Pagina 1 van 1
Geplaatst: 12 aug 2008 22:19
door smoky joe
Hallo
Weet iemand waar ik terecht kan voor onderdelen van stuurhuis, hij lekt olie aan de bovenkant en ik kan de speling ook niet meer opsluiten aan de bovenkant met die inbusbout. Of kan ik nu beter een andere kopen?
Keek net ep Site van EDS voor revisie maar dat zal wel niet te betalen zijn denk ik.
Klaas
Geplaatst: 13 aug 2008 17:53
door dodgefanaat1985
smoky joe schreef:Hallo
Weet iemand waar ik terecht kan voor onderdelen van stuurhuis, hij lekt olie aan de bovenkant en ik kan de speling ook niet meer opsluiten aan de bovenkant met die inbusbout. Of kan ik nu beter een andere kopen?
als je geen uitweg meer heb dan heeft vandam4x4.nl revisiesetjes ik geloof voor iets van 90 euries
succes
Geplaatst: 13 aug 2008 19:31
door Dikkiedik
Die revisiesetjes bevatten volgens mij alleen de seals en oliekeerringen. De keerring op je uitgaande as naar je stuur is vrij simpel en goedkoop te vervangen, alleen als je speling houdt ondanks stellen ben ik bang dat je beter een nieuw/gebruikt stuurhuis kunt kopen.
Arjan (biestieboy hier op het forum) heeft vaak wel wat liggen, en als je besluit nieuw te kopen kun je dat net zo goed in de USA doen bij bijv. Summit
Suc6,
Dick
Geplaatst: 25 aug 2008 12:29
door GTTpunk
Ik heb ook een probleem met mijn stuurhuis. Het terugslagklepje op de ingang van het stuurhuis blijft hangen (en dus open staan), waardoor de stuurbekrachtiging niet werkt.
Ik zie alleen niet hoe ik dit moet demonteren. Eenmaal gedemonteerd moet ik natuurlijk ook nog een nieuwe hebben. Weet er iemand hoe ik dit kan oplossen en of ik dat terugslagklepje los kan bestellen?
Geplaatst: 25 aug 2008 20:40
door biestieboy
als ik het goed begrijp heb je gewoon een versleten stuurhuis??
waar je het spul nieuw kan bestellen zou ik niet weten, heb een goede gebuikte liggen voor 200,- ( mits het hetzelfde type is).
arjan
Geplaatst: 27 aug 2008 11:59
door GTTpunk
GTTpunk schreef:Ik heb ook een probleem met mijn stuurhuis. Het terugslagklepje op de ingang van het stuurhuis blijft hangen (en dus open staan), waardoor de stuurbekrachtiging niet werkt.
Ik zie alleen niet hoe ik dit moet demonteren. Eenmaal gedemonteerd moet ik natuurlijk ook nog een nieuwe hebben. Weet er iemand hoe ik dit kan oplossen en of ik dat terugslagklepje los kan bestellen?
Heb gisteren nog een ideetje aan de hand gekregen van iemand. Als ik nu gewoon het terugslagklepje eruit haal. Vervolgens laat ik een nieuwe leiding maken van de pomp naar het stuurhuis met een terugslagklep erin, dan zou dat volgens mij wel moeten werken.
Geplaatst: 27 aug 2008 20:48
door Dikkiedik
Volgens mij zit er op het stuurhuis toch geen terugslagklep? Is het wel origineel Dodge wat erop zit?
Dick
(screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>
Geplaatst: 28 aug 2008 09:12
door GTTpunk
Dit is wel het stuurhuis waar het om gaat. Ik heb er een foto van gemaakt, zal vanavond even proberen deze online te zetten.
Geplaatst: 29 aug 2008 18:26
door GTTpunk
Ben alweer wat verder met mijn stuurhuis project. Nu is het zo dat de vorige eigenaar zelf slangen heeft laten maken. Normaal passen die maar op 1 manier, maar ik heb het idee dat hij ze net verkeerdom heeft gemaakt. Dat zou dan ook meteen verklaren waarom het niet werkte.
Kan iemand me even vertellen waar welke slang op hoort?
Bedankt!
Geplaatst: 30 aug 2008 12:23
door Dikkiedik
Zo uit mijn hoofd is de grootste diameter aansluiting op je stuurhuis voor je drukleiding vanaf je pomp, de andere kleinere is voor je retourleiding.
Gr. Dick
Geplaatst: 01 sep 2008 08:30
door GTTpunk
Heb de terugslagklep eruit gehaald en de leidingen bleken te kloppen. Nu doet ie het weer!
Thanks!