advies stuurstang verlengen - na inbouwen stuurbekrachtiging
Hallo,
Ben bezig met inbouw stuurbekrachtiging en kreeg het advies mee om de stuurstang 1 cm te verlengen ivm veiligheid .
Klopt wel dat de stuurstang langer moet zijn met een bekrachtigt stuurhuis maar als ik hem verleng dan kan mijn onbekrachtigde stuurhuis niet meer gemonteerd worden, mocht dit nodig zijn.
Wat is het advies van de andere Dodgeleden? Hebben jullie hem verlengt of loopt het allemaal wel los ??? Dodge is trouwens niet opgehoogd.
Alvast bedankt voor reactie :D
Groet Titus
Ben bezig met inbouw stuurbekrachtiging en kreeg het advies mee om de stuurstang 1 cm te verlengen ivm veiligheid .
Klopt wel dat de stuurstang langer moet zijn met een bekrachtigt stuurhuis maar als ik hem verleng dan kan mijn onbekrachtigde stuurhuis niet meer gemonteerd worden, mocht dit nodig zijn.
Wat is het advies van de andere Dodgeleden? Hebben jullie hem verlengt of loopt het allemaal wel los ??? Dodge is trouwens niet opgehoogd.
Alvast bedankt voor reactie :D
Groet Titus
-
- Berichten: 118
- Lid geworden op: 17 mar 2004 16:38
- Locatie: Aarstelaar België
Ik heb de stuurstang 1 cm naar voren geschoven en gewoon vastgemaakt en ik kan er ook gewoon mee sturen.
Maar ik heb er nog nooit over gelezen op dit forum en kan er ook geen topics over vinden. Ik vraag me af hoe jullie dat dan opgelost hebben ,meerdere topics over stuurbekrachtiging inbouwen en ook weer uitbouwen en het onbekrachtigde stuurhuis weer inbouwen maar niks over een verlengt stuurstang. ???
Zat net nog even naar het bekrachtigde stuurhuis te kijken maar is het ook mogelijk om de Rag-joint (flens of hoe heet dat ding ook al weer) los te maken van het asje van het stuurhuis en die een cm naar de stuurstang te schuiven?
Klopt Maui, mijn veiligheid en die van andere is mij heel wat waard , daarom wil ik ook perse weten of ik het goed doe. :)
De dodge is trouwens niet verhoogd ,misschien dat dat nog iets scheelt.
Groet Titus
Maar ik heb er nog nooit over gelezen op dit forum en kan er ook geen topics over vinden. Ik vraag me af hoe jullie dat dan opgelost hebben ,meerdere topics over stuurbekrachtiging inbouwen en ook weer uitbouwen en het onbekrachtigde stuurhuis weer inbouwen maar niks over een verlengt stuurstang. ???
Zat net nog even naar het bekrachtigde stuurhuis te kijken maar is het ook mogelijk om de Rag-joint (flens of hoe heet dat ding ook al weer) los te maken van het asje van het stuurhuis en die een cm naar de stuurstang te schuiven?
Klopt Maui, mijn veiligheid en die van andere is mij heel wat waard , daarom wil ik ook perse weten of ik het goed doe. :)
De dodge is trouwens niet verhoogd ,misschien dat dat nog iets scheelt.
Groet Titus
-
- Berichten: 118
- Lid geworden op: 17 mar 2004 16:38
- Locatie: Aarstelaar België
Wel Titus,
Als je dan toch nog wat meer info wil:
Mijn stuurstang diende te worden ingekort.
Dus effe doorslijpoen en dan op maat gemaakt en laten lassen door een specialist lasser die niet enkel zeer deftig laswerk aflevert maar ook weet welke samenstelling van elektrode er nodig is om de juiste sterkte te verkrijgen.
Als die stuurstang dus ooit breekt zal het niet aan de las zijn.
Indien je wil weten welke elektrode dan kan ik dat wel voor je opvragen.
Om een stuurstang te verlengen zou je na het doorslijpen in beide einden schroefdraad kunnen (laten) trekken en dan met een hoogwaardige bout (kop eraf slijpen) de twee in elkaar schroeven.
Daarna de rest van de bar oplassen tot de juiste dikte terug bereikt is.
Dit is gegarandeerd een stevige en veilige oplossing.
Trouwens ik heb een tweede stang liggen om te gebruiken met het standaard stuurhuis; dus dat probleem is ook gecoverd.
Ik hoop dat je er wat aan hebt.
Groeten en succes,
Als je dan toch nog wat meer info wil:
Mijn stuurstang diende te worden ingekort.
Dus effe doorslijpoen en dan op maat gemaakt en laten lassen door een specialist lasser die niet enkel zeer deftig laswerk aflevert maar ook weet welke samenstelling van elektrode er nodig is om de juiste sterkte te verkrijgen.
Als die stuurstang dus ooit breekt zal het niet aan de las zijn.
Indien je wil weten welke elektrode dan kan ik dat wel voor je opvragen.
Om een stuurstang te verlengen zou je na het doorslijpen in beide einden schroefdraad kunnen (laten) trekken en dan met een hoogwaardige bout (kop eraf slijpen) de twee in elkaar schroeven.
Daarna de rest van de bar oplassen tot de juiste dikte terug bereikt is.
Dit is gegarandeerd een stevige en veilige oplossing.
Trouwens ik heb een tweede stang liggen om te gebruiken met het standaard stuurhuis; dus dat probleem is ook gecoverd.
Ik hoop dat je er wat aan hebt.
Groeten en succes,
Groeten
Marco
To Dodge or not To Dodge ? That is the question.
A man's Dodge is his castle.
Marco
To Dodge or not To Dodge ? That is the question.
A man's Dodge is his castle.
-
- Berichten: 118
- Lid geworden op: 17 mar 2004 16:38
- Locatie: Aarstelaar België
-
- Berichten: 118
- Lid geworden op: 17 mar 2004 16:38
- Locatie: Aarstelaar België
Yep.
Als je de stang aanpast zorg ervoor dat je wat speling hebt in die knie met het spietje.
Deze knie kan namelijk over en weer om beweging op te vangen tussen chassis en kabine. dus bij het meet werk hou je die knie best in het midden van haar slaglengte.
Veel succes.
Groeten
Als je de stang aanpast zorg ervoor dat je wat speling hebt in die knie met het spietje.
Deze knie kan namelijk over en weer om beweging op te vangen tussen chassis en kabine. dus bij het meet werk hou je die knie best in het midden van haar slaglengte.
Veel succes.
Groeten
Groeten
Marco
To Dodge or not To Dodge ? That is the question.
A man's Dodge is his castle.
Marco
To Dodge or not To Dodge ? That is the question.
A man's Dodge is his castle.
-
- Berichten: 33
- Lid geworden op: 15 nov 2004 19:09
- Locatie: Ede
nadat ik stuurbekrachtiging op mijn dodge had gebouwd heb ik er nog een extra stuurkoppeling tussen gezet, dit ook omdat hij 4'' verhoogd is, en ook nog een extra lagerblok voor de stang die het stuurhuis ingaat, het rijdt heel goed :)
Edited By Maverick #W200# on 1123529781
Edited By Maverick #W200# on 1123529781
W200, '76, 318-V8, 4'' rancho + 4'' body lift
413 BB (still under construction)
W200, '76 Ambulance (for parts)
413 BB (still under construction)
W200, '76 Ambulance (for parts)