijding, ik heb gemerkt dat de prijzen als je dit in nederland bestelt absurd hoog zijn, soms 4 keer over de kop, de dollar staat nu erg laag en zal de komende maanden nog wel verder zakken, de import bedrijven passen die prijsdaling echt niet toe naar marktprijzen, ik twijfel nu dus tussen online bestellen via Summit of vergelijkbare bedrijven, of maar daar naar toe gaan en het zaakje zelf meenemen. Oh ja en nog even voor de critici over verhoogde dodges, nog steeds geen versleten kruiskoppelingen en speling in de wiellagers na vele jaren, zie oudere artikelen forum, toegegeven het zal allemaal wel eens sneller aan vervanging toe zijn maar daar kun je voor kiezen, het blijft een hobby anders kun je beter een standaard patrol gaan rijden.
Toevallig wil ik ook mijn achterveren vervangen i.p.v.de oude met 4"blokken, de trailmaster set ,die ik nu heb rijdt nog steeds erg fijn, veel beter als de oude doorgezakte standaard voorbladveren (een zwak onderdeel van de dodge), hier heb ik nooit spijt van gehad, maar toch lijkt het me beter om ook de achterveren direct op de achteras te monteren, ik overweeg om toch maar meteen op 6"skyjacker veren over te gaan, dus voor en achter, ik heb nog steeds een stuurbekrachtigingsset op de plank liggen maar om die te installeren moet er wel het een en ander veranderd worden, de draglink zal moeten veranderd worden
en ook de stuurstang, ik heb veel geknoei gezien hiermee, waaronder het doorzagen en verlengen van de draglink, dit wil ik in ieder geval niet, er is een adjustable draglink van diverse merken leverbaar die zowel in de lengte als in graden verstelbaar is (0 tot 8 inch, 180 graden) en eenmaal goed afgesteld geborgd kan worden, een hogere stuurarm is dan ook aan te raden die ook voor diverse verhogingen (2.5 tot 8 ") te leveren is, de combinatie daarvan zorgt er voor dat alles weer op een lijn zit, de stuurbekrachtiging met bodylift ( 3 ") houdt tevens in dat de stuurstang een knik krijgt, die stuurstang met rubber is ook niet het sterkste onderdeel van onze dodges, hier is ook een hele goede oplossing voor nml een collapsible diveshaft van flamming river, deze heeft 2 homokinetische koppelingen in de stuurstang plus een demper, deze zorgt tevens dat het stuur niet in je maag zit bij een aanrijding, ik heb gemerkt dat de prijzen als je dit in nederland bestelt absurd hoog zijn, soms 4 keer over de kop, de dollar staat nu erg laag en zal de komende maanden nog wel verder zakken, de import bedrijven passen die prijsdaling echt niet toe naar marktprijzen, ik twijfel nu dus tussen online bestellen via Summit of vergelijkbare bedrijven, of maar daar naar toe gaan en het zaakje zelf meenemen. Oh ja en nog even voor de critici over verhoogde dodges, nog steeds geen versleten kruiskoppelingen en speling in de wiellagers na vele jaren, zie oudere artikelen forum, toegegeven het zal allemaal wel eens sneller aan vervanging toe zijn maar daar kun je voor kiezen, het blijft een hobby anders kun je beter een standaard patrol gaan rijden.
Once a dodge, always a dodge!
Dodge M880 W200 Power wagon Website

die stuurstang met rubber is ook niet het sterkste onderdeel van onze dodges, hier is ook een hele goede oplossing voor nml een collapsible diveshaft van flamming river, deze heeft 2 homokinetische koppelingen in de stuurstang plus een demper, deze zorgt tevens dat het stuur niet in je maag zit bij een aanrijding, ik heb gemerkt dat de prijzen als je dit in nederland bestelt absurd hoog zijn, soms 4 keer over de kop, de dollar staat nu erg laag en zal de komende maanden nog wel verder zakken
Heb vorig jaar de EZfit shaft van "flaming river" besteld.
Kostte me € 400,- incl. verzending en belasting.
Heb 'm direct bij de fabriek (www.flamingriver.com) besteld; scheelt weer ongeveer 25 - 50 dollar t.o.v de gebruikelijke handel.
- Bijlagen
-
- stuurstang.jpg (10.66 KiB) 3968 keer bekeken
Gerhart
hoi
na 25 jaar zijn de voorveren doorgezakt maar hoeveel centimeter ongeveer dan?
dus in 1977 toen mijn dodge nieuw was hoe hoog was hij toen. ik gok zelf op een centimeter of 5 6 7 hoger dan nu.
als je nu een 4" verenlift eronder zet wordt een dodge dan 10 centimeter of 15 16 17 centimeter hoger. wie heeft dit ooit opgemeten.
groet berry
na 25 jaar zijn de voorveren doorgezakt maar hoeveel centimeter ongeveer dan?
dus in 1977 toen mijn dodge nieuw was hoe hoog was hij toen. ik gok zelf op een centimeter of 5 6 7 hoger dan nu.
als je nu een 4" verenlift eronder zet wordt een dodge dan 10 centimeter of 15 16 17 centimeter hoger. wie heeft dit ooit opgemeten.
groet berry
Dodge W200 318
Harley Davidson Nighttrain
Mercedes-benz Vito
Harley Davidson Nighttrain
Mercedes-benz Vito
hmm mijn veren zijn al meer dan 2 centimeter negatief
doorgebogen dus dan kom ik makkelijk aan 15 centimeter verhoging(geen koortshaha).
dus een suspensionliftkit is wel een optie voor mijn dodge. ik had al verliefd zitten kijken naar die 8"liftkit van skyjacker dus daar ga ik s naar informeren.
groet berry
doorgebogen dus dan kom ik makkelijk aan 15 centimeter verhoging(geen koortshaha).
dus een suspensionliftkit is wel een optie voor mijn dodge. ik had al verliefd zitten kijken naar die 8"liftkit van skyjacker dus daar ga ik s naar informeren.
groet berry
Dodge W200 318
Harley Davidson Nighttrain
Mercedes-benz Vito
Harley Davidson Nighttrain
Mercedes-benz Vito
-
- Berichten: 81
- Lid geworden op: 25 nov 2002 23:07
- Locatie: Lommel (België)
Awel, vandaag heeft mijn collega de laatste stukken van mijn liftkit meegebracht uit Bush-land :unclesam: , dus kan ik eindelijk aan de slag. Ik zal jullie binnenkort uitvoerig, in woord en beeld, verslag kunnen uitbrengen van voor en na.
Nu nog aan m'n baas vragen of ik de loods kan gebruiken :welder: ...
Nu nog aan m'n baas vragen of ik de loods kan gebruiken :welder: ...
Never regret things you did, only those you didn't try.