Welkom op www.bloed.link

Het forum voor de Dodge W200 en D200
Veel informatie en leuke tips

Rubber bus - Kan je deze ergens kopen?

Common Suspension & Steering Questions & Answers
Algemene vragen over Ophanging & Stuursysteem
Kaiser Sose
Berichten: 81
Lid geworden op: 25 nov 2002 23:07
Locatie: Lommel (België)

Bericht door Kaiser Sose »

Eindelijk, de liftkit zit eronder.
Ik laat gewoon even en foto'tje voor en na zien. Ik heb een 5" lift kit gemonteerd (vier nieuwe bladveren). Ik had verwacht dat ie vooraan meer omhoog zou komen dan achteraan (omdat de voorveren wel wat doorgezakt leken), maar toch niet. Vooraf was de hoogte tot de wielkasten 91 en 96 cm (resp. vooraan en achteraan). Nu 104 en 108, dus het verschil vooraan en achteraan is ongeveer hetzelfde gebleven.
Ik heb ook een steering block en een adjustable draglink (tss. stuurbekrachtiging en linker knuckle) gemonteerd.

Voor:
Bijlagen
Voor.JPG
(0 Bytes) 716 keer gedownload
Never regret things you did, only those you didn't try.
Kaiser Sose
Berichten: 81
Lid geworden op: 25 nov 2002 23:07
Locatie: Lommel (België)

Bericht door Kaiser Sose »

...en na:
Bijlagen
Na.JPG
(0 Bytes) 716 keer gedownload
Never regret things you did, only those you didn't try.
Dodge&Roses
Berichten: 22
Lid geworden op: 17 mar 2004 09:43
Locatie: Bertem

Bericht door Dodge&Roses »

Hey "Kaiser",

Heb je dan geen problems gehad bij de technische keuring?
Of moet je die nog doen?

Ikzelf had er ook enige blaadjes extra tussen zitten en moest die er voor de keuring tussenuit laten.
Nadien wastie ook nog wel niet naar hun zin: Met de lintmeter op de bladveren om te kunnen vaststellen dat deze niet 100% overeenkwamen met mijn PV van goedkeuring... :angry:
Bijgevolg rij ik dus nu effe zonder keuring rond. Enfin, hij staat toch al enkele weken morsdood op de oprit, dus dat maakt dan toch niet zoveel verschil :pirate:

Greetz,
Stef
If you don't Dodge, you're ran over
Muis
Berichten: 119
Lid geworden op: 11 mar 2004 15:39
Locatie: Oosten vh land
Contacteer:

Bericht door Muis »

Hoe hoog mag een Dodge trouwens maximaal zijn i.v.m. APK en dat soort sh*t? En hoe kun je de auto het beste ophogen?
Wie het laatst lacht denkt het traagtst.
Kaiser Sose
Berichten: 81
Lid geworden op: 25 nov 2002 23:07
Locatie: Lommel (België)

Bericht door Kaiser Sose »

Tja, die keuring moet nog gebeuren en ik verwacht daar nog wel enige moeilijkheden. Maar ja, je moet de problemen pas oplossen als ze zich stellen (zoals een bekend Vlaams politicus zei). Persoonlijk zou ik er niet mee inzitten om achteraan de boel terug iets lager te zetten. Het aantal bladen komt overeen met wat er vroeger op zat.

We zien wel (zei de blinde, en hij stak de straat over :cool: )
Never regret things you did, only those you didn't try.
thull
Berichten: 3
Lid geworden op: 11 jun 2009 10:19
Locatie: Den Bosch

Bericht door thull »

weet iemand de maten van de die bouten die door de bladveren gaan en de schommels incl de sterkte + lengte?
Leroy van Thull
Plaats reactie